/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bottdiskette
Fra : Bossalt
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 05-06-06 16:25

Min gamle ASUS laptop vil ikke åbne Windows XP. Kan det lade sig gøre at at lave en bootsekvens på en anden computer, overspille den til en USB nøgle og derefter boote fra USB nøglen på den gamle computer. Den har ikke noget funktionsdueligt CD drev.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-06-06 16:33
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-06-06 16:40

NOB!
Jeg tror ikke det du nævner kan lade sig gøre da der under boot checkes en hel masse omkring hardware. Meennn! hvis du sætter din USB-nøgle i compen med et fungerende system, så burde du kunne lave en bootbar systemdiskette, og så angive destination som din USB-nøgle, men dette medfører jo kun at du kan starte maskinen, det løser sansynligvis ikke dit problem med windows.
Hvis du skal have windows repareret har du jo et problem uanset hvordan du ellers får liv i maskinen.
Hvor i processen er det helt præcis maskinen stopper???

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 05-06-06 22:43

du kan gå ind på : http://www.bootdisk.com/,og hente de bootdiske du skal bruge

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 06-06-06 16:31

Du kan kun boote maskinen via de metoder der gives mulighed for i bios. Det er nok svært at boote fra usb, før der er indlæst en driver til usb'en. Kan du ikke montere en anden disk eller sætte et funktionsdygtigt cd-drev i ?