/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar hastighed ?
Fra : tiemaster
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 11-05-06 20:52

hej. går og overvejer og skifte min stationære pc ud med en bærbar.. har tænkt på og bruge omkring 6000 kr på den..
så er det jeg lige skal høre har hørt at hvis man f. eks køber en bærbar med 1,6 ghz så svare det i virkeligheden til en del mere er det rigtig eller er det bare noget jeg har hørt??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-05-06 01:23

Det har jeg også hørt - men det skal vel at mærke er en Intel "centrino" processor. Hvor meget der er om snakken, kan jeg ikke rigtig finde god dokumentation for.

mvh berpox

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-05-06 13:10

Citat
...så svare det i virkeligheden til en del mere er det rigtig eller er det bare noget jeg har hørt??

Nogen gange svarer det til en del mere..

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 12-05-06 13:11

.. Men ikke meget!

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 14-05-06 18:11

Først og fremmest skal du lige gøre op med dig selv om du vil spille på din bærbar eller ikke, fordi hvis du vil spille på din bærbar er 6000kr ikke nok til nutidens moderne spil. hehe.
Jeg gav 7000kr for min; HP Pavilion zv6000:
3.0ghz
1024 mb ram
80gb hd
128 mb grafikkort (ikke delt, heldigvis)
dvd brænder / dual-layer, +r,-r,+-rw
trådløst netværk
6 i 1 kortlæser
Jeg har nemlig også i lang tid været på jagt efter en god bærbar. Men fandt min ferrari
Men skal bare se godt efter, engang imellem kommer de frem...! Fandt min i Bilka!!

Kommentar
Fra : ebbe4u

Dato : 09-06-06 15:08

Jeg ville ikke tage andet end en Centrino (Pentium M-cpu) eller en med AMDs AMD Turion
Til 6.000 finder du nok ikke en med en god, stærk og strømbesparende processor. - så ligger den på 7.000 kr. og op (uden et kraftigt grafikkort). Med højere pris får du også bedre komponenter i resten af maskinen.

Det afhænger også lidt af dine behov og krav til maskinen.

Læs evt. vores køberguide på http://laptopworld.dk/index.php?id=22

Se især anmeldelsen af Fujitsu Siemens maskinerne M6450 og S2110