/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvordan ændrer man ????
Fra : magnusmis
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 01-06-06 17:04

Jeg er bosiddende på 3'die år på Kreta (grækenland).
Næsten daglig er vi vidne til rystende oplevelser med dyr.
For 2 år siden blev vi spurgt om vi ville ta' en kattekilling der var fundet i en affaldscontainer.Den var højst 4 uger og fyldte dårlig
nok en håndfuld.En ung engelsk dames hund, havde hørt noget der peb, og da man løftede låget lå der en voksen hunkat,den var blevet forgiftet og var selvfølgelig død.
Killingen var ikke andet end skind og ben, og var fuldstændig afkræftet.
Efter mange måneders pleje blev den omsider til en dejlig mis, der i dag vejer 6,5 kilo.
Nr. 2 kat, havde levet hele sit 8 måneders liv i et bur.
nr.3 kat fandt vi som ca. 12-14 ugers killing løbende midt i trafikken
sammen med ,vil jeg tro 2-300 lopper.
Behøver jeg at fortælle at de alle tre er neutraliserede inde katte,
med fri adgang til stor indhegnet terrasse.
Hvordan får man banket fornuft ind i hovedet på grækerne??????

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-06-06 17:10

Tror det er håbløst, - deres mentalitet vedr. katte/dyr er helt anderledes end vi i Danmark er vant til.
Desværre!
MVH Akle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-06 17:31

Det kan du ikke.

Og det er ikke bare i Grækenland det er sådan, desværre.

I rigtig mange lande er der et helt andet syn på, og manglende respekt for dyr, og ikke bare hund og kat, men alle dyr.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-06 17:55

Ja, der er vist ikke meget at gøre, men gør det alligevel. Hvis ingen gør noget, så bliver det jo aldrig bedre. Du kan jo prøve at henvende dig til WSPA og høre, om de har nogle forslag. De arbejder på sagen i forvejen, så vidt jeg ved. De vil sikkert meget gerne hjælpe dig med noget konkret, du kan gøre.

Men ellers vil jeg tro, at du "kun" kan prøve at åbne deres øjne for, at katte (og alle andre dyr) ikke har fortjent at blive mishandlet. Ku' være, de skulle inviteres til at leve som et af deres dyr en uges tid. Det kunne måske få deres øjne åbnet. Jeg tror faktisk ikke, de tillægger dyr nogle følelser overhovedet.

Jeg håber inderligt, det lykkes dig at ændre synet på dyr på et par stykker. Så kan de sprede deres nye "dyresyn" til flere o.s.v. Ligesom i "giv det videre".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 01-06-06 18:35

Må desværre gi' de andre ret... Men der er private katte- og hundehjem i hele Grekenland, og hvis du aktivt vil gøre bare en lille indsats, så frøv at komme i kontakt med nogle af disse. De ved vel bedst havd der er at stille op med så håbløs en sag... Har set en masse programmer om det på både tysk tv og Animal Planet. De foregik desværre næsten allesammen i Grækenland. Men igen, så er der da blevet en smule focus på det i omverdenen, hvis de ikke selv vil vise den slags...
Så mit bedste råd, hvis du aktivt vil gøre en forskæld, så prøv at få fat på nogle af disse private internater...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-06 18:59

Tja - hvor har du ret.
Jeg observerede en gang en stakkels hund på Naxos som stod lænket i solen og kunne næsten ikke bevæge sig. Hvis ikke min kone havde bundet mine ben sammen ...........var den hund sluppet fri.
Jeg må heller ikke snakke med hundende for de følger bare med os.
Ellers Elsker jeg Grækerne og deres land - især Chrania.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 01-06-06 20:00

Man kan kun prøve at gøre en forskel i det små, man kan f.eks. kigge sig lidt omkring på følgende side:

http://www.graeskehunde.dk/

Mentaliteten er så meget anderledes end hos os og som andre skriver..det er den i mange lande

Triste hilsener fra Dorthe.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-06-06 20:26

Jeg synes naturligvis at man skal behandle hunde, kattte og andre dyr ordentligt, men set i lyset af at der er mennesker der har det værre, synes jeg ikke at det er verdens største problem.

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 01-06-06 20:59

Dit spørgsmål kan jeg ikke svare på - hvordan ændrer man en kultur?
Til gengæld - du gør en forskel ved at tage dig af de stakkels dyr.
Bliv ved med det - så vidt du kan.
Bliv kattenes "Mother Theresa" på Kreta!
Lad os høre, hvordan det går.

Kommentar
Fra : BaileyPige

Dato : 02-06-06 08:07

Som sagt før kan du ikke ændre deres kultur eller deres regler, (som de nægter at lave om på) deres regler er langt fra så strenge som her i danmark og det er derfor at det er så slemt i grækenland. du har allerede hjulpet meget ved at ta de stakkels katte til dig men hvis du ikke føler dette er nok kunne du prøve af få kontakt til nogle af de organisationer der er der ovre og måske donere et beløb på 100kr om måneden det er ikke meget men det er en stor hjælp for dem. jeg kender kun til graeskehunde.dk men ved at der er mange flere organisationer

Kommentar
Fra : calista

Dato : 02-06-06 11:17

Nogle grækere er gudskelov ved at få øjnene op for kattenes evner ud i rottefangeri!!
For en del år tilbage forgiftede man stort set alle katte på Leros, med det resultat, at øen blev i bogstaveligste forstand, invaderet af rotter. Store fede klamme sataner!
Man indførte derfor en sund bestand af neutraliserede katte, folk fodrede dem og i dag er bestanden af katte på et fornuftigt niveau og rotterne er omend ikke helt, så næsten væk!

Kontak evt WSPA's afdeling på Rhodos, for en snak.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 02-06-06 21:27

Glem det, den har været vist i DR
Og jeg føler med dig.

Det eneste du kan gøre er at oplø/yse dem om at dyrene, til tider gør samfundet en KÆMPETJENESTE, med at holde andre skadedyr VÆK.

Ellers, kan de JO bare vente på at rotterne overtager byen/Landet.
Men det er en almindelig holdning, hos "Persere" at sådanne dyr er URENE, og ikke duer til noget.
Men som sagt udryd dem på en HUMAN MÅDE, ellers får de, tiltale, af ROTTERNE.

Men at snakke med en "Kultur" er det samme som at fodre DYRET.

Men det kunne jo være vi alle bare er blevet for SØDE, i mælken.
Da der jo foregår VÆRRE ting end det du skriver om.
Men aldrig vises,,,,,,offentligt.

Bare kæmp videre, før eller siden, går det op for menneskeheden, at vi ikke kan undvære "MØGDYR"
Personligt har jeg opgivet kampen.
Når man ser Danskere, der hver dag overtrræder Dyreværns Loven.
Uden at få mere en en bøde på ????

Her stopper jeg, inden jeg lægger sider med toatlt perverse mennesker ud.
Men de er gået videre til myndighederne,,,,,,der BARE ikke kan gøre en pind

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-06 13:21

Har du fået banket noget fornuft i hovedet på grækerne??? Jeg bliver simpelthen så vred, hver gang jeg ser eller tænker på, hvordan mange nationer behandler deres dyr. Jeg får en grusom lyst til at behandle dem på samme måde, som de har behandlet dyrene.
Hilsen Jette