/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Vil bare eje en Chihuahua..
Fra : Louise88
Vist : 942 gange
20 point
Dato : 22-05-06 15:12

Hjjjjjææææææællpp !!!

Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 18 år. jeg søger en lille korthåret chihuahua, helst lys/creme farvet. Men leder og leder og synes ikke rigtig jeg kan finde så meget .. Ville høre om nogle ville hjælpe ?

Så hvis nogle af jer evt. har en kennel i familien eller kender nogle som har ville det være skønt.

Det ville også være til stor hjælp hvis i kendte nogle links jeg kunne se på.

Knus louise.[/I]

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 15:16

er du parat til at betale de 10-15.000 kr. kontant, som den koster?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 15:46

Forhåbentlig ikke en mode dille.
Og tænk på, den er tilstede, når du runder 30 år.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 15:56

Kunne den ikke være bragt her.
Tror du ved ligeså godt som andre her, at mennesker omkring din alder køber efter behag.
Uden rigtigt at tænke på, hvor lang tid, man egentelig skal passe dyr.
Kender mange der lige har fået et dyr, og så finder de ud af, at det ikke lilge var det de havde forventet, og så ryger det ud.

Men prøv at se nærmere her.
Og lad være med at få noget på "bestilling"
Du skal se moderen og resten af familien, og tænk dig godt om.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Chihuahua&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 22-05-06 16:20

Hej Louise!
Prøv at gå ind på http://www.ug-chihuahua.dk/. Jeg vil tro at Ulla kan hjælpe dig da hun er Racerepræsentanter for Chihuahua, korthåret + langhåret 1
i KSS under DKK.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 16:22

At du sender PM for at svare, får mig til at tænke.
Kunne du ikke have bragt dem her.

Men at du tager dette som kritik, kan jeg ikke fatte,
det er ment simpel som et råd

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 17:46

Det er vist bedre, at vi fortsætter diskussionen under mindre "private" forhold:
Citat fra et privat indlæg :
Citat
Kan ikke forstå hvorfor du skal undervudere mig på denne måde.. Din alder gir dig ikke ret til at udtale dig på denne måde!! tror ikke jeg behøver noget hjælp fra dig tak .

Og jo, Da jeg FAKTISK ved en del om racen ved jeg også godt at de koster tæt på de 15.000!!!

Årsagen til, at jeg vurderer dig som jeg gør er dit eget ordvalg:
"Vil bare eje...." og dine krav til udseendet, -korthåret, lys-cremefarvet... Hvis du havde forelsket dig i racen og ved nærmere eftersyn havde konstateret at det var den helt rigtige race for dig, så ville det være andre ting ved racen, du havde prioriteret højest. -Ikke specielle farver og hårvarianter.
Du virker meget overfladisk i dit ordvalg, og personligt ville jeg næppe sælge en hvalp til dig. Men overfladiskhed er jo en del af at være ung, så det er ikke noget hverken du eller jeg skal tage så tungt.
Men --som jeg har rådet andre helt unge hundekøbere--- så er det en rigtig god ide at have dine forældre med når du går ud for at se på en hvalp. For en ordentlig opdrætter ville næppe sælge én af sine små -til en helt ung pige uden at opleve at der var nogen der kunne hjælpe hende med det store ansvar, det er at anskaffe en hund. Tænk på, at godtnok er det en høj pris, men samtidig er der MASSER af kunder. Og opdrætteren vil til hver en tid vælge det hun mener er bedst for hendes lille hvalp.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 17:56

...Og det var faktisk 30 hundehvalpe, der blev aflivet efter forsøg på indsmugling i Sverige....

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,640057,00.html

Hvis du kan nænne at være en del af den slags, så kan du jo gå ud og købe hvalp gennem den blå avis eller hvor de nu sælger dem henne!

Men jeg tror ikke, du skal forvente hjælp her fra kandu.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 17:56

For det første har jeg allerede snakked med en, som gerne vil sælge mig en chihuahua, og efter hendes bedømmelse ville jeg være en god ejer. Desuden kender du mig ikke, Du ved ingen ting om mig. Så kan slet ikke se hvorfor du skal gøre så stort et nummer ud af det . Har lavet denne profil for at få hjælp .. Ikke fordi at folk som dig skal komme her og tro de er noget. Vi er alle mennesker!!

Kan ikke se hvorfor du skulle være en bedre ejer af hund end mig! fordi jeg kun er 18 år gammel og du er meget ældre, betyder det ikke at du ville være bedre til at have hund!

Er vokset op med hund siden jeg blev Født, og er meget moden af min alder og tager ansvar for mit liv. Kan ikke forstå at du har sådan et menneskesyn .. Men heldivis er det ikke dig der afgør om jeg skal have en chihuahua, eller ej!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 18:08

Selvfølgelig er der nogen, der gerne vil sælge dig en chihuahua. Man kan købe hvalpene i østlandene for få hundrede kroner og transporterer dem -under forfærdende forhold, med benene tapet sammen- i bunkevis til Danmark og Sverige hvor der står masser af unge piger og tigger om at få lov til at smide en masse penge ud af vinduet.
Rigtig mange af hvalpene er inficeret med en speciel indvoldsorm, som ikke lever herhjemme, og som også kan smitte mennesker, som kan dø af den.

