/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Psorasisgigt
Fra : scheidelin
Vist : 1445 gange
110 point
Dato : 22-05-06 19:19

Er der nogen der kender eller har erfaring med en kur/medicin mod Psorasisgigt?

Den anerkendte kur som er lægeordineret er med meget stærk kemomedicin

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-05-06 22:41

Hejsa...
Er ked af at sige det, men kemo er det der virker bedst. Det er jo også kun i en perriode det skal tages. Men stadig meget ubehageligt.
Der findes et par alternative behandlingsmetoder, men det virker sjældent ret godt... Det er bedre at bruge naturmedicinen når den egentlige behandling er ovre, til at holde det nede med. For min erfaring siger nemlig, at det faktisk kun kan holde psoreasisen på det stadie som det er på. Sorry...

Men igen, det er da også fint, når man endelig har fået det lidt ned, og så kunne holde det der. I stedet for at vente til den er helt gal, og så starte på en ret nedslidende kemo-kur.

Kan godt sende dig nogle "opskrifter" på lidt hjemmelavet medicin, salver og bade, hvis du gerne vil have det. Men kan først komme til mine bøger når jeg kommer hjem igen. (Er ikke hjemme i en uges tid)

Venlig hilsen

Cjaab

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-05-06 07:08

Hejsa
Ved ikke om det er til nogen hjælp, men har du kigget på hjemmesiden http://www.psoriasisforskning.dk/index.php?id=518
Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : scheidelin

Dato : 23-05-06 18:33

Hej Cjaab

Hvad har du af erfaring indenfor Psorasisgigt?

Hvad har du selv prøvet af behandlingsformer?

Når man ser de skræmmende billeder på nettet med ødelagte led, er det så når gigten ikke bliver behandlet inden det ender sådan?

Accepteret svar
Fra : cjaab

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-06 12:39

Hejsa!
Har Nu heldigvis ikke selv fejlet noget af den art, men min eks havde meget slemt psoreasis. Det var nu heller ikke gigt-udgaven, men den slags forholder sig ret ens... Og behandligsmetoderne er også stort set de samme. Da psoreasis opfører sig som cancer, selvfølgelig uden de dødelige konsekvenser, men alligevel. Da der også er overproducering af celler.
De billeder du har set på nettet, er jo sikkert som det kan se ud i værste fald, hvis ikke der bliver gjort noget i tide, og så kommer det jo igen også an på i hvilken grad det viser sig. Så jeg vil stærkt anbefale dig til at få behandling så hurtigt som muligt, da det hurtigt kan udvikle sig. Især hvis man er udsat for stress, dårlig kost, alkohol og rygning (er ikke 100% på rygning, men synes jeg husker at der også var noget om det).
Ja, jeg ved godt at kemo lyder meget grimt og ubehageligt, men det er jo "kun" den milde form der bliver behandlet med. Dvs. at du ikke taber håret eller noget. Men kan få kvalme, blive lidt svimmel og bøvle med maven. Det minder faktisk lidt om en influenza. Det plejer nu heller ikke at være en konstant tilstand, men en dag eller to, lige efter pillerne er blevet spist. Så er det heller ikke lige slemt hver gang. Generne bliver med tiden færre og færre, for hver gang. Men igen, folk reagerer jo forskelligt på medicin, så det er hvad jeg har været vidne til.
Igen, hvis du får det ned i tide, så slipper du også for at være i denne behandling ret længe. Og slipper også for de helt store gener, hvis det skulle udvikle sig yderligere (uden behandlilg).

Håber du kan bruge det til noget. Og hvis du skulle have flere spørgsmål, så skal jeg med glæde besvare dem så godt jeg kan.

Held og lykke!

Venlig hilsen
Carina

Godkendelse af svar
Fra : scheidelin

Dato : 24-05-06 20:13

Tak for svaret cjaab.

Kommentar
Fra : scheidelin

Dato : 24-05-06 20:18

Jeg er meget interesseret i dine opskrifter når du har tid til at sende dem til mig.
Du kan sende dem på pso@aaclubdk.dk

MVH
Jonas

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 24-05-06 20:34

Hejsa! Og mange tak for pointsne!
Kigger lige på sagen når jeg komer hjem igen, så skal jeg nok sende dig hvad jeg har af opskrifter.

Hav en fortsat go' aften!

V. H.
Carina