/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
ansvars-forsikring i England
Fra : maldi
Vist : 1634 gange
40 point
Dato : 14-12-02 19:29

Jeg bor i England og skal bo her de naeste 3 aar pga. udannelse. Jeg har ledt efter en ansvarsforsikring men kan ikke finde nogle engelske forsikringsselskaber der tilbyder det. De har kun livsforsikringer.
Jeg har faaet fortalt at Danske forsikringsselskaber ikke ansvarsforsikre i udlandet. Jeg haaber at der er nogle der kan hjaelpe. Kender I et engelsk forsikringselskab der tilbyder ansvarsforsikringer? Eller et dansk som tilbyder forsikring til folk der bor i udlandet?

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 27-12-02 23:28

Jeg har iovrigt ogsaa brug for en forsikring der daekker det samme som min sygesikring. Da jeg ikke er folkeregistreret i Danmark er jeg ikke daekket af sygesikringen. Europaisk rejseforsikring har forsikringer der daekker danske folkeregistrede. Deres forsikring er beregnet paa en kombination af den danske sygesikring og deres forsikring.

Accepteret svar
Fra : godtraad

Modtaget 40 point
Dato : 12-01-03 14:58

Du kan kontakte firmaet ihi årsrejseforsikring, som kan skræddersy en forsikring, der netop dækker dit behov - såvel m.h.t. dit personlige ansvar samt m.h.t. forsikring af din person og endvidere dit løsøre (dine værdier).
Kan du ikke finde telf.nummeret - kontakt da Sygekassen Danmark - de har haft et meget nært samarbejde med ihi.