Men det ved du selvfølgelig altsammen, for du har jo sat dig så grundigt ind i ALLE forhold omkring racen.
Og så ved du også, at du ikke skal købe en hvalp fra hvemsomhelst, men så absolut skal holde dig til DKK-opdræt, som du jo allerede har fået udmærkede links til.

Racen er plaget af flere forskellige generende og livstruende arvelige sygdomme, og det er endnu en grund til at vælge en DKK opdrætter. Hvis det viser sig, at din hvalp har en arvelig sygdom, så kan du lade handelen gå tilbage. Det kan du ikke ved "uorganiseret køkkenopdræt". Der er pengene tabt hvis din hvalp ikke overlever. Købeloven gælder ikke engang for private handler!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 18:11

...endnu et privat indlæg:

Citat
Hva er det dog for noget at sige? Hvis jeg vil være en del af dem..!!!

Hvad for dig til at tro at jeg er skyld i det med de 30 aflivede hunde ? hør engang, det eneste jeg vil er at eje en Chihuahua. Kan ikke se hvorfor du skal beskylde mig i ting som at være med til/ skyld i at min hund ender med at blive aflivet. eller hva dit budskab så end er!

Syns virkelig du skulle tænke dig om og se hvordan du dømmer Folk på forhånd!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 18:12

...endnu et privat indlæg:

Citat
Og desuden køber jeg ikke min hund i den blå avis eller et eller andet sted som du siger!!

Jeg vil købe en ordenlig hund. Fra en Kennel , Så drop dit fis om noget du slet ikke kender til! det hjælper mig alligevel ikke !!

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 18:15

Hvad er meningen med at sende mit svar til dig tilbage til mig ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 18:24

???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 18:27

Birgitta,,,
Syntes ikke PM burde lægges ud, men de minder meget om mine.
I dette ??? Det kunne jo gå hen og blive personligt,

Hvilket får mig til at tvivle på at hunden, VIL FÅ DET SÆRLIGT GODT.
Det eneste jeg har skrevet, er HVAD der står ovenfor.
Og det syntes jeg ikke, burde resultere i et privat indslag.

Og håber, at dem der eventuelt sælger til DENNE køber,,,,vil se vedkommende MEGET nærmere efter i sømmene.

Havde du henvendt dig direkte til mig, på en/et salg af dyr, havde jeg NÆSTEN helt sikkert afvist dig.
Et dyr skal passes, dyrlæge, forsikring,,,you name IT.

Og havde du ikke kunne´t bevise det, havde jeg ikke solgt dig så meget som en GUPPY "FISK"
Men det kan jo være, at det bare er mig, der syntes,,,,,,,et eller andet.

Men ellers, tag til Polen, der kan du få ALT.

Men sikke en elendighed

Og denne får jeg garanteret

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 18:34

Fik ikke skrevet færdigt.
Der skulle stå, at denne får jeg garanteret på KÆFTEN.
Men det kan jeg leve med.

Men er du så Seriøs en køber, får du heller ingen problemer.
Men er meget stærkt i tvivl om, der er nogen der vil sælge dig den.

Men det er kun min mening, ABSOLUT IKKE MANGE hundeejere/avlere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 18:35

Bare det at du skriver at din kæreste er der også, når du runder 30,,,,

Sorry, hvor ved du det fra.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 18:35

SOFUS, Sofus, sofus....

Har din mor ikke lært dig ikke at blande sig i andres sager ??

Du hjælper mig ikke ligefrem .. Vel ??

Måske vil du ikke sælge mig noget som helst .. Men jeg vælger altså min sælger med omhu, Så ville slet ikke vælge at købe noget fra dig søde ven!

Så det skal du ihvertfald ikke længere være bange for...!

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 18:39

Åarh stakkels lille Sofus..

Nu skal du høre, Bare fordi du garanteret ingen kæreste har skal du ikke lade det gå ud over andre.

Min kæreste kan godt li mig lille ven.. Ærgeligt for dig.. Men mener os jeg ga et andet eksembel .. VENNER , Så tag det ik så tungt vel ????

Det bar bare for at skære det ud i pap for dig.. Men du fattede den åbenbart ikke .. Ærgligt!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 18:40

Ser du jeg er opvokset i et HJEM MED KLAVER.
Så ikke lær mig noget.

Jeg kan sgu da ikke lade være med at BLANDE mig, når du svarer med en PM.
Som overhovedet ikke hører hjemme, medmindre du kan få mennesker HERINDE TIL AT HOLDE KÆFT og ikke svare på dit spørgsmål

Istedet for at lægge det her.
Kan du ikke tåle kritikken, TOO BAD

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 18:44

Ser du,,kære ven.

Dine venner kommer sgu ikke og passer din hund eller andet dyr.
EJ heller betaler dine VENNER, forsikring eller andet.

Den kom du selv ind på,,,,HER OG NU.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 18:52

Nej Men du forstår jo ingen ting ..

Jeg skrev at mine venner også er der når jeg runder 30, Hvilket kun er godt.. Så hvorfor skulle det ikke være godt at min Chihuahua staidig var der til den tid.. Forstår du slet ikke at jeg gerne vil have en chihuahua? jeg er fuldstændig forelsket i racen, Derfor ønsker jeg at tilbringe resten af mit liv med netop denne race.

