/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
deaktivere smartburn på liteon
Fra : grausen
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 16-05-06 19:23

nogen der ved om det kan lade sig gøre at deaktivere smartburn på en lite-on dvdrw shw-160p6s brænder og i givet fald hvordan?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 16-05-06 19:34

Måske kan du slå denne funktion fra i dit brænderprogram,
men jeg er ikke sikker..

//Kettedk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-06 20:14

Hvor for slå det fra, du får ødelagte skiver hvis der opstår buffer underrun.
Men husk:
Be sure to enable UDMA mode setting on DVD-ROM drive.
You may do so by click " start " -> " Setting " -> " control panel ". Chose CD-ROM from system setting, enable DMA from property page.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-05-06 20:20

hej palle, ja men som det er nu kan jeg slet ikke brænde med roxio, den kommer med fejlmelding hver gang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-06 20:34

Afinstaller roxio, og installer igen, eller endnu bedre installer Nero Burning Rom i version 7.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-05-06 20:55

jeg har afinstalleret roxio og installeret og formateret og installeret og den vil bare ikke gå væk *GG* og jeg har brug for roxio til at konvertere avi med, så undvære det ka jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-06 23:23

"den vil bare ikke gå væk" Mener du fejlen, og hvad siger den?
Det ville nok være smart at have den sidste nye Eascy CD Creator, eller opdates til den.
Her står lidt om deaktivering af smartburn, men det kommer an på hvilken version af Eascy CD Creator.
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=55796
Men det er altid godt at have smartburn slået til, derfor kan du vel godt vælge en lav brænderhastighed, feks.2, for mange fejl opstår ved for stor hastighed.

Men der er intet i vejen for at have flere brænderprogrammer, og jeg vælger det som alle nye computere er udstyret med: Nero, og den fåes i en prøveversion der virker en mdr.
Bruger du windows XP ?

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 17-05-06 17:21

Hej.
En lille hjælp til afinstallation.
Kør afinstallationsprogrammet.
Fjer bibliotek/mappe ved hjælp af Stifinder.
Rens manuelt Registreringsdatabasen eller hent freewareprogrammet Regcleaner.

Førsst når du har gjort det, kan du geninstallere.
VH
Leif