/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
simkort afvist
Fra : vuffe
Vist : 289 gange
20 point
Dato : 07-06-06 18:00

Hej

Har fået ny mobil.

Fik problemer med indtasten af pin-kode.

Fik fortalt af en klog mand, at jeg blot skulle taste puk-koden og så en ny pin-kode - det skulle ikke kunne gå galt. Nu skriver mobilen at simkortet er afvist - det har vist noget at gøre med, at jeg har forsøgt for mange gange.

Er det ikke andet at gøre, end at skulle have et nyt simkort ?

Pft.
Christian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-06 18:26

kontakt deres kundeservice igen - du skal ikke have nyt sim-kort når du blot har kludret i det - og så dem så til at vejlede dig igennem

ps... du kan jo også spørge om hvordan man lader være med at bruge den pinkode hvis du tør være uden

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 07-06-06 18:26

Har du prvet at unlocke mere end 5 gange?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 07-06-06 18:28

Puk koden bruges hvis du har tastet låsekoden forkert 3 gange

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-06-06 18:33

Hvis du har puk koden tar du den og kortet med ned til en flink forhandler og får ham til at genaktivere pinkoden ved hjælp af puk koden. du kan også gøre det selv, hvis du kan læse brugsanvisningen indenad.

Hvis mobil og kort er stjålet er det bare at skamme sig , levere tilbage og sige undskyld.