/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
beregning af pallevægt
Fra : samarit1
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 05-06-06 18:13

hvorledes beregner man vægten af f.eks. en palle gods når man ikke kan komme til at veje hele pallen af en gang.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-06 18:22

Enten ganger du antallet af enheder med vægten pr enhed...
Eller regner voluem ud og ganger med vægten pr. liter eller Kubik decimeter.
En palle måder 80 x 120
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 05-06-06 18:44

jeg har ikke mulighed for at regne vægt pr liter ud

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-06 18:49

Du betaler det samme i fragt for en hel palle op til 250 Kg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-06 18:54

Så hvis du skønner vægten til 100 Kg noter det på fragtbrevet, alt over 30 Kg.
skal på en palle. 1/4 1/2 eller 1/1 afhængigt af størrelsen af pakken.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-06-06 18:55

HVIS IKKE DET ER HELT EXTREMT TUNGT (F.EKS. METAL ELLER LIGN) SIGER DU 80 X 120 (PALLENS BUNDMÅL) X HØJDEN, SÅ FÅR DU M3.
HVIS PALLEN ER F. EKS. 2,2M HØJ ER DET 2,11M3 DET GANGER DU MED 275 KG, DET ER DET MEST ALMINDELIGE HOS SPEDITØRER.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 19:19

Sæt pallen på 3 punkter og vej et punkt af gangen.
Læg de tre tal sammen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-06 19:37

Mindste fragt vægt er 250 eller 275 kg.... men vejer den mere er der afregning efter vægt....
Men du kan jo også lade vognmanden veje din palle. Det er ikke så svært.

Nogle har endda palle vogne med vægt...

mvh Benjamin.

Kommentar
Fra : henriktorsten

Dato : 05-06-06 19:47

e.c. har ret.
Vær dog opmærksom på, at de tre punkter skal være nøjagtigt samme sted under alle tre vejninger. Sæt evt en lille klods under som vejepunkt. Så kan du f.eks. bruge en badevægt (hvis ikke det er et meget tungt læs).

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-06-06 22:01

køb 4 billige badevægte

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-06-06 22:10

CCjunior - kun 3 stk, for du kan aldrig stå jævnt på 4 punkter.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 06-06-06 00:02

HVAD ER DET FOR GODS DU HAR PÅ DIN PALLE ??

KAN DU IKKE SJUSSE DIG FREM TIL DET, OG SÅ LADE DIN FRAGTMAND ELLER SPEDITØR EFTERVEJE DEN ???

SKAL DU HAVE DET TIL UDLANDET HAR SPEDITØREN ALTID EN OMREGNINGSFAKTOR
F.EKS 2,2M3 X 275 KG ER LIG MED PALLEVÆGTEN DER SÅ BLIVER BEREGNET TIL 605 KG .