Forstår slet ikke hvorfor du så kan spørge så dumt om jeg er klar over at den så stadig lever når jeg fylder 30 .. For ja, Det er jo det jeg går ind til når jeg vælger at købe den.. Så selfølgelig er jeg klar over at den lever til den tid..

Om jeg kan tåle kritikken ? Sjovt synes jeg ikke det minder om kritik, Du lyder bare som en der der er for kold hjertet til at hjælpe med det jeg søger.. Forstår slet ikke at du gider bruge din tid på det her ? jeg er her fordi jeg søger en hvalp.. Men du ? ved ikke om du bare hverken har venner eller noget , siden du bruger tiden på at svine andre til.. men Kære ven, Du valgte den forskerte person... To bad for You !

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 19:02

Troede jeg andet, ville jeg næsten tro du havde et andet brugernavn,,,klumme

Hvor i alverden ved du fra, du ovehovedet er i live når du fylder 30 år
Du kunne blive kørt ned om 2 dage.

Venner kommer og går,,,,især GÅR

Kærester ingen særlige kommentar til den, medmindre du venter dig med ham.

Og den holder heller ikke vand,,,,,
da jeg ikke kender mange i din alder, der lever sammen efter 10 år.
Da i hver for sig vil nyde livet,,,,ups,,hunden kom vejen, vi får da bare venner/familien til
lige at se efter den.....

DUER bare ikke.
Men held og lykke.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 19:09

Sjovt nok er det også MIG der skal have en hund, ikke min kæreste. Jeg skal passe den, Min kæreste er bare med til at betale.

Så lad dog hver med at have så ondt i røven over at Hunden faktisk vil få det godt hos mig.. Er det virkelig et stort problem for dig bare at indrømme at du tog fejlt af mig ???

For dine svar er faktisk ret useriøsse.. Det der med at jeg måske bliver kørt ned om to dage.. Ja men chanen er der der, Selfølgelig er den det.. Men altså man må ligesom overse ting som disse. ellers Var det jo ikke muligt at foretage noget i sit liv.. Ved ikke lige hvor gammel du selv er . Men med de tanker, Kan du ikke være så gammel. Så tror slet ikke at dette er det rette sted at have profil for dig.. Prøv Arto!

Ved ikke med dine venner, Måske går de fra dig fordi du er FOR MEGET.. Men mine venner blir, Vi holder af hinanden..

Har du været udsat for en form af omsorgssvigt siden du reagere som du gør ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 19:11

Beklager, jeg vil ikke skrive privat. Det er mit valg!
Nyt privat indlæg:
Citat
Ja, Selfølgelig er der nogle der vil sælge en hund til mig, husk på alle ikke dømmer mennesker som du gør. Så heldig er jeg. Behøver ikke fin fakta om at man kan købe hunde i østlandene, Hvad skal jeg bruge det til ? er ikke intereseret i at købe en der. Så spar dig for din fakta!

Måske står der unge piger og tigger, Men jeg er ikke en af dem.. Endnu engang dømmer du mig! du kender mig ikke, Så lad vær.. Drop Det!

Desuden er jeg SÅ forelsket i Chihuahua racen at jeg ikke kunne drømme om at mishandle dem. Så Drop det.

Og ja har jo allerede læst rigtig meget om racen, så behøver slet ikke din hjælp på disse kanter. Og hvis jeg har spørgsmål. Så kan min kommende hvalps ejer jo svare på mine spørgsmål.. Ikk???

Og desuden... Så vælger jeg min sølger med omhu, Som min sælger valgte mig med omhu !
--------------------------------------------------------------------------------

Hør her, hvis du er så sikker på, at det er en god kennel, der vil sælge dig en hvalp, så ønsker jeg dig tillykke.
Og så har du da sikkert ikke noget imod at fortælle, hvad den kennel hedder? Vel?

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 19:16

Tror du jeg er dum eller hva ? Skulle jeg fortælle dig hvor jeg skal købe min hund, for at du så kan komme og spolere det hele fordi du lider af misundelse måske ? er det det ? er du misundelig fordi du ikke havde chancen for at få din EGEN hund da du var 18 ? Forstår ikke mennesker som dig. Tænk at det overhoved kan lade sig gøre at du kan få lov til alt det du gør!!!

Og hvor gammel er du ? 40-50 år ca ? er det så ikke en underlig opførelse du viser ? du burde endna være den modne, -den voksne .. men jeg tog fejl .. Du er jo ikke andet end et lille barn!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 19:19

Nyt privat indlæg:

Citat
Du sendte en Citat ... Der stod ikke anden .. Hvorfor sendte du noget jeg havde skrevet ? troede du jeg havde glemt hva jeg selv havde skrevet ??

For lille ven, Det havde jeg altså ikke glemt!!
--------------------------------------------------------------------------------

Kære Louise. Jeg bliver ved med at overføre dine "private indlæg" til denne åbne tråd, fordi jeg ikke vil skrive privat med dig om dette emne. Det er noget, der berører rigtig mange mennesker. Både unge som dig selv, men også lidt ældre, som falder for en bestemt race, og som heller ikke indser, hvor få forskellige hunde, der ville være hvis der ikke var stambøger, udstillinger og et kæmpemæssigt seriøst opdrætter-arbejde.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 19:23

Men du skal da bare have lov til At gøre som du gør.. Hvis det underholder dig .

