/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mangler oplys. om farfar
Fra : GunnaMuseth
Vist : 999 gange
40 point
Dato : 12-06-06 09:48

Jeg har for nyligt fået sat navn på min farfar, efter mange år

Johannes Kondrup Petersen født 18 okt 1890 i Søby ,Sønderhald, Randers var markør i en billiardsalon på Vesterbrogade 2, boede i ca 1920 frederikssundsvej 28

søn af sadelmager Peter Johan Petersen og Gedske Rasmussen fra Vejlby, hun er datter af indsidder Rasmus Rasmussen (Knudsen) i Klitbo, ham her vil jeg også gerne finde, men hvordan ?

Venllig hilsen

Gunna Museth

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-06 11:16

Her bliver Gedske født:
"
GJEDSKE RASMUSEN Birth:
Christening: 03 JUL 1853 Vejlby Sonderhald, Randers, Denmark
Parents:
Father: RASMUS RASMUSEN KNUDSEN Family
Mother: ANE KIRSTINE STEPHENSDR
"
Så nu har du også hendes mor....

Og her bliver de gift:
"
GJEDSKE RASMUSSEN
Marriages:
Spouse: PETER JOHAN PETERSEN Family
Marriage: 06 AUG 1882 Vejlby Sonderhald, Randers, Denmark
"
Stemmer det, Svend

fundet via Family Search her:
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

Kommentar
Fra : GunnaMuseth

Dato : 12-06-06 11:29

Hej Svend

Åh hvor herligt, tak for det, håber jeg kan komme lidt videre

TAK

hilsen Gunna

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-06 11:36

selv tak,
og her har du hele familien med Gjedske' s søskende
"
randers, Sønderhald, Vejlby, Vejlby Mark, , , 54 Hus ,1, FT-1860

Rasmus Rasmussen, 35 , Gift, Indsidder Daglejer, , Ebeltoft S.
Ane Kirstine Stefansdatter, 34 , Gift, Hans kone, , Ørsted S.
Karen Kirstine Rasmussen, 9 , Ugift, Deres børn, , Ørsted S.
Gjedske Rasmussen, 7 , Ugift, Deres børn, , Her i Sognet
Berthe Rasmussen, 5 , Ugift, Deres børn, , Her i Sognet
Christian Rasmussen, 2 , Ugift, Deres børn, , Her i Sognet
Ane Marie Rasmussen, 1 , Ugift, Deres børn, , Her i Sognet
"
fundet her: Svend
http://ddd.dda.dk/d4/dddweb/asp/dddform.asp

Og Rasmus hedder Rasmussen ikke Knudsen (noget han blev kaldt?)
og han stammer fra Æbeltoft? ikke Klitbo??
Svend

Kommentar
Fra : GunnaMuseth

Dato : 12-06-06 11:51

Hej Svend

hvorfor kan jeg ikke få noget frem, når jeg søger ?
Herligt noget med kød på,

Tak

hilsen gunna

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-06 12:00

>hvorfor kan jeg ikke få noget frem

Prøv helt overordnet at vælge ddd.dda:

http://ddd.dda.dk/

select folketællinger og derefter søgning efter personer...

vælg Randers Amt
Gjedske Rasmussen er god at begynde med, ikke mangehedder Gjedske

samme med mormonernes Family search:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp

her skal du huske at vælge Denmark
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : GunnaMuseth

Dato : 12-06-06 12:08

jeg har lige prøvet, svaret tilbage er sogn og det andet ikke passer sammen,

ved der kommer flere børn senere, jeg mangler oplysninger om bl.a. en bror ,Johannes Kondrup , bror til Gjedske, hvis jeg nu ikke roder rundt i det

Gunna

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-06 17:50

Christian Rasmussen, 2 , Ugift, Deres børn, , Her i Sognet Ft 186 klev kaldt Christian Rasmussen. Han er født 30 juli 1854 og døbt i Vejlby Kirke 8 oct 1854 Rasmus Christian Rasmussen.

Her kan du ogso se at hans fader heder Rasmus Rasmussen og blev kaldt Knudsen. Arkivalionli opslag 9 fødte drenge 1853-1878. i Vejlby Sogn.

Der er nok født et barn pr 11 til 13 måneders mellemrum indtil moderen er 44-45 år, så der er noget at gå i gang med. Husk at skrive fadderne op, de bleger at være slægtninge farfar farmor osv.

God jagt og hav forsat en god dag og nat med jagten

Kommentar
Fra : GunnaMuseth

Dato : 21-06-06 09:51

Hej 2601

Tusind tak for det, havde ikke selv fundet dem.

Gedskes søn Anders født den 1/5 1876, opslag nr 44 nr 7, kan jeg ikke læse fadderne heller ikke ved mange af de andre, men vil prøve ihærdigt.

God start på en ny dag, lader istandgørelsen være og går på nettet.

Mvh
Gunna