/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
lån på kr. 115.000
Fra : ganga
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 01-06-06 20:35

Jeg er igang med at undersøge hvor jeg kan tage et lån på kr. 115.000, der skal bruges til opførelse af nyt tag. Jeg har været inde på www.mybanker.dk, og fundet frem til noget der hedder Citybank´, og de har sendt mig et låne tilbud, hvor de har fundet frem til en mnd. ydelse på 1.682, og en årlig omkostning på 15,4%, årlig pålydende rente på 13,9%.

Jeg har et fast forrentet obligations lån på 4% igennem Nordea. Jeg har kontaktet Nordea, og hørt om hvad de kan tilbyde. De kan tilbyde et tillægslån, med omkostninger for at etablere lånet på 5-7.000, og en rente pr. mdr. på ca. 3-4%.., men denne er jo ikke fast.....!

Jeg er ret grøn på dette område.., er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg skal gøre.?
På forhånd tak..
PS. svar må gerne være "skåret ud i pap", så det er til at forstå..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 20:42

Du skal da hen til en kreditforening. Banklån er vist dyre.
Prøv Nykredit. http://www.nykredit.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-06 20:42

Har du overvejet de afdragsfrie lån, med fast rente??, der kan du med dit lånebeløb "nøjes" med
en renteudgift på ca 500 pr. mdr de næste 10 år, minusset er så bare, at du ikke i de ti år får afskrevet lånet. Jeg er nu ikke så meget inde i den lånejungle, men har fået fortalt ovenstående, af en med forstand på de dele

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-06-06 20:46

Rådet er ganske enkelt: HOLD DIG TIL DIN BANK, og langt væk fra noget, der bare er i nærheden af 6% eller højere.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 20:51

Hvis du har livrem og seler på som jeg, så vælg et lån på 5% ellr 4% med renteloft.
Men kig nu på den nykreditside og se på hvad det koster at låne penge.

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-06 21:31

Du har jo allerede et sikkert lån i dit 4% fastrentelån. Det er helt sikrest smartest for dig, at tale med Nordea om det. Under ALLE OMSTÆNDIGHEDER er de billigere end steder som Citybank, pengeautomaten, m.fl. Det der karakteriserer dem er, at de er røvere der lever af at låne penge til folk, som bankerne ikke vil låne penge til.

Hvis du har friværdi i din bolig kan du uden tvivl få et fordelagtigt lån hos nordea, imod sikkerhed i ejendommen.

Jeg synes du skal holde dig til dem der kender din bolig, den er nøglen til din kreditværdighed, og ikke gå andre steder hen. De vil bare forsøge at få dig til at omlægge dit fornuftige og langtidssikre lån.

Lånemarkedet er jo sådan, at jo større sikkerhed du stiller, jo lavere rente.

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 01-06-06 22:58

Tak for svaret laksepote.
Jeg overvejede på et tidspunkt at sprede mine konti ud på forskellige institutter, da jeg har hørt at man kan spare mange penge på denne måde...
Men jeg kan forstå at det er smartest at have det hele samlet et sted .?
Du mener godt at vi vil kunne få et fordelagtigt lån..,? jeg er sikker på at vores bolig er stegt mindst 20% i værdi..

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 02-06-06 07:23

uden at kende dine tal, lyder det somom det bliver en smal sag. Du skal oven i købet bruge pengene til at øge værdien på ejendommen, så det bliver næppe noget problem.