/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
textbox med tvungen linieskift
Fra : vildmeddans
Vist : 830 gange
50 point
Dato : 19-05-06 14:54

Jeg skal bruge lidt hjælp til, at få lavet en textbox eller en richtextbox, hvor der er mulighed for tvungen linieskift, og samtidig virker i både Office 2000 og Office 2003.

Med tvungen linieskift, mener jeg at brugeren via Enter, selv bestemmer hvor linieskiftet skal være.

Det må være et meget nemt spørgsmål, derfor fedter jeg lidt med pointene.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-05-06 16:21

Properties for textbox skal sættes til:

Multiline = True
Enterkeybehavior = True

Kommentar
Fra : El_Skaarup

Dato : 19-05-06 16:55

Dem synes jeg også at have prøvet uden at det virkede, i hver fald multiline, men jeg prøver da lige igen, for at være helt sikker.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-05-06 19:44

Det virker da her - under forudsætning af begge settings som angivet.

Kommentar
Fra : El_Skaarup

Dato : 20-05-06 02:29

Jeg mener at have testet med dem begge på alle leder og kanter uden held, men måske har jeg overset en mulighed.

Men jeg kan ikke prøve dem før jeg kommer på arbejde igen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-05-06 19:36

lidt feedback vil da være rart ...

Kommentar
Fra : El_Skaarup

Dato : 31-05-06 13:32

Ups, jeg havde fuldstændig galt spørgsmålet her. Jo det virkede med både multilinie og Enterkeybehavior, hvorfor det ikke virkede i første omgang, er så et godt spørgsmål.

Men du skal selvfølgelig havde pointene.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-08-06 17:38

>vildmeddans - kom det til at virke som forventet???

Kommentar
Fra : vildmeddans

Dato : 03-08-06 21:38

Yes

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-06 19:24

Dejligt

Så er det bare at acceptere et svar, så "sagen" kan blive afsluttet helt.

Godkendelse af svar
Fra : vildmeddans

Dato : 22-08-06 19:29

Tak for svaret berpox.