Var det alt hva du havde at sige ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 19:24

Er du virkelig så NAIV.

Så køb da den hund, jeg kan sgu da intet gøre ved det.
Bare rådgive.

Og med din alder, så kunne du være min datter 2 gange.

En ting er at have et dyr, men vil ofre tid/livet for det.
Der er mange muligheder, jeg bor alene med min kat
og da jeg røg på hospitalet med en perforeret mavesæk, "sikkert af at høre på UNGE mennesker der kan alt" der tænkte jeg på min kat, og det er der mange vidner på.
da jeg lige var opvågnet af narkosen, var parat til at gå hjem.
Men ikke kunne, da jeg var bedøvet, i rygmarven, men det tog mig ikke mange dage, om at komme hjem til MØGDYRET. 4 dage, så gik jeg.
Mod hospitalets gode råd.
Og hun lå sgu og ventede på mig, og det første jeg tog mig af, efter jeg var kommet ind af døren.
Ikke noget med at tage en lur eller andet.
Mad til dyret,,,,selvom hun ikke var sulten eller andet.
Hun ville bare kæles for.
Og 2 mnd efter gik hun, hver gang jeg skulle ud af døren og MJAUVEDE, af skræk over om jeg kom hjem igen.
Ser du, det tror jeg aldrig du kommer til at opleve.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 19:32

Har ikke brug for at høre din historie.. Du får alligvel ingen medfølelse af mig!

Men tro hva du vil. Jeg vil elske den hund mere end noget andet! Er ligeglad med hvad du tror. For så længe jeg ved at jeg gør det rigtige . Så er det alt jeg behøver at vide!
Forstår ikke at din Kat kan længes efter at se dig.. For det første Er det bare en kat, og for det andet.. hvad ser den dog ved dig som er specielt ?

Men tro mig, Tror skam nok også min hund kommer til at gø, Og længes efter at jeg kommer hjem til hende!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 19:34

Louise, -når du kommer med dine indlæg til en bestemt person, så gør dig selv og os andre den tjeneste at sætte et navn på.
Hvis dit indslag var rettet til mig, så kan jeg fortælle dig, -hvad der også står i min profil- at jeg er 58 år og hunde er en af mine største interesser.

Og hvis du søger i kandus database, så vil du se, at du ikke er så enestående.

Når jeg spørger dig om, hvilken kennel du køber hund i, så er det bestemt ikke for at henvende mig til kennelen og "ødelægge dine chancer". En opdrætter er sagtens i stand til at vurdere sine kunder selv.
Men DU er den svage part i det spil. Jeg ville måske kunne se, om der var tale om en seriøs opdrætter eller en der har ry for dårlige hunde......... Eller endnu værre: en, der kun KALDER sig en "kennel" men som har aftaget hvalpe fra smuglere, der har fragtet dem hertil skjult i kufferter, kasser eller lignende. Pacificerede med tape om benene og medicin! INGEN hundeelsker vil da deltage i den slags. Heller ikke du! Selv om DET ville "spolere det hele for dig" med lige netop DE hvalpe. ---Og du risikerer alligevel, at den dør inden den bliver voksen!

Du er så vred fordi det er så svært at få en hvalp lige når DU ønsker det. Men sådan er det for de allerfleste, der søger en hvalp af en bestemt race.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 22-05-06 19:41

BIRGITTA!!!

Er ikke vred over at jeg ikke kan få den netop nu , Ønsker den nemlig ikke netop nu!

Er vred fordi at når man opretter en profil for at f besvaret nogle spørgsmål så er der ikke andet end sure miner fra DIG og SOFUS!

Det går mig på nerverende...!

Men jeg ved at det er et ordenligt sted at jeg køber min hvalp .. Så det behøver du ikke blande dig i!

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 20:00

Tror jeg lige skal have en P Pille i katten.
Inden katten får unger der skal passes af ???????????????????????? mennesker. HÆ
Louise88

Du har ikke medlidenhed med mig.
Forventede heller intet,,,,fra dig.
Eller andre, men siger bare, er du klar til at dø, for dit dyr,,,,jeg er.
Og den har været oppe FØR......

Og jeg er i tvivl om, om du bliver bidt, eller ÆDT hvis du fik et dyr.

Hvis du ved, hvor du køber det stakkels dyr, SÅ KØB DET.
Og husk dyrlægeregningen KOMMER KONTANT, MEDMINDRE DET VAR EN SPRØJTE FOR AT ENDE LIDELSERNE, fra ulovligt importerede dyr.
Der du ikke TV

Hvorfor så spørgsmålet, med mange PMér.
Tror du manglede en Barbi Doll som mindre, og trænger til at fremhæve dit/din værdighed.
men for fanden ikke lade det gå ud over et USKYLDIGT DYR....

Her fjerner jeg et flueben,,,,,, gider ikke at få flere mails herfra.
Held og lykke med handlen.

Og husk lige at det også koster penge at få den registreret,,,,,,som ÆGTE HUND.
Men det betyder vel ikke så meget.
Du skal vel kun kæle med den......

