/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
E-mail problem pga. Norton :-(
Fra : ampere
Vist : 2484 gange
317 point
Dato : 19-05-06 12:22

Jeg har Norton Internet Security 2006 installeret, men nu har jeg fået problemer med at jeg ikke kan sende eller modtage mails medmindre jeg deaktiverer virusprogrammet. Jeg har fået at vide at det skyldes en opdatering som Symantec er kommet med! Er der nogle der ved hvordan jeg kan ændreopsætningen eller lignende så problemet løses? Har desværre ike det store held med at komme igennem til deres support-linie

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 19-05-06 13:32

Hej, du skriver ikke om du får fejl osv. men er det den her du er løbet ind i:

>>>
How to disable outgoing email scanning by Norton

--------------------------------------------------------------------------------

This should prevent the error message ‘Your email message to <email address of recipient> with the subject <email subject> was unable to be sent…’ (1003,9)

Open Norton Internet Security
On the Options menu, click Norton Antivirus
In the Norton AntiVirus Options window under Internet, click Email
Under What to scan, uncheck Scan outgoing email (Recommended)
Click OK
On the Options menu click Norton Internet Security
On the Email tab, under Email scanning, uncheck Tray icon
Under Email scanning, uncheck Progress Indicator
Click ok
On the Options menu click Norton AntiSpam
On the left side of the window, under Email, click Filtering
Uncheck Use outgoing email to improve Norton AntiSpam filtering (recommended)
Click OK
On the main Norton screen, disable Privacy Control
<<<

http://www.techspot.com/vb/topic22927.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 19-05-06 13:37

Hej, du skriver heller ikke hvilket email-program du bruger, men hvis det er web-baseret så check den her:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/docid/2003011509143836?OpenDocument&src=hot&prod=Norton+AntiSpam&ver=2005&csm=no&seg=hho

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 19-05-06 14:03

Hej Lars

Jeg bruger Outlook, så det er vel ikke Web-baseret?!

I Outlook kommer der en besked som følger;

Task 'mail.XXXXXXX.dk - Sending and Receiving' reported error (0x80042108) : 'Outlook is unable to connect to your incoming (POP3) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Der er ikke en advarsel fra Norton. Jeg prøver det du har skrevet i første link.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 19-05-06 16:11

Hej, iflg. denne skal du gen-installare NIS:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318790

Jeg fandt referencen i:

http://forums.modemhelp.net/viewtopic.php?p=3586&sid=c188096bfe5634348e4045b8a2954256

Heri står også andre tips der måske kunne være værd at prøve.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 17:01

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318790 har en ganske god løsning på problemet

(lawitts link)

hjælper i hvertfald iflg denne side:
http://www.hhkol.dk/common/news/article.php?id=466&group=netvaerk

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 20-05-06 10:41

Puha, er det virkelig løsningen at geninstallere NIS - jeg har virkelig dårlige erfaringer med at "rode" ved NIS når det først er installeret, og det er temmelig vigtige data vi har liggende.

Ampere

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 158 point
Dato : 21-05-06 09:33

prøv at sætte den til standard/default

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 11:23

Nu har jeg fundet ud af, at jeg ingen problemer har når jeg anvender Cybercity istedet for TDC, så det må vel næsten være routeren den er gal med? Vi har lige fået en ny fra TDC, men har ikke problemer med internettet kun mails.

Ampere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-05-06 12:29

denne fejl
Citat
Task 'mail.XXXXXXX.dk - Sending and Receiving' reported error (0x80042108) : 'Outlook is unable to connect to your incoming (POP3) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).

det er ikke NIS som fejler men derimod din opsætning af mail til
indgående og udgående samt brugernavn password som ikke er korrekt sat op.....

er det tdc eller cybercity som er din udbyder ??

hvis der er tdc skal du i
indgående (POP3) skrive pop3.mail.dk
udgående smtp.mail.dk
har du mail adresse du f.eks henter hos cybercity skal der stå
i indgående mail (POP3) vip.cybercity.dk
udgående mail smtp.mail.dk

altså i udgående mail skal der stå din udbyders server (smtp.mail.dk)
cybercity´s udgående mail = vip.cybercity.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 12:36
Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 12:43

Hej DK

Jeg har ingen problemer hjemmefra hvor jeg bruger Cybercity - kan både sende og modtage mails. Men når vi er på kontoret hvor det er TDC kommer problemet på computerne også selvom serveren til udgående post bliver ændret til pasmtp.tele.dk (erhverv). Da vi lige har fået ny router på kontoret, er jeg begyndt at mistænke denne i at forårsage problemet - det kan ihvertfald ikke være NIS alligevel.

Ampere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 12:45
Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 12:59

Hej Miritdk

Min mailopsætning er korrekt, så jeg tror at jeg må have fat i TDC på mandag vedr. routeren - jeg kan ikke se at der er andre ting der har ændret sig den seneste tid.

DK - vi har bredbånd gennem cybercity hjemme og tdc på kontoret, men hosted (hedder det ikke det?) ligger hos Scannet, det var dem der sagde at NIS var årsagen til at begynde med.

Tusind tak for besvarelser indtil videre,

Ampere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-05-06 13:01

lyder som om der er lukket for mail i routeren ??

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 13:07

Dk - vil det sige at TDC ikke har indstillet den nye router korrekt? - Håber at det kan løses via telefon, frem for teknikkerbesøg. Det er svært at undvære mails på arbejdet

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-05-06 13:25

trot ikke det er sat korrekt op

normalt er der åbnet for mail mv. i TDC´s erhvervs router..........

har du sat det op som vist hos scannet ??

http://www.scannet.dk/Support/Support_Outlook_XP.asp

eller
http://www.scannet.dk/support.asp

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 13:37

I brugernavn har jeg brugt @ frem for /, men det virker jo upåklageligt herhjemme. Jeg prøver at ændre det når jeg kommer ud på kontoret, ellers må jeg have fat i TDC igen.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-05-06 12:52

Nå, nu har jeg haft fat i TDC der siger at det ligger i min Firewall, selvom der ikke er problemer hjemme. Så nu har jeg endeligt fået løst problemet via Symantec Helpdisk Enden blev at jeg skulle gå ind i NIS - vælge "NIS" i menuen - klikke på "Personlig firewall" - vælge "Konfigurer" - vælge fanen "programmer", og fjerne alt der lå under "Manuel programkontrol". Nu funker outlook i hvertfald

Tusind tak for Jeres besvarelser.

Ampere

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 23-05-06 12:54

Tak for svaret miritdk. Standard/default er vist den løsning der ligger tættest på løsningen.

Ampere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 13:57

haha jamen så klarede du den jo selv - godt du fik løst problemet - uff hvor kan de der brandvægge også drille ind i mellem

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-05-06 14:30

Ja det må du nok sige

Jeg har allerede haft en pc der er gået ned pga NIS, så jeg er lidt følsom overfor dette program

Ampere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 14:34

et eller andet sted er der noget der siger mig at de nyeste programmer fra norton/symantec nok kan drille lige vel meget - det er ihvertfald hvad jeg oplever rundt omkring - så om det så er en forbedring - øhhhh

Gået ned pga norton ??????