/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
JAlbum galleri
Fra : kandu
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 12-06-06 11:01

Hej alle

Er der noget, der kender og kan hjælpe mig med JAlbum fotoprogram.
Jeg har den nyeste version og den nyeste version af JAVA. Kører XP
Jeg har lavet 3 albums på www.jdyrholm.dk men nu går det ikke mere.
Jeg har uninstalleret, geninstalleret, downloadet andre "skins", afbrudt virusprogrammet, aktiveret "aktivx", ændret billledstørrelse og jeg ved ikke hvad, alt muligt undtagen det rigtige åbenbart. Jeg har "Ludvigs hjørne"s brugervejledning på dansk, og mener at have fulgt den meget nøje.
I mainmenuen fotæller den mig nederst, at der ikke er indlæst noget layout.
Når jeg klikker på "dan album", blinker den kort, kan ikke gendanne eller vise album, og det album, der er dannet, er kun en tom mappe.
Jeg er lidt på ski.....en, hjælp, hjælp!!!

Jørgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 11:43

Kan ikke lide den nye med Java. For mange problemer.
Den plejer ellers at køre uden problemer.
Hvis dine billeder er gif kan den ikke danne album.
Og mange af de skins, du kan hente. ødelægger programmet.
Du kan hente den gamle udgave på min side.
www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 11:51

Ellers kunne du prøve dette program, også gratis.
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 12-06-06 14:13

Hej Jrgen jeg synes ikke rigtig at jeg forstr hvor og hvilke mapper i din henvisning,
du vil have overfrt.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 14:57

Du skulle overveje at lave dit billede album, på en ny side.
Da der skal rettes på vinduet, for at man kan se hele albummet og billedet.
Ellerlad være med at bruge funktionen, kopier originaler, og lav kun link til nedskalerede billeder.
Hvor du sætter størrelsen på billeder, så det passer i din frame, på hjemmesiden.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-06-06 15:02
Kommentar
Fra : kandu

Dato : 15-06-06 17:01

Hej Sofus

Tak for dit (dine) svar. Jeg har prøvet irfanview, og det kører jo udmærket, og jeg forstår, at du ikke bryder dig så meget om JAlbum. Jeg kan godt li' JAlbum, og nye skins behøver man jo ikke at hente, hvis det ødelægger noget. Jeg havde samtidig problemer med i123, FP server extension, men det har support rettet, og det hjalp ikke.
Jeg kan ikke forstå, at JAlbum konsekvent opretter et tomt album hos. Jeg må vel ha' en eller anden fejl på min computer, som jeg ikke er dygtig nok til at finde, og har lidt svært ved at gi' fortabt (gammel stædig jyde!). Du får selvfølgelig dine point, dem har du fortjent, men skulle du ha' en eller anden ide´ om, hvad jeg skal prøve, vil jeg meget gerne høre fra dig.

P.f.t. Jørgen