/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Daytrader get started
Fra : thomasskifter
Vist : 5123 gange
100 point
Dato : 16-05-06 13:56

Hej

jeg går med tanken om at starte som daytrader da jeg synes det lyder interessant... desværre ved jeg ikke særlig meget om det så er der nogen der kan komme med nogle tips til at komme godt igang og hvordan man bliver rig på det?

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 19-05-06 15:59

Det lyder spændende og har selv gået med samme ovevejlser - lad mig høre hvad du finder ud af.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 27-07-06 00:21

Start med 1 million og køb 10-20 forskellige aktier som er faldet urimeligt meget efter det sidste dyk. Mange aktier kan du tjene penge på 5-6 gange på en dag.
Læg meget mærke til sælgerdybden, hvis den er meget stor ved en bestemt kurs så skal den købes og sælges under den givne kurs, ellers brænder du inde med dem i flere dage måske.

Du skal have nerver til det her !! Jeg har daytradet i et par år nu og det giver altså hovedpine engang imellem. Jeg startede med 10.000 kr i juni 2004 og de er indtil idag blevet til 126.731 kr. Det lyder ikke af meget, men i procent er jeg ganske tilfreds. Det svarer til at 1 million kunne være blevet til 12 mill..........! Jeg lavede 280 handler i 2005.
Hvis du starter med et lille beløb, så vil jeg anbefale at købe svenske aktier og handle via Nordnet, så koster handlen kun ca 31,50 DKR i kurtage. En aktiekredit er også god at have, og den er ikke så dyr i renter. Men PAS PÅ ikke at geare en aktie for meget.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 09-08-06 09:20

Det lyder rimeligt sniperdk

Har du nogle links - hvor man kan blive lidt mere erfaren, så man komme igang ASAP

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 09-08-06 11:11

Ja da :

www.nordnet.dk
http://www.privataaffarer.se/bors/insider/default.asp
http://www.avanza.se/dsr/insider/forum/forum.jsp?pageid=221
http://www.plus-portal.dk/

Lad være med blot at følge flokken. Kig kursen efter, kig i regnskaber for selskaberne og deres ordreindgang. Et selskab med stort minus de sidste 5 år og ingen ordrer er selvfølgeligt farligt.
I øjeblikket handler jeg disse aktier temmeligt meget: PXPL (USA-Pixelplus køb 1,95 sælg 2,10) DV (Sverige-Digital vision køb 4-4,05 sælg 4,15-4,20) BAVA (Danmark-Bavarian køb 395 sælg 403)
Og min favorit til at holde længere tid : HANS (USA-Hansen køb til dagskurs) den er lige faldet 40% selv om at de endnu engang har fordoblet deres salg og indtjening, den er næsten urimeligt billig lige nu. Nyd deres regnskaber !!!!