/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Problemer med cookies...!
Fra : crha
Vist : 545 gange
30 point
Dato : 12-12-02 14:35

Hejsa

Jeg har et lille login system som skal fungere via en cookie. Når er bruger er logget ind kan han/hun så slå det fra igen, men her får jeg et problem.
Når brugeren logger ind bliver følgende skrevet i koden:

            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Brugernavn") = UserDB
            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Adgangskode") = PassDB
            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Aktiv") = "Ja"
            Response.Cookies("Cookie_Navn").Expires = Date+365
            Response.Cookies("Cookie_Navn").Domain = "www.domain.dk"
            Response.Cookies("Cookie_Navn").Domain = "domain.dk"
            Response.Cookies("Cookie_Navn").Path = "/hp"

og det virker fink nok. Man brugeren så under indstillinger skal slå det fra bliver dette skrevet:

            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Brugernavn") = ""
            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Adgangskode") = ""
            Response.Cookies("Cookie_Navn")("Aktiv") = "Nej"

Her kommer problemet. Indholdet bliver ikke opdateret, så når jeg så skal hive data ud af denne cookie er der stadig værdier i disse. Det forstår jeg ikke, så hvordan løser jeg dette? eller hvordan sletter jeg så den cookie?

Plz help! :)

Mvh.
Casper

Accepteret svar
Fra : NeoNmaN

Modtaget 30 point
Dato : 17-12-02 01:14

ikke fordi jeg ved maget om cookis men prøv at gøre såden her prøv lige at smid det her på

Response.Cookies("Cookie_Navn").Domain = "www.domain.dk"
Response.Cookies("Cookie_Navn").Domain = "domain.dk"
Response.Cookies("Cookie_Navn").Path = "/hp"

maby det hjælper !! jeg er ikke god til det men det liller din fejl !

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 17-12-02 12:59

Tak skal du have, jeg ved ikke hvorfor det virkede, men det gjorde det altså :D

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 17-12-02 13:44

hi hi :)) det her var kun et gæt :)) men åben bart et godt get så :)) hi hi

Kommentar
Fra : crha

Dato : 17-12-02 14:57

Jeg tror i hvertfald det var det der gjorde det :D

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 18-12-02 20:41

hi hi okey :)) laver du enligt maget asp ???

Kommentar
Fra : crha

Dato : 19-12-02 14:08

Tja en smule, og jeg har da også lavet nogle scripts.
Ofte er det bare sådan at der kommer nogle små mystiske fejl, f.eks. her med cookies (som jeg aldrig har arbejdet med)