/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Klon af monitor til plasma tv
Fra : sCover
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 04-06-06 15:27

Kan nogen hjælpe mig med at få min skærm klonet til mit plasma tv?

Tv'et er et Medion MD41842 og mit graffikkort er Winfast A6600 TD

Plasma tv'et er sat til vha. DVI.

Jeg har prøvet at hente TV tool og det kan godt se min skærm som på computeren hedder PDX*****
når jeg starter computeren og når Windows loader så reager Plasma tv'et men så når jeg kommer til logon skærmen så slår den fra og siger at den ikke få noget signal fra computeren.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-06 15:38

så er det jo nok den rigtige måde som du har sat det til.
gætter at prolemet skal findes på pc'en

kik under skærmindstillinger, der skal være mindst en nr.2 skærm,
der er mulighedder for at rette i bla. frekvens(opdateringshastighed),
det er også muligt at du samme sted , kan opdatere drivere til dvi.
ellers prøv (hvis du kan) at benytte RGB/SCART ikke fordi at det skal være sådan,
men fordi at du måske får dit billede og så derfra kan forsøge videre,
selv har jeg ikke dvi på mit gamle tv men bruger s-vhs eller hvad det nu hedder.
jeg kan forstille mig at med dvi , så er det vigtigt at frekvens og opløsning er vigtige ting !

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-06 15:40

forstår ikke hvad du mener med PDX*****

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 04-06-06 15:47

Jeg har prøvet det med frekvens(opdateringshastighed) men tror ikke det er det og i fejlsikret virker det fint og jeg kan se alt på Plasma Tv som jeg kan på min monitor så jeg tror at det er noget med software'en der er problemet

Kommentar
Fra : litko

Dato : 04-06-06 21:38

Har du sat skærmopløsningen i computeren svarende til den opløsning dit plasma-TV har. Plasma-TV har ofte en ret ringe opløsning, så hvis du fodrer den med et signal svarende til den højere opløsning, du har på din normale skærm, kan du komme ud for at skærmen opgiver at vise noget.

Kommentar
Fra : litko

Dato : 04-06-06 21:43

Har lige checket dit TV's opløsning, som er 852 * 480, dvs en meget lav opløsning sammenlignet med en normal monitor.

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 05-06-06 01:43

Hvordan kan jeg sætte det til at være 852 * 480?