/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
MAC-adresser
Fra : Ida_Simonsen
Vist : 2821 gange
95 point
Dato : 15-05-06 12:34

Hej

Jeg har en topcom trådløs router, som jeg gerne vil sætte op. Jeg har en 1 Mbps linie (webspeed) og topcom er på 11 mbps.

Jeg har kontaktet TDC for hjælp, og de kan umiddelbart ikke hjælpe mere, da de siger, at det er noget i opsætningen der er galt..
Det er, at den ikke skal clone MAC-adresserne. Men jeg ved ikke hvordan jeg "slår det fra"/ får det væk

HJÆLP. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 15-05-06 15:52

Der er sikkert en "reset" knap som du kan komme til at trykke på med en kuglepen, bag på din router. Det resetter din router til "Factory Default" og så burte du være ude over det med at clone mac.
Så skal du bare starte forfra med at sætte din kryptering op så der ikke er nogen andre der kan benytte dit trådløsenetværk

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-05-06 18:18

Det hjælper altså ikke.

Det er nemlig sådan, at den er sådan altså med clone MAC når jeg starter helt forfra.

ved ik hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-05-06 19:15

Hvad model er din Topcom router ?

http://www.topcom.net/stepbystep.php

Har du set på din routers config med adr. 192.68.1.1 ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-05-06 19:24

Ups....ip-adressen er 192.168.1.1 til din router.

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-05-06 19:48

min topcom router er model WBR 611 og den kan modtage 11 mbps...

jeg kan virkelig ikke finde ud af, at sætte den op 8-(

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 20:10

Din router har en adresse som du kan kommunikere med.
Start en browser og i adressefeltet skriver du
Http://192.168.o.1
eller
http://192.168.1.1
Kan du det.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-05-06 20:20

Har du cd og manual til routeren ?

Her er en quick guide
http://tools.topcom.net/userguides/WBR%20611%20E%20-%20NL%20-%20FR%20-%20D%20-%20PT%20-%20SP%20-%20FI%20-%20NO%20-%20DK%20-%20SE.pdf

Reset-knappen skal være trykket ind 5-6 sek. for at den virker.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-05-06 21:29

Ja, jeg kan godt komme ind og se opsætningen, når jeg skriver ip-adressen..

og når jeg har gjort det der står i opsætningen, kan jeg ikke komme på nettet...

hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-05-06 21:31

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 21:35

Først skal du lade den være åben.
Så skal du se hvem der er på nettet og især hvilken MAC-adresse de har.
Så skal der lukkes og gives tilladelse til netop de MAC-adresser du har set.
(der bør ikke stå flere MAC-adresser end der er computere tilsluttet)
Et hvert netkort har sin helt egen MAC-adresse.

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 15-05-06 22:12

Ja, det ved jeg...

men det kloner den mac adresse som computeren har.. hvorfor det`? hvad betyder det at klone mac adresser?

jeg kan stadig ikke komme på nettet, når jeg har fuldt min opsætning

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-06 22:16

Klone = nøjagtig kopi, og det er jo ikke så godt da der ikke findes to netkort med samme MAC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-05-06 23:33

Hvilken version er den firmware som ligger i din router?

Den sidste nye version er WBR611-v104.bin

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 18:07

ja, den har jeg downloaded

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 18:10

hvilken mac-adresse skal jeg så klone?

for når jeg har fulgt opslætningen helt nøjagtig, så står der, at DCHP serveren er disconnected...

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 18:11

kan det være jeg har sat det forkeret op?

Computer -router- modem.. med almindelige netkabler... eller skal der være krydskabler?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-06 18:46

Hvis den ikke skal clone din MAC-adresse, så forsøg at slå den fra og tilslutte DHCP. - Husk at lagre dine valg!
Nu er det godt nok et års tid siden at jeg satte et netværk op med en WBR611.
Har du hentet de to pdf filer der er om din 611 ???
Ellers har jeg dem liggende, så jeg evt. kan sende dem til dig!

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 19:01

ja, dem har jeg hentet... hvor henne skal jeg placere det i min computer?

kan det evt. være, at der er en fejl i routeren? jeg har nemlig haft en til at hjælpe mig, der havde en del erfaring ... og han sagde nemlig, at han troede, at der var noget i vejen med den skide router

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 19:03

jamen man kan heller ikke vælge, at slå klone MAC fra....

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 19:05

jeg har hentet den firmwire fil, men hvor i computeren skal jeg placere den? hvilken mappe?

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 16-05-06 19:07

jeg ved slet ikke om den skal klone eller ikke... topcom siger, at jeg skal klone den... men det virker bare ikke en skiiiid ... hader det lort

Kommentar
Fra : Ida_Simonsen

Dato : 17-05-06 20:28

Hej igen...

Nu har jeg endelig fået min topcom router op. Men jeg kan kun komme på nettet med min bærbare computer... hvad skal jeg gøre, for at jeg også kan komme på med den stationære?

Hvordan sikrer jeg mit trådløse netværk? kode, mac-adresse?

HJÆÆÆLP!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 21:22

Inde i router programmet kan du tillade at kun bestemte MAC adresser kommer ind.
Hvordan finder jeg MAC adressen på mit netværkskort? >>>>
http://www.ostenfeld.dk/net/faq.php#0_2