/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
nyt grafikkort...hvad??
Fra : tiemaster
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 24-05-06 19:41

jeg har lige købt ny pc der sidder sådan et share grafikkort i men det er jo ik så godt så skal ha et nyt... men hvordan finder jeg ud af om det er et AGP PCI ELLER PCI EXPRESS kort jeg skal have.. det er en compaq presario pc hvis det kan hjælpe...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 20:57

Du kan hente dette program som viser alt om din comp.
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
gem det på skrivebordet og start det derfra.
Men hvis du åbner din comp i venstre side (sluk lige og tag stikket ud)
Der sidder oppefra:
Et brunt slot = AGP
Nogle hvide slot (ca. 8 cm.) = PCI
et eller to små hvide slot (2cm.) = PCI Express som jeg ikke tror du har.
Almindelgvis er det bedste at sætte et AGP kort i.
Du kan bruge Everest til at finde ud af om det er til 4x AGP eller 8X AGP
Motherboard > chipsæt > undrstøttede AGP hastighed

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-06 21:01

Altså ec, hvis der er PCI Express ombord er det altså det bedste, da det er den nye standard. Ellers giver jeg dig ret.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 21:09

Citat
PCI Express som jeg ikke tror du har

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 21:13

Nu ser jeg at Presario har PCI Express
http://www.google.dk/search?hl=da&as_qdr=all&q=+%22compaq+presario%22+%22pci+express%22&btnG=S%C3%B8g&meta=
Så hvilken compaq presario er det du har.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-05-06 21:44

det er en compag presario 1800 series.

den hedder vist 1819

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-06 10:41

Altså hvis det er denne Labtop
http://www.atbatt.com/laptop-batteries/b/Compaq/m/Presario_1800_Series.asp
Så kan du ikke skifte skærmkort men det kan hjælpe at forøge dine ram.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 25-05-06 11:07

nej det er ikke en bærbar.. den sr1819nd

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-06 11:27

Så må det jo være denne:
http://search.hp.com/gwdkdan/query.html?charset=iso-8859-1&hpvc=sitewide&la=da&qs=&lk=1&rf=0&uf=1&nh=10&st=1&qt=Compaq+Presario+SR1819ND+Desktop+PC&ocoldqt=compaq+presario+1819&oc=2511466

Her kan jeg ikke se om der er PCI express
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06a/34307-351123-351639-351639-351639-12357664.html

Sluk for comp > tag strømstikket fra > tag venstre sideplade af > kig efter små hvide slot på ca. 2cm...........det er PCI Express.
Men noget ekstra RAM kunne godt hjælpe (eks. 512 Mb ell. 1 GB)
og husk det skal være DDR2-SDRAM

Og kig så godt efter Slet aldrig hele din harddiskmen brug gendannelses DVD som du allerede har lavet.................ikke ?

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 25-05-06 11:48

he he jo har lavet dem.. og har købt ekstra ram...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-06 11:58

Citat
Chipsæt ATI RADEON® XPRESS 200 chipsæt

Det fortæller vel at det er PCI Express eller har jeg misforstået noget. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-06 12:16

Ja Fijala - det er nok det indbyggede skærmkort. Og det ser da ud til at være Express.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-06 12:22

Det jeg mener er selvfølgelig at i henhold til deres hjemmeside er det indbyggede grafikkort et Radeon X200 Express og hvis der er express på bundkortet er der jo nok også en PCI Express slot til udvidelser.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-06 12:31

Men et Radeon X200 Express er jo ikke det dårligste grafikkort der findes og det bliver tildelt op til 256 MB ram, så det er da oplagt at smide 1 GB mere ram i pcen som e.c har været inde på. Det vil gavne alle dele og programmer i denne pc.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 28-12-06 18:42

Tak for svaret Fijala.