/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
koordinater
Fra : lemor
Vist : 335 gange
20 point
Dato : 15-12-02 11:53

Jeg er ved at lave en opgave, hvor jeg skal lægge en tekstbox ind samme sted på flere billeder. Hvordan kan jeg finde og indtaste boxens koordinater, så den ligge nøjagtigt samme sted hver gang??

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 20 point
Dato : 15-12-02 13:05

Vis ->Linealer / Wiev ->Rulers (så får du linealer frem)
Ving også lige af ved Snap to Guides. (Forbind til hjælpelinier??)
træk fra linealerne nogle hjælpelinier ind på lærredet (billedet) (noter krydspunktet)
Skriv din tekst og og træk den op til krydspunktet, som teksten så låser sig til.
Ydermere har du i din Tool-Box (værktøjskasse) dit Eyedropper-tool (pipette, coloursampler) og sammen med det et måleværktøj (measure-tool) som du også kan benytte til at måle afstande med.

Godkendelse af svar
Fra : lemor

Dato : 15-12-02 16:53

DET VAR LIGE DET JEG HAVDE BRUG FOR! Tusinde tak

Lemor

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-12-02 17:35

selv tak

HC/Catbody