Så er det jo egentligt bare et gadekryds, med pels på, du køber.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 20:01

nå..... Hvad laver du så her??

Hvis du ikke ønsker, at jeg skal blande mig i dit spørgsmål, så kan du faktisk blackliste mig.. Og det er du velkommen til. Men så længe jeg ikke er blacklistet, så vil jeg nok deltage. Jeg tror ikke, at du er en ond person. Men du kan meget nemt komme til at gøre noget dumt, fordi du så voldsomt ønsker dig en lille hvalp.

Hvornår kan du købe hvalpen?

HVIS du har fundet en, der vil sælge dig en hvalp, så sørg for at besøge hvalpen hver uge fra den er 2-3 uger gammel. På den måde lærer du hvalpen at kende, -og den lærer DIG at kende så I ikke er fremmede for hinanden når den skal flytte hjemmefra.

OG, -mindst lige så vigtigt: Du møder hvalpen sammen med dens mor, så du kan være sikker på, at den voksne hund ER dens mor. Altså du får mulighed for at se hende amme de små. Så kan du være sikker på, at din hvalp ikke er taget for tidligt fra sin mor.

Det er samtidig en stor oplevelse af følge sin hvalp fra et tidligt tidspunkt.
Og det er helt almindeligt, at opdrættere ligefrem forlanger at man skal komme og besøge hvalpen et vist antal gange inden den flytter hjemmefra.
Og ved samme anledning kan opdrætteren fortælle dig en masse om, hvad sådan en lille hvalp har brug for når du får den hjem.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 20:05

Opgiver
Men får sgu stadig mails.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-06 20:19

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-05-06 23:05

Teenagers!

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 22-05-06 23:12

Hejsa!
Ved ikke helt hvor smart det er at blande sig, men må give den, at jeg godt forstår Louise i, at hun føler sig lidt forfulgt...
Synes ikke det er særlig pænt af jer (Sofus og Brigitta)...
Ville i køre det samme på mig, hvis jeg havde eftersøgt en kennel der opdrættede Mastiffer? Har ikke pladsen lige nu til en, men alligevel...? Jeg er kun 23...
Synes nu godt i kunne svare hende pænt, og ikke lige fra starten af, gøre hende til en dum lille tøs...
For ja, chihuahua'er er vildt populære for tiden pga. Paris Hilton og de andre stjerner. Men, man må da give den, at den har en handy lille størrelse der gør det muligt at tage den med alle vegne, som jeg er sikker på Louise nok vil gøre...
Hvad nu hvis hun havde spurgt til en hamster af en speciæl race? Den skal vel også passes lige så vel som en hund! Og sjovt nok er der mange børn som passer jobbet som hamster-mor fortrinligt!

ALTSÅ FOLKENS!

Tag jer da lidt sammen og vær søde ved de nye her!

Det kan da ikke passe at i ikke kan finde ud af at opføre jer og tale ordentligt! I har da alderen til at vide hvordan man gør!

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 23-05-06 09:22

Hej Louise......... Har fulgt lidt med på sidelinien og kan ikke lade være med at komme med et par spørgsmål til dig. Håber at det er OK. Du behøver ikke at give mig svar - men giv DIG selv svar.
Hvad laver du om 4 år ? Bor du hjemme hos dine forældre? Hva´ så når du skal flytte? Er der mulighed for at holde hund der du evt. har lyst til at flytte hen? Hvad hvis alle vennerne skal i byen - hvem bliver hjemme ved den lille hund? Hvad med en uges charter-ferie? Det ER dyrt at have hund - hvad med dyrlæge-regninger? Har du råd til dem? Det er jo ikke alle steder at hunde er velkomne - ej heller ikke alle steder det er godt for HUNDEN at komme med.
Det er jo et levende væsen du skal tage vare på. Og en hund er IKKE et stykke legetøj eller en pyntegenstand. Du skal jo kan give den et værdigt hundeliv i mange år fremover.
Blot nogle tanker jeg synes du skal gøre dig
Held og lykke fra Melbit

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 11:18

Sofus Og Birgitta .

Gider virkelig ikke at høre på jeres lort mere. Mig som troede i var voksne! Skal jeg virkelig skære det ud i pap for jer ? hva ?

1. JEG HAR TÆNKT MIG AT KØBE EN CHIHUAHUA!
2. MIN CHIHUAHUA ER IKKE IMPORTERET, JEG KØBER DEN ET ORDENLIGT SED!
3. JEG VED AT DEN IKKE ER BLEVET TAGET FRA MODEREN OG AT DET DE FORTÆLLER MIG ER SANDT!
4. DA JEG VALGTE AT JEG VILLE KØBE EN CHIHUAHA, LÆSTE JEG STORT SET ALT OM RACEN.. sÅ JEG ER INDE I ALT DET MED HVA DET KRÆVER AT HAVE EN HUND!
5. LILLE , LILLE SOFUS - DET ER HVERKEN ET GADEKRYDS ELLER EN HUND JEG BARE SKAL KÆLE MED SOM JEG KØBER. MEN DU FATTER ÅBENBART INGEN TING ..... DET ER EN CHIHUAHUA JEG SKAL KØBE, SOM JEG GERNE VIL GÅ TIL UDSTILLING MED OG LIGN. FORSTÅ DET NU BARE I TO.. DET KAN DA IKKE VÆRE SÅ SVÆRT MANN .. COME ON!

cjaab:

Tusind tak for din kommentar.. Folk er så uretfærdige herinde.. Men dog, åbenbart ikke alle. Du skal have endnu engang tak for "hjælpen" håber at de to vil tænke sig om en ekstra gang.. De er jo trodsalt voksne mennesker .. Eller ?

