/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
trehjulet motorcykel
Fra : modersvilje
Vist : 9236 gange
100 point
Dato : 04-06-06 02:22

Jeg har, syntes jeg selv, ledt længe og forgæves efter trehjulede motorcykler til salg på nettet, så jeg vil nu spørge dette fora om du/ I har nogle idéer til hvor jeg kan lede, på forhånd tak

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 04-06-06 08:16

jeg går ud fra at det ikke er sidevognsmaskiner -
søg evt. " trike" -
- men der er ikke så mange på markedet.
- i dba er der fx. denne:
Andre motorcykler Boom Trike, 1600 ccm, '02, km 12.000, specialla... 299.000,-
nilsg

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-06-06 10:06

Det skal være motorcykler der må køres med kategori B kørekort, og det ved jeg ikke om sidevogns modellerne er.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-06 10:39

Trehjulede MCer der kan køres på B-kørekort hedder Servicecar på registreringsattesten.
Det er for øvrigt fortrinsvis gamle Harleyer der er indregistreret sådan.

Og det gælder ikke MC med sidevogn

Boomtrikerne er deciderede motorcykler.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-06 10:40
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-06-06 11:12

Jeg takker for jeres indlæg, og vender tilbage efter "frokosten", det slår mig at jeg muligvis tager fejl og det er en "lad-EU-45 - knallert" jeg leder efter, og dem kan jeg heller ikke finde, jeg er lidt på herréns mark.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-06 12:25

En"lad-EU-knallert" må være det der på "godt dansk" hedder en registreringspligtig vareknallert.

Dem findes der vist ikke mange af, men fandt noget om det fra et lovforslag, hvoraf det fremgår, at Piaggio skulle markedsføre sådan nogen i DK.

http://www.folketinget.dk/Samling/19991/udvbilag/TRU/L156_bilag45.htm

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 04-06-06 15:38

Tak for svaret dova.egentlig leder jeg efter Piaggio APE kassevogn, men de fåes kun som eu-knallert og er derfor for små og langsomme, jeg takker for indsatsen.
Moders Vilje

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 29-07-06 18:28

Hvis det er EU-knallert må der jo kunne gøres noget ved den så den køre stærkere ligesom andre scootere. !

Kommentar
Fra : Puch1