/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Statisk muskelopbygning.
Fra : Mone
Vist : 449 gange
84 point
Dato : 08-12-02 19:28

Hej.

Broder_Salsa har lavet et tip vedr.: muskelopbygning.

Det kan godt være at det er mig der er "meget tumpet" (det skulle ikke undre mig), men jeg forstår altså ikke rigtig hvad det er man skal gøre.

Mon der er nogen der kan skrive det på en måde så selv "jeg" kan fatte det?

På forhånd tak
med venlig hilsen
"tumpen" Mone

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 19:44

Hej Mone

Jeg går ud fra, at det er dette tip, du tænker på: http://www.kandu.dk/dk/spg/4052

Meningen er simpelthen, at du skal investere alle dine kræfter i at vælte en mur - som du selvfølgelig ikke KAN vælte.
Forsøget herpå vil tredoble effekten i forhold til normal muskeltræning. Ifølge tippet, altså.
Om det virker, aner jeg ikke. Men det skader da næppe at prøve.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 19:53

Hovsa, det var et forkert link, jeg fik smækket på. Her er det rigtige: http://www.kandu.dk/dk/tip/2491
Det første link ved jeg virker. Så hvis du lider af kolde fingre, kan du roligt gøre brug af dèt.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 08-12-02 20:55

Hej Rellom.

Det der med muren, det kunne jeg godt finde ud af, og ved også godt at jeg selvfølgelig ikke kan vælte en mur.

Meeen, er det meningen at man skal stille sig og "skubbe" til væggen i X antal minutter??? skal det være med armene, ryggen, eller skal jeg sætte mig på min dertil indrettede og skubbe med benene?? for vi har jo muskler over hele kroppen ik'?? ja så I må altså meget undskyld, men jeg forstår det altså virkelig ikke, så jeg må altså være meget, meget tungnem. sorry

Mone

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 23:03

Hej Mone

Hvis du har forstået det med muren, så har du forstået det hele. Andet er der ikke i det.
Hvor længe du skal blive ved, melder historien ikke noget om, men man må formode, at
du skal mase på, til du er godt bombet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 23:07

Hvad angår stillingen, man skal skubbe i, så skal du skubbe med armene og støde imod med benene - altså simpelthen vælge den stilling, som du ville bruge, hvis du havde i sinde at vælte muren. På den måde træner du alle muskler maksimalt.

Kommentar
Fra : carsten_chr

Dato : 09-12-02 16:56

Hej Mone,

Jeg tror idéen med det er, at du skal have noget bag dig og skubbe med armene, svarende til at du stod i en smal gang. På denne måde vil du bruge armene. Hvis du vil træne ben, skubber du bare med benene, men det kræver jo at du har noget at støtte ryggen imod, som ikke flytter sig, ligesom vægen... For mig lyder det godt nok lidt underligt, det strider mod de fysiske regler for muskelopbygning. Men jeg vil da ikke ødelægge tippet, så prøv det endeligt...
God fornøjelse...

Du er også velkommen til at klikke ind på min hjemmeside, hvis du leder efter styrketrænings- eller fitnesstips
http://www.chc.fastweb.dk

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 09-12-02 17:20

Hej carsten_cr

Ja jeg syntes også at det hele lyder lidt underligt, så jeg ville ønske at
broder_salsa ville komme ind og forklarer lidt om hvad det egentlig går
ud på.

Jeg har været inde og kigge på din hjemmeside, og der er mange gode tips.
Men hvad med mavemusklerne?? det er nok dem der trænger mest hos mig
og så at man ikke må spise søde sager, det overlever jeg alllldrig. . det er nu
ikke fordi jeg er for tyk, men lidt syntes man jo altid godt selv der kunne se lidt
anderledes ud ik'?

Venlig hilsen
Mone

Accepteret svar
Fra : carsten_chr

Modtaget 84 point
Dato : 12-12-02 23:18

Hej igen,
Nogle træner mave hver dag, andre mener at man højest må træne mave 2 gange om ugen, ligesom andre muskler. Men du skal huske på at det at du træner mave, ikke kun går ind og fjerner fedtet på maven, men ligeså meget på resten af kroppen... Men træn mavemusklerne et par gange om ugen, og lav 2-3 forskellige øvelser, f.eks alm. situps og lignende. Prøv dig frem med forskellige maskiner og mærk hvad der virker bedst for dig. Men det er vigtigt at du yder maksimalt under øvelserne, dvs. at den sidste gentagelse du tager, der er du ikke i stand til at tage flere, det er meget vigtigt.. Håber det kunne hjælpe, ellers skriver du bare igen...

MVH Carsten
http://www.chc.fastweb.dk

Kommentar
Fra : carsten_chr

Dato : 12-12-02 23:29

Og forresten, det med søde sager.. Man kan da nemt spise en pose lakridsser eller vingummi en gang imellem... Det man skal holde meget igen med er chokolade og chips (en håndfuldt eller to skade vel ikke, altså chips). Jeg synes ikke man skal blive for fanatisk på dette punkt, så bliver det sku' for surt. Jeg har nemt ved at tage på, men jeg kan tabe mig selv om besøger McD en gang imellem, og en pose chips ryger der også somme tider, men så kan jeg til gengæld nogle gange gå en hel dag uden at spise noget som helst. Denne måde at leve på kan dog ikke anbefales skal jeg lige skynde mig at sige inden der er nogle der brokker sig.. Men mine måltider er ikke planlagt på forhånd, jeg spiser når jeg har lyst, men tænker til daglig meget over fedtindholdet i det mad jeg spiser.. Og jeg holder min slank, det er jo der vigtigste..

- Carsten C

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 13-12-02 09:29

Tak for svaret carsten_chr.

Jeg var ikke så meget for det sidste du skrev, for jeg
æææææææææææææælllllllllllllllllllllllllllllllllllllsssssssssskkkkkkkkkkkkeeeeeeeeerrrrrrrrrrr
Chokolade.

Venlig hilsen
Mone
og god jul