Og du skal bare vide, at jeg virkelig er forelsket i racen. og det er hverken fordi den er en mode hund eller fordi den er sød.. Det er alt ved den, og er virkelig klar til at tage det skridt at få min egen hund..

Og ja, Unge kan sagtens have dyr.. Så længe de har pengene til det .. Og hvis jeg har det kan jeg ikke se nogle problemer i at få en chihuahua..

Tusind tak for dine ord...

Knus Louise

Melbit :

Synes ikke jeg gider diskutere med dig også så du skal bare vide følgende.

1. jeg bor i lejlighed med min kæreste som jeg har været sammen med i 2 år.
2. vi tager ikke på charter ferie. Min kæreste kan ikke lige at flyve.
3. Og ja det er et levende væsen, det ved jeg godt, det er hvad jeg går ind til.
4. Det er muligt at have hund her hvor vi bor.
5. vores lejlighed er stor nok ifølge vores sælger af hunden.
6. Skal først have hunden om et år, og til den tid vil jeg ikke være i byen så meget. Er ikke den helt store party tøs. Vi hygger mest hjemme i lejligheden med venner, og de ville ikke være et problem for en chihuahua!

Tror det var det hele..

Men bare så du ved det, har tænkt alt igennem. Så ved hvad det er jeg går og laver.

Tak for lykkeønskningen...

Og .... Til dig qfha...

Ved ikke hvor gammel du selv er, Men du har vist os selv været teenager engang ikk ? OLDING!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-06 12:53

Hej, Louise.
I løbet af det næste halve år er der 4 store udstillinger Ålborg, Brøndby, Ballerup og Herning.
Giv dig selv og din kæreste den fornøjelse at besøge mindst én af dem.
Nærmere datoer og andre praktiske oplysninger kan du finde her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/952

Udstillingerne strækker sig som regel over flere dage. Du skal være opmærksom på, at chihuahua tilhører gruppe 9.

Derefter vil jeg sige til cjaab: Der er da HIMMELVID forskel på en hund eller en hamster. Så længe du ikke kan se det, så håber og ber jeg til, at DU holder dig til en hamster!

Og derudover kan jeg SLET IKKE genkende, hvor jeg skulle have talt mindre pænt til unge Louise! Tværtimod har jeg fuldstændig undladt at give igen på HENDES utallige uforskammetheder og provokerende sprogbrug. Jeg har helt tilskrevet det hendes unge alder.
Jeg har om og om igen talt pænt til hende. Givet hende omhyggelige svar, når hun direkte har spurgt om noget. Og så har jeg advaret og advaret og advaret igen og igen og igen. For det er lige netop unge førstegangskøbere af hunde, der er målgruppe for de hjerteløse hundehandlere som vi hører så meget om i medierne.

Men det er som om Louise ikke ret gerne VIL høre på advarslerne.

Louise: Hvis du heller ikke mener, der er væsentlig forskel på en hund og en hamster, hvorfor køber du så ikke en hamster i stedet?

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 23-05-06 14:48

Brigitta... Se, nu kan jeg også få små-syrlige komentarer fra dig af... Synes det er ret sørgeligt, hvis jeg skal være helt ærlig... Suk...
Ja, jeg ved godt at der er forskel på en hund og en HAMSTER. Det var mere billedlig talt, hvis det skulle være gået hen over hovedet på dig... Det var mere ideen om, at ligegyldigt hvilket et dyr man nu ønsker at anskaffe sig, så skal det passes ordentligt. Og det gælder jo både for hund og hamster, ikke sandt?
Så hvorfor altid overfalde folk, når de gerne vil have lidt vejledning? Og hvorfor beskylde alle og enhver for det værste, inden du overhovedet ved mere om sagen?
Og nej, jeg har ingen hund... Endnu i hvert fald... Men 2 katte, som jeg mener er de mest forkælede nogensinde... På trods min alder... Hehe!
Kan nu også godt forstå at Louise sendte små-vrede beskeder tilbage. For når man føler at der bliver stillet spørgsmålstegn ved ens intentioner og angagement i "projektet" så er det nu ikke altid liiige så sjovt, at få et knytnæveslag tilbage i hovedet. Den slags kan man meget hurtigt komme til at tage som ubegrundet kritik og som et decideret angreb på sin person.

Håber at det ikke bliver taget for ilde op, da jeg efterhånden mener at dette bør belyses, ikke kun for min egen, men for alle de nye herindes skyld....

V. H.
Cjaab

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 14:50

BIRGITTA...

Jeg tror jeg har hørt hvad du har at sige !

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-06 14:57

Det glæder mig, Louise... Jeg ER virkelig ikke ude på at genere dig... Tværtimod er jeg rigtig godt gammeldavs bekymret for dig.

