/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
afdelings chef i bilka
Fra : vampyren01
Vist : 472 gange
60 point
Dato : 25-05-06 16:07

halløj
jeg har 9 klasse afgangs eksamen
er faglært som mekaniker... jeg har nogle efteruddannelser tilhørene mekaniker faget...

jeg vil gerne vide om det er muligt at blive afdelings chef uden at have hh eller studenter eksamen...
jeg har ikke kunne få et precist svar selv...

jeg ved at der findes noget der hedder:
bobble hold: skulle være nogle talent kurser(er dog ikke 100% sikker)
og
trainee: trainee shulle være en slags elev hvor man osse skal på skole...

hilsen
Vamp

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-05-06 18:14

Selvfølgelig kan du blive afdelingsleder - det afhænger mere af din personlighed end af dine uddannelser - vil jeg sige.

Så er det naturligvis også en hjælp at have de rigtige uddannelser.

En god måde er måske at starte med at arbejde på gulvet - og så arbejde dig op igennem rækkerne - men det kræver vilje, sejlhed og specielt den rigtige personlighed, den rigtige familie m.v.
Du skal kunne lide at arbejde med mennesker, have en vedholdenhed, arbejdsomhed, være meget ansvarlig....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-06 12:21

Jeg er produktionschef i et mindre køle- og smedefirma med 23 ansatte.
Er selv "kun landbrugs- og bygningssmed" af profesion og det er der overhovedet ingen regler for. Det der lægges vægt på er din evne til at få tingene til at flyde og har du så lidt logisk ordenssans og viden skader det jo ikke.
Jeg skal fx. bruge 2 nye kølemontører og har sendt ansøgning ud. Der er 4 der har søgt og jeg tager dem alle ind til samtale d. 23.6. Der er fx 3 der er maskinmestre og en der er arbejdsmand så det bliver spændende hvem af dem det bliver Bare de er dygtige til deres håndværk betyder titler for mig intet.

Kommentar
Fra : vampyren01

Dato : 10-06-06 12:24

jeg mener selv jeg har en chance.. det er kun mine uddannelser som gør at jeg er lidt usikker...

jeg får bla osse et kursus som nogle har ventet i 2 år og nogle mere på at få... nu får jeg kurset og mange andre som har ventet har fået besked på at der ikke er plads... så det vår den rigtige vej ;)

jeg har nu arbejdet der lidt over ½ år

jeg har kæreste men er ikke gift og har ingen børn og ingen planer om at få det...

jeg er ikke afdelings ansvarlig men har alligevel ansvaret på mit eget område (mekaniker).
Mit primære mål nu er at komme noget mere i butik da det er det jeg kan lære noget ved.

jeg fik top karakter til evaluering ved min afd leder (personlige egenskaber)

har tidligere været på kursus hvor jeg blev nr 3 til testen. ud af 25 personer.

hvis jeg gerne vil ha vurderet min situation af en som har erfaring på området, og gerne vil høre vide hvad jeg skal gøre herfra (og ikke af min jobpilot i bilka) hvem skal jeg så gå til?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-06 12:35

Der må jeg desværre melde pas for der har jeg ikke viden nok.
Jeg har aldrig været arbejdsløs og har altid stolet på mine egne evner og snakketøj og indtil videre er det da også gået godt nok. Det skal dog siges at jeg nu har været i et og samme firma siden 1 feb. 1984, kun afbrudt at 1 år i perioden 1987- 88 hvor jeg af egen fri vilje søgte nye udfordringer i et job som deltids sælger og montøt inden for glaskonstruktioner. Det var meget spændende og jeg var ude og sælge fx. glaspyramider og karnapper før det rigtig blev moderne. Men jeg vendte tilbage til samme firma og har været der siden. Jeg har dog haft mange forskellige roller i dette firma og det er sikkert derfor jeg stadig hænger ved.
Selvfølgelig betyder lønne da også lidt men den er nu ikke altafgørende

Hvis jeg var dig vil jeg tage et dybt kig ind i dig selv også prøve at annalysere hvad du så har set. Ud fra det (og lidt held måske) skal du nok få dit "drømmejob" hvis ellers synet var ok.

Held og lykke.

Ps. Hvad med et job som kølemontør i Nordjylland

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-06 12:42

Undskyld de forfærdelige stavefejl. Dem opdager man jo først bagefter. Fingerne på tastaturet løber vist fra hovedet.