/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Gennemsnitligt vægttab?
Fra : Mayeen
Vist : 936 gange
20 point
Dato : 09-06-06 22:12

Hejsa!

Jeg har været på vægtvogterkuren i 18 dage nu. I løbet af de første 9 dage tabte jeg 3 kg! Stor glæde!! Men de seneste 9 dage har jeg bare svinget mellem at tage et kg på og tabe det igen. Jeg har holdt mig under de tilladte 18 point, så jeg er meget frustreret! Jeg ved at man ofte taber sig meget lige i starten af en kur, men er det normalt at det herefter står stille på denne måde?

Har andre lignende erfaringer?
Og kender nogen det gennemsnitlige vægttab med vægtvogternes kur?

Mayeen.

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 30 point
Dato : 09-06-06 22:23

Jeg kender ikke lige vægtvogteren, for jeg tror på spis mindre end du forbrænder...

Men den første uge taber man sig mere, med det er mest vædske.

Derefter skal man ikke tabe sig mere end ½-1 kg om ugen. Derover er slet ikke sundt for kroppen. Så er det nemlig ofte muskelvævet det går ud over.

Da du startede kuren, begyndte du så også at dyrke mere motion?
Du skal jo tænke på, at muskler vejer mere end fedt, så man kan tabe fedt uden at tabe vægt, hvis man har øget sit fysiske aktivitetsniveau. Men muskler fylder jo også mindre end fedt Tag et pund reelt oksekødog sammenlign med størrelsen af et pund stegemargarine.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 09-06-06 22:26

hej er selv på kur og oplevede det samme man taber mest de første 1-2 uger derefter vil 1vægttab på ½-1 kg ugentlig være flot-mens dit stofskifte regulerer sig som den gør indimellem når man lægger kosten om så kan vægten stå lidt stille-men brug også målbåndet det viser bedre hvordan det går med vægttabet

Godkendelse af svar
Fra : Mayeen

Dato : 15-06-06 13:23

Tak for svaret jeb3.