Man bliver helt uoverskueligt hjælpeløst forelsket i sådan et lille skravl... Uanset hvor syg den kan vise sig at være... det kan være i bogstavligste forstand ruinerende.

Og der ER altså meget svindel omkring salg af modehunde... Så se dig rigtig godt for...

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 23-05-06 15:01

Birgitta.............. Atter engang har vi fået bekræftet at det ikke kan betale sig at give teenagers gode "gamle" råd......
Om 10 år kan det være der sidder et ungt menneske og tænker > uha da da - de gamle havde alligevel lidt ret<
Men vi VED det jo, alle der har eller har haft teenagers omkring os - vi glemmer det bare og håber det bedste......

MVH Melbit

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 15:09

Melbit og Birgitta...

Ved snart ikke med jer to.. I bliver ved .. I dønner et mennesker uden grund.. Og helt uden at kende mig .. Er så træt af jer .. Det helt vildt .. Syns bar i skal droppe det i har gang i .. Der er ingen nytte i det jo .. !

Og heldivis er det ikke jer der bestemmer og afgør om jeg skal ha en hund eller ej!

Så det eneste der sker, er at i spiller jeres tid.. Ved ikk med jer .. Men forstår ikke i gider bruge jeres kostbare tid på at genere unge der er yngre end jer selv..For selv jeg ved at jeg kan være bedre til dyr end selv jer!

Fordi jeg er 18 og i er oldinge er det ikke ensbetydne med at jeg ikke kan tage vare på en Chihuahua!

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 23-05-06 15:37

Louise............. Jeg skal nok lade være med at fortælle dig hvad jeg helt ærligt mener. Dine udmeldinger må stå for din regning. Men tænk på de "gamle" fra Kandu om 20 år når du selv skal forklare nogle basale ting for en teenager. Jeg er 110% sikker på, at du et stykke a´ vejen giver os ret. Tro mig..........
For mig handler det IKKE om at du ikke skal købe din ynglings-hund - men om at du de næste mange år er total bundet af hunden. Den fylder mere end en kæreste og kræver dig morgen, middag og aften.

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 16:11

melbit .

Men altså jeg er ikke født igår .. Jeg ved godt at den er der morgen, middag og aften .. Det er jo det jeg går ind til .. Er bare træt af at i kommer her og tror i ved alt.. For jeg ved udemærket godt hvad det er jeg går ind til .. behøver ikke din hjælp på disse kanter!

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 23-05-06 16:53

Jeg stopper her.............

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 23-05-06 16:55

Super Melbit

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 23-05-06 23:28

Jeg syntes godt nok, at denne tråd er på vej langt ud Louise spørg om hjælp til at finde en kennel, der kan levere en lille korthåret Chihuahua, det fortæller allerede at hun har tænkt sig om og vil undgå hundehandlere med dårlige og ulovligt importerede hvalpe. Man kan heller ikke dømme folk på deres alder, der er heldigvis mange fornuftige 18 årrige der ved hvad de vil og hvad det kræver ellers ville det jo se dårligt ud for vores folkepension.
Louise held og lykke med din kommende hund.
M.v.h.
Kim

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 24-05-06 07:00

Hej Kim ..

Tusind tak for "opbakningen"

Og Tak for lykke ønskningen

Ha en fortsat go dag ..

Knus Louise..

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 24-05-06 09:34

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=425

Har du kigget her? Hvis det først er om et år - skulle der måske være en lille chance

Men hvis jeg læser dine ord ser det ud som om at du allerede HAR fundet den kennel du vil købe din hund hos....... !!!!!

Så dit spørgsmål er måske ikke helt aktuelt alligevel?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-06-06 01:43

Du godeste, man bliver sq helt flov på kandus vegne!

Hvilken ret har I til at dømme en pige, der stiller et simpelt spørgsmål om, hvor hun kan finde en kennel, der sælger chihuahua hvalpe?!

Det er da grotesk, at hun på grund af sin alder både skal finde sig at blive latterliggjort, mistænkeliggjort og stemplet til ikke at besidde evnen til at passe og pleje en hund

Sofus er hurtigt ude med et par himmelråbende kommentarer, der på ingen måde hjælper Louise videre i sin søgen efter en hvalp.

Citat
Forhåbentlig ikke en mode dille.
Og tænk på, den er tilstede, når du runder 30 år.

Undskyld Sofus, men hvor deponerer du din hjerne - I en skuffe?! ..Louise er 18 år, hvis denne oplysning skulle være smuttet for dig. Hun behøver jo ikke være retarderet, uvidende og dum - blot fordi hun ikke er 50+

Citat
Tror du ved ligeså godt som andre her, at mennesker omkring din alder køber efter behag.
Uden rigtigt at tænke på, hvor lang tid, man egentelig skal passe dyr.

Tænk Sofus, jeg er 28 år - Og fatter ikke, at sådan en "halvgammel kloge Åge" som dig overhovedet tør påstå, at ALLE ANDRE HER går rundt med ligeså fordømmende tanker som dig!
Der er altså IKKE tale om et barn fra 3b, vel?! - men et voksent menneske på 18 år, der endda gør sig den ulejlighed at spørge i et internetforum, om nogen kan anbefale en egnet kennel, hvilket indikerer, at hun ikke er så dum som du forsøger at fremstille hende!

