/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Giftemål med ikke eu borger
Fra : netsalg.dk
Vist : 3388 gange
30 point
Dato : 17-05-06 21:56

Hvis en person på fx SU indgår ægteskab i udlandet med en ikke eu borger, vil det ægteskab så blive anerkendt i Danmark?.
Hvis Ja hvilke papirer skal vedkommende medbringe ?
Vedkommende er ren dansker er over 28 år, vil vedkommende kunne få sin hustru med hjem ??
Jeg ved godt at der er flere spørgsmål i samme tråd men er der to forskellige der giver rigtige svar, laves der en ny tråd med point til ejermand.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 22:20

ægteskabet respekteres hvis dokumentationen er i orden - men derpå kommer der problemer med opholdstilladelse osv osv -

prøv at søge efter lidt af det du ønsker at vide mere om - eller læs lige her:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/page.asp?pid=E278C582BBAD4103AD7779DC8F412B20

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 22:22

der kan selvfølgelig vælges at hustruen rejser hjem efter 3 mdr - kommer igen efter yderligere 3 mdr osv - men den holder ikke rigtigt

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 17-05-06 22:38

Som udgangspunkt skal der ikke flyttes til Sverige.
Men kan man få hustru med hjem i 3 måneder og ud i tre måneder og hjem i tre måneder uden at stille garanti på de 52000, så kan man jo det, og vente på der kommer en mere human regering, så er det da en nødløsning.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 17-05-06 22:44

Jeg kan læse om vielse i 3. land fx Cypern anerkendes i DK, men hvor kan man læse hvilke andre lande der anerkendes.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-05-06 22:47

Hvis det er en EØS borger vil det blive anerkendt.
alimak

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 17-05-06 23:00

EØS borger ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-06 00:58

For at myndighederne skal anerkende et giftermål lavet i udlandet, skal der foreligge lovformelige vielsespapirer fra myndighederne i brudens hjemland.

Om vedkommende kan få sin hustru med hjem er udelukket på forhånd, såfremt der ikke stilles garantien på 52000, garanti for at manden kan forsørge konen og at bopælen er ok, og det er faktisk også tvivlsomt om hun kan få et 3 måneders turistvisum hvis først de er gift, da man så åbenbart regner med, at hun kan ske at blive længere tid end 3 måneder.

Jeg kender en der er dansker og bor her i landet, og i et godt stykke tid har været gift med en udlænding (russer), og den russiske kone, har ikke på noget tidspunkt fået tilladelse til at besøge DK.

Det har faktisk taget næsten 3 år at få tilladelsen til at hun kommer til DK, og det er ikke engang fordi der har været økonomiske problemer eller problemer med passende bolig o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 18-05-06 08:18

Hej Dova

Det var dog en skrækkelig historie den der, det lyder ikke videre opløftende. For som jeg læser reglerne, så skulle hun jo sagtens komme ind.
Hvis du tar en thai, hun kan komme ind uden problemer.Undskyld hvis det lyder diskrimerende, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : netsalg.dk

Dato : 18-05-06 08:28

Der må altså være en anden årsag til den langvarige proces.
Den udlænding jeg taler om, og russeren er placeret i samme gruppe og om den skriver UM...

For statsborgere fra denne gruppe gælder, at der som udgangspunkt gives visum til ægtefæller,samlevere, kærester mv...

Men ja det ser ud til man uanset ægteskab eller ej skal stille den garanti på de 52020 kr.

Jeg kan finde mange eksotiske lande, hvor du kan få et turistvisa uden sikkerhedsgarantien...HMMM Bertel Haaarder m.fl.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 30 point
Dato : 21-05-06 00:57

Der ser ud til at være en forfærdelig masse misforståelser af reglerne i denne tråd.

1. Der stilles nogle få krav til ægteskabet i forbindelse med familiesammenføring. Ægteskabet skal kunne anerkendes efter danske ret og det må ikke være tvang eller pro forma. Derudover skal vielsesattesten enten være på engelsk eller dansk eller oversættes og legaliseres.

2. Om man kan få ægtefællen "med hjem" afhænger af en del forhold. Dels hvilket land man kommer fra. Din ægtefælle kan komme på besøg i Danmark på visum. Bemærk at der IKKE skal stilles garanti for visum til ægtefælle. Med hensyn til familiesammenføring skal ansøgningen som hovedregel indgives på den danske ambassade i det land, hvor din ægtefælle kommer fra.

3. Når du er over 28 år bortfalder tilknytningskravet.

4. Når du samtidig er på SU bortfalder forsørgelseskravet og boligkravet.

5. Jeg vil råde dig til at læse www.udlst.dk meget grundigt. Derudover kan du få mange informationer på www.aegteskabudengraenser.dk

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-05-06 01:59

Undgå alle problemer: Bosæt jer i hustruens hjemland.

Godkendelse af svar
Fra : netsalg.dk

Dato : 21-05-06 22:16

Tak for svaret Paulus1.