/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Illustrator logo i word
Fra : Mik2k
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 04-06-06 23:49

Hej

Jeg har lavet et logo i Illustrator som skal bruges i en brevskabelon i Word.

Men jeg har et problem. Når jeg eksportere den som en jpg fra illustrator så bliver den hakket når den bliver printet.

Nogen ide til hvad man skal gøre for det bliver i orden?

På forhånd tak.

Mvh
Kim

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 04-06-06 23:51

Hvis det er muligt, så prøv at eksportere i GIF-formatet,
og se, om det bliver bedre

//Kettedk

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 05-06-06 02:18

ja, gif eller png
Jpeg´s er bare til billeder og sån´t som har gradients.
Vil du beholder dine klare farver skal du välge gif eller png.
Du kan gemme via Save for Web funktionen.

Held & lykke
/ Dux

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-06-06 08:55

Illustrator arbejder i vektorer, altså matematiske beregninger af hver enkelt punkt du skaber. Når disse konverteres til JPG format skal disse vektorbaserede elementer genskabes i en pixelbaseret opløsning hvilket skaber den "forvrængning" du beskriver.
Når du så ydermere sætter dette ind i et WORD dokument, som på ingen måde kan håndtere vektorgrafik, ja så har resultatet mildest talt ikke de bedste "odds" for at blive den store "succes"

Én af de ting man bør gøre når man arbejder med vektorgrafik, er selvfølgelig at få disse vist i et format som kan håndtere dette. Bl.a. kan FLASH og PDF håndtere dette. Se bare hvor mange gange du kan forstørre en PDF-fil uden tab af skarphed og farvekvalitet.

De nyere udgaver af WORD kan faktisk konvertere til PDF-format.

Mvh
Palle Jensen