Birgitta er ikke meget bedre end Sofus. Snarere tværtimod!

Citat
Du virker meget overfladisk i dit ordvalg, og personligt ville jeg næppe sælge en hvalp til dig. Men overfladiskhed er jo en del af at være ung, så det er ikke noget hverken du eller jeg skal tage så tungt.

Ejjjj altså, hvad i hede hule er det for en melding at komme med?! ..
Det eneste der er i vejen med ungdommen Birgitta - er at du ikke længere tilhører denne gruppe - og derfor har forvandlet dig til en "halvklog" ældre dame, der i frustration over din tabte ungdom har besluttet dig for, at ALLE UNGE MENNESKER er overfladiske. Phew, kan du mon komme til for din egen selvforherligelse *indsæt en smiley med opadvendte øjne*

I stedet for at læse og forstå selve indholdet i Louises spørgsmål, vælger du i stedet at væmmes over, at Louise gerne vil eje en chihuahua, og at den helst skal være cremefarvet. Jamen wauw, det er da helt vildt overfladisk, hva?! ... Uha uha, det er med beklagelse jeg hermed må meddele dig, at massevis af hundekøbere - også dem på 50+ har et ønske om en bestemt farve på deres kommende hund. Eksempelvis har en bekendt af mig lige pt. 8 Cavalier king charles spaniel hvalpe - og en halvgammel kvinde fra Fyn har ringet og ytret ønske om en hvid/rød tæve. Min bekendt kunne ikke levere en tæve i denne farve - og kvinden fra Fyn har derfor valgt at vente til hun igen får et kuld, i håb om at der næste gang kommer en tæve i den ønskede farve. Jamen der kan man bare se - verden er åbenbart fuld af overfladiske mennesker - og et eller andet sted, så mener jeg du overskrider alle grænser ved at påstå Louise er overfladisk, fordi hun ønsker sig en hund med kort pels og i en bestemt farve. Det rager ærlig talt ikke dig en bønne, og giver dig da slet ikke ret til at dømme Louise som mindre egnet til at eje en hund!

Citat
...Og det var faktisk 30 hundehvalpe, der blev aflivet efter forsøg på indsmugling i Sverige....

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,640057,00.html

Hvis du kan nænne at være en del af den slags, så kan du jo gå ud og købe hvalp gennem den blå avis eller hvor de nu sælger dem henne!

Men jeg tror ikke, du skal forvente hjælp her fra kandu.

Hvad er det for noget bræk, at fyre af?!

Citat
Selvfølgelig er der nogen, der gerne vil sælge dig en chihuahua. Man kan købe hvalpene i østlandene for få hundrede kroner og transporterer dem -under forfærdende forhold, med benene tapet sammen- i bunkevis til Danmark og Sverige hvor der står masser af unge piger og tigger om at få lov til at smide en masse penge ud af vinduet.

______________________________________________________

Til Louise.

Hvis ikke du allerede har fundet og besluttet dig for en hvalp, så sender jeg dig gerne navn og adresse på et par opdrættere af chihuahua..

Jeg undlader helt bevidst at skrive oplysningerne her, idet jeg er temmelig sikker på, at Birgitta fluks sender sit røngtenblik på opdrætterne - og jeg gider ærlig talt ikke høre på hendes syrlige, bedrevidende og fordømmende bemærkninger..

Kommentar
Fra : Louise88

Dato : 16-06-06 10:52

Heej Creamygirl ..

Aaah , Tusind tak for dine søde ord .. endelig er der hjælp at søge herinde .. :)

Har endnu ikke fundet nogle chihuahua .. Men du kan kontakte mig på min e-mail : Louisebruun1988@hotmail.com ..

Og endnu engang tusind tak for din Lange henhenelse .. Har nærmest druknet i folk der tror de er bedre vidne end mig ..

Knus Louise..

Kommentar
Fra : beautysmoothie

Dato : 08-12-06 19:51

hejsa!
jeg syntes faktisk det er helt okay du vil have en chihuahua, det vil jeg også!
jeg er 17 år bor i centrum af aalborg, har boet her i 2 år betaler selv mine regninger.
Har 2 dejlige hunde, en papillion og en mops,
mopsen skulle jeg sælge for en veninde da den ikke var rigtig for hende, den så åbenbart ikke ud som den skulle. men nu er hun min!- jeg måtte så gi 8000kr for hende

og jeg formidlede en hund til et ungt par, det viste sig så at at tøsen var allergisk, de havde kun haft "rynke" i 2uger men alligevel var de knuste.

man kan aldrig vide om man er sammen med sin kæreste om 2-3-15 år,
men tag nu hellere chancen,

men jeg syntes det er lidt overfladisk af dig at vælge farve og alting, jeg har ikke haft chancen for at vælge mine hundes farver men jeg syntes stadig de er de smukkeste hunde i verden!

-det skal lige siges at det er squ lidt barnligt at kalde folk oldinger, havde jeg læst alt hvad du havde skrevet her, eller bare åbningslinjerne havde jeg ikke solgt/givet dig en hund overhoved!
HUSK PÅ: at den kennel du køber din hund af styres af en olding.

held og lykke med chihuaén,