/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Omregistrering af campingvogn
Fra : Avant85
Vist : 8177 gange
130 point
Dato : 25-05-06 14:49

Kan en campingvogn omregistreres fra den ene ægtefælle til den anden uden at skulle synes. Den er langt over 5 år, og det lige godt 2 år siden den sidst blev synet. Det drejer sig om en bodeling ved seperation / skilsmisse. Jeg har forsøgt at søge på politiets hjemmeside.

Håber der en, der kan hjælpe.'

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-06 14:56

Ja, det kan den, og det kan biler også for den sags skyld.

Og det koster ikke noget gebyr når det er mellem ægtefæller/samlevere, hvis man har haft samme adresse gennem 3 år er det vist.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 140 point
Dato : 25-05-06 15:03

Nå, okay..ikke tre år, men 5 år:

Citat
§ 11. For registrering af en ny ejer eller bruger af et køretøj, der sker uden afmelding af køretøjet, betales 380 kr.

Stk. 2. Der skal ikke ske betaling, hvis:

1) Der sker skifte af ejer eller bruger mellem ægtefæller.

2) En ægtefælle efter den anden ægtefælles død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles navn.

3) En person overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år.

4) En person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret i afdødes navn, såfremt vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de sidste to år før dødsfaldet.

5) En person ved ophævelse af fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år før samlivsophævelsen.

6) Køretøjet er en lille knallert.

7) Et køretøj omregistreres til en person med handicap, der opfylder betingelserne for at få støtte til erhvervelse af køretøjet efter lov om social service.

Citat
§ 124 m. For registrering af anmeldelse om ejerskifte (brugerskifte), der finder sted uden afmelding af køretøjet, betales 380 kr. Registrering af anmeldelse om ejerskifte (brugerskifte) af registreringspligtig lille knallert sker uden betaling.

Stk. 2. Der skal ikke ske betaling i følgende tilfælde:

1) når der sker ejerskifte (brugerskifte) mellem ægtefæller,

2) når en ægtefælle efter den anden ægtefælles død eller i tilfælde af skilsmisse eller separation overtager et køretøj, der er registreret i den anden ægtefælles navn,

3) når en person overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år,

4) når en person ved dødsfald overtager et køretøj, der er registreret i afdødes navn, såfremt vedkommende har haft fælles bopæl med afdøde de sidste to år før dødsfaldet,

5) når en person ved ophævelse af fælles bopæl overtager et køretøj, der er registreret i en samboendes navn, såfremt den fælles bopæl har bestået de sidste fem år før samlivsophævelsen, eller

6) når der sker ejerskifte som følge af overdragelse af et køretøj i medfør af kommunalreformen og anmeldelse af ejerskifte er ledsaget af en erklæring herom.

Stk. 3. Justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger hertil, kan fastsætte nærmere regler om anmeldelse af ejerskifte omfattet af stk. 2, nr. 6, herunder om udformningen af den omhandlede erklæring

http://www.folketinget.dk/Samling/20051/lovforslag/L144/som_fremsat.htm

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 25-05-06 15:59

Tak for svaret dova.