/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
formaterede og nu er væk
Fra : berthaprop
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 14-05-06 11:49

Min computer gik kold den anden dag så jeg er blevet nød til at formatere mit C drev. Jeg gik ind og gemte min kontakliste, emails og kalender som en .pst fil på den anden harddisk jeg har.

Nu har jeg slettet mit c drev installeret det hele igen. Når jeg så prøver at importere .pst filen fra D drevet over i det nye outlook gør den knuder for det vil den ikke acceptere idet den mener den skal sættes op til det. Hvad betyder det? hvad skal jeg gøre ? er rimelig desperat for det er nogle ret vigtige ting som er i kalenderen........

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-05-06 12:00

Prøv at kopiere .pst filen over på Skrivebordet, og importer dataene derfra.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : clou

Dato : 14-05-06 12:03

Har du fået sat dit mailprogram op til at modtage/sende mails, ellers er det 1. skridt på vejen, derefter skulle det gerne gå "let og smertefrit" med at indlæse filerne.

Good Luck

Clou

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 12:11

Hvor meget fylder din fil ?

Kopierede du hele indholdet, eller oprettede du en genvej.
Hvis du oprettede en genvej, og ikke tog en kopi, har du ingen data.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 14-05-06 12:14

Har du XP, så kør tilbage til sidste gendannensestidspunkt FØR formattering - så har du det hele som før.

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 12:28

hvis jeg laver en system gendannelse, havd skal jeg så gøre helt præcist for at jeg kan få kontaktliste emails og kalender over i det nye outlook???

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 12:32

Det kan du ikke.

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 12:47

det kan jeg ikke .....hvorfor ikke??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-05-06 12:51

Da du formatterede forsvandt de filer også.

Du er på en helt "ren" maskine.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-05-06 13:08

Og deraf lærer man at man ikke skal fare til at formattere sit systemdrev,bare fordi systemet ikke vil.
Hvis det absolut skal være helt forfra tager man en anden disk, køber evt en ny. Så har man bevaret alle de gamle data.

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 13:12

ja ja klogeåge men det er ligesom lidt forsent nu. Nu skal vi bare have det andet op at køre og se lidt fremad og være positive på denne blæsende søndag

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 13:13

Prøv lige at svar på hvor stor filen er.

Hvis ikke den er tom, kunne du gøre som beskrevet ovenfor.

At sætte dit mailsystem op igen.
Så kan vi tage den, derfra

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 13:28

den er på 39 mb og mailsystemet og det hele er sat op til brug så det er ikke bare en genvej jeg har lavet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-05-06 13:49

Jamen så er det bare installere som
Dato : 14-05-06 12:03

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 14:27

øhhh det forstår jeg ikke lige !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 14:43

Du har lagt dine filer på en anden harddisk (USB ekstern ??)
Kan du se den harddisk og om der er noget på den.

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 14:46

jeg har lagt dem på den anden harddisk som er monteret i computeren og når jeg går ind i fil håndtering er der en pst fil med 39 mb i

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-05-06 14:53

Har du prøvet at kopiere .pst filen over på Skrivebordet, og importere dataene derfra?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 14:56

ja den med skrivebordet er prøvet og resultatet var det samme. Den skriver den som jeg har skrevet længere opp i tråden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 14:59

Godt så er din backup der endnu.
Har du prøvet:
åbn Outlook
filer > importer og eksporter > peg på "importer fra et............"
finde din fil

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 14-05-06 15:05

det er prøvet når jeg så går ind på den sti hvor den ligger og forsøger at importer filen skriver den at "egenskaberne for denne informationstjeneste skal defineres inden brug" og så er det jo bare lige hvad det betyder?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 15:42

Hvad gjorde du da du lagde den der ud

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 14-05-06 17:10

.pst filen skal ikke importeres eller noget i den stil, den skal bare lægges ind og overskrive den nye .pst fil som outlook selv generede da du åbnede den første gang .. og så skulle det køre

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-05-06 19:06

Så kopier den ind.........ikke flytte..........for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 14-05-06 19:27

Hej, jeg anbefaler altid folk med backup/restore problemer at starte her:

http://www.insideoe.com/backup/

Udover backup/restore er der mange andre nyttige Outlook informationer på sitet.

Mvh. Lars