/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
gratis psykolog hjælp
Fra : madamme
Vist : 9589 gange
50 point
Dato : 29-05-06 10:48

Hejsa.
Jeg har en kammerat som går på su og han bor i odense.
Han har været ude for noget traumatisk i sit liv som barn og det er begyndt at komme frem i han nu om natten hvor han har marerit om det osv.
Er der nogen stedder i odense hvor han kan få gratis psykolog hjælp for når han går på su er der jo ikke mange penge at bruge til div ting og sager.
Håber virkelig i kan hjælpe da han er hårdt trængt til hjælp

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-05-06 10:53

Din kammerat kan henvende sig til sin læge og få en henvisning til en psykiater.

Det er gratis og han vil helt sikkert få et godt resultat ud af at tale med en psykiater.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-05-06 10:55

Psykologhjælp er ikke gratis, men det er psykiaterhjælp.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-06 10:56

studenterrådgivning... de kan ofte hjælpe...

Ellers er der ofte psykologistuderende som tilbyder terapi til under halv pris...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 29-05-06 11:07

Man kan faktisk godt få gratis psykologhjælp via egen læge, hvis man kan forklare det med en pludselig opstået årsag. Det er et definitionsspørgsmål, så det må lægen og kammeraten snakke om.

Ellers er der jo et væld af muligheder inden for interesseorganisationer. Du siger ikke noget om, hvad der er hændt din kammerat, men der findes foreninger både for folk, der har været udsat for ulykker, handicappede/psykisk syge forældre, omsorgssvigt, misbrug - og mange andre former for traumeskabende begivenheder.
Gennem disse foreninger er det ofte muligt at få god rådgivning - også om adgang til psykologhjælp.

Vaxen

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 29-05-06 16:02

Har selv været ude for noget, hvor det krævede lidt mere end bare en lægelig snak..
Min læge vurderede at jeg skulle have psykolog hjælp, og fortalte mig at når jeg var på su, kunne jeg søge om psykolog hjælp via min kommune, og få de første 5 timer gratis... godt nok var 5 timer ikke meget men det var et skridt i den rigtige retning for mig...

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 29-05-06 17:48

de tolv timer man kan få gennem lægen, er der en egen betaling på 250 kr ca pr gang. Så gratis er det ikke...

men synes da at du skal tage en snak med lægen eller noget :)

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 08-06-06 13:39

Hej madamme.

Jeg mener at en virkelig effektiv gratis psykolog hjælp, som du søger til sin SU-ven, kan være vanskelig at finde, men jeg synes, at du skal skrive lidt om, hvad du - eller rettere sagt din SU-ven, er kommet frem til, efter læsning af alle de ovenstående velmente råd.

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 08-06-06 16:59

Hej.
Vores ven skal op til sin læge på mandag den 12-6 og så vil jeg fortælle jer hvad han er kommet frem til og uddele point.
Håber at i forstår.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 19-06-06 01:44

Hej madamme

Selvfølgelig forstår vi at vi må vente på yderligere kommentarer, til efter mandag den 12-6,
og så er det efterhånden blevet d. 19/6.

Hvad sker der så ???

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 13-07-06 00:25

DkwM327
slå dog lige kold vand i blodet du.... der kunne jo være en årsag til at vi ikke har været på jo.
men han har fået den hjælp han skulle