/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tag spørgsmål
Fra : lollelolle
Vist : 1536 gange
100 point
Dato : 11-05-06 20:07

Jeg har en lade med gammelt profilstålplader som er meget grimme.
Istedet for at pille dem ned, tænkte jeg på at montere bituwell plader direkte ovenpå eller hvis det er nødvendigt sætte nye lægter op og montere dem derpå.
Er det rimeligt, og eller har nogen erfaring med bituwell plader.

MVH Leo

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 20:13

Lyder da meget rimeligt.
Bare pas på, at vinden ikke løfter taget af.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 11-05-06 20:34

ikke verdens bedste plade , og de bliver hurtigt grimme , men de koster jo heller ikke så meget
du skal bare huske at være meget forsigtig når du montere dem , ellers ser de grimme ud med det samme

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 11-05-06 20:46

Dit ståltag er meget bedre end det tag du vil lægge oven på, faktisk er min erfaring at det er en meget dårlig løsning. Jeg er ikke helt klar over om du kan give dit ståltag en malebehandling, men ellers vil jeg anbefale en anden løsning. mvh Kissan

Kommentar
Fra : poulwerner

Dato : 17-05-06 23:18

Hvis de gamle lægter er uden råd/billeangreb, sidder forsvarligt fast til spær og det gamle tag er tæt og "kun grimt": Stop evt. rustangreb (går ud fra at det er galv."panne-plader"), skrue nye trykimp.lægter (OBS: Husk de nye "lægte-normer") med opklodsning fast til spær. Alt efter tagkonstruktionens hældning og bæreevne: Find/vælg det tag der giver den længste produkt-garanti
til en rimelig pris. Betuwell er velegnet til vindbeskyttede hundehuse, brændeskure o.lign. - -!
Tro mig! Om 8-10 år vil Du angre, hvis Du ikke vælger en "bedre kvalitet".