/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken slags bensin
Fra : camihl
Vist : 2286 gange
20 point
Dato : 10-05-06 18:40

Jeg er blevet alene , og ikke sikker på hvilken slags bensin jeg skal komme på græsslåmaskinen,
Skal det være knallertbensin eller oktan 92, eller 95 eller diesel .
ja jeg takker for et svar
hej camihl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-05-06 18:50

Blyfri 95

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 10-05-06 18:50

Ganske almindelig 92 oktan uden olie
Olien (alm. auto-olie) skal du tjekke en gang imellem (lille rund dæksel med en oliepind påsat)

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 10-05-06 18:52

Hvis det er en Briggs og Straton motor, kan den iflg. beskrivelsen køre med benzin helt ned til 87 oktan.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-06 18:52

Heyy. Hvad nu hvis det er en totakter????

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 10-05-06 18:58

Hvilken slags er det og hvad står der på den :)

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 10-05-06 18:58

Klumme -> Giv mig lige et link til en totakts plæneklipper

Kommentar
Fra : camihl

Dato : 10-05-06 19:01

Jeg siger tak for svarene, det var rigtig dejligt
hilsen Camihl

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-06 19:04

Øhhhhh ( laver man ikke dem mere???) Nå man det kan jo være at camihls plænekipper er fra gaaaaamle dage LOOL

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 19:07

Klumme.....
Citat
Heyy. Hvad nu hvis det er en totakter????

Kender du ikke noget til B&S, den kan køre på alt.

Men er det første gang den skal startes op, ville jeg hælde en lille slat olie i, for at undgå slid, efter vinteren. Og bruge et højt Oktantal, så den starter ordenligt.
Men ellers er det egentligt ligegodt, hvad Oktan tal du bruger.

Og husk at skifte tændrør, hvilket også hjælper.
Men ikke Diesel, så kommer naboerne og ser efter, om der er brænd i dit hus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-06 20:36

HEHEHE Tak... man skal jo lære så længe man lever. Den eneste plæneklipper jeg har, er en barbermaskine, og den er benzinfri Jeg knytter og skammer mig

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-05-06 20:50

Jamen DOG, Klumme trækker sig.

Så vidt jeg ved, men nu ved jeg ikke meget ifølge !!!
Så har Brigs og Stratton altid været en 4 takter.

Ellers, er der kommet en KOPI vare, der kører med Wankel motor..
Hvad jeg intet kender til, men det er en 3 takter....
Kan/har kunnet fåés som MotorCykel
Og hvad benzin sådan en fyr løber på, kender jeg intet til.
Men den har et desperat godt drejningmoment.
Og trekantede stempelringe,,,,,

Så den må i gerne hakke mig ned på.

Bare lige en sidekommentar.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-05-06 20:54

Q8 92 oktan er det samme som 95 oktan det er det samme blot 92 er biligere
der findes også plæneklipper bensin hvad forskellen er ved jeg ikke

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 10-05-06 21:24

Det kommer an på hvor mange jord tanke den enkelte Q8 har, så pas på med at gå udfra at alle Q8 tankstationer ikke har jordtank til oktan 92.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 10-05-06 23:20

Klumme, det er nu ikke mere end 25 - 30 år siden at Flymoen havde 2-takt motor, så du har da lidt ret.

Jes

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 03:19

Flymo............husk,,,,,Flymo ????????? EL Kabel

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-05-06 03:59

B&S har aldrig kørt på kabel
Flymoén er en el klipper, der har været på markedet CA: 30 år
Garanteret opfundet af en Englænder, der manglede noget helt andet, mens han sad på lokummet, og ventede på bedre tider,,,,,, før dette Forum.
Tyskere/Englændere er et meget opfindsomt folkefærd. "bortset fra ???? GAS og GGG"
De har blandt andet opfundet Rugby, om det var en By, eller en sport, det er noget du må spørge TV/BBC om, som er mere underholdende end meget andet sport, der går Frem og tlbage.

Men tror det var et ??? om en plæneklipper

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-05-06 06:28

Var der ikke noget om en plæneklipper fra Aarhus ???

Han kørte på øl !!!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 11-05-06 09:25

Er vist ved at komme lidt væk fra camihls spørgsmål.

camihl -> Skynd dig at komme benzin på og slå græsplænen. Den vokser jo helt vildt i disse sommerdage.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-05-06 10:22

pabloj

Det ved jeg godt, og om den lige hed det en eller det andet er ligemeget. I øvrigt ville det være en fejl, HVIS det var en totakter af den type som SKAL have olieblandet benzin på tanken (selv om de iflg sofus siger de ike klaves mere..... har jo egentlig ikke noget med sagen at gøre)

Så der er ikke tale om at jeg som sofus skriver "trækker mig" - Der er iikke noget at trække sig fra.... men pyt - sofus har det med at ævle (dem der ingen pære har, de ævler loool)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-05-06 10:35

Kan forøvrigt ikke se nogen steder at camihl angiver at det er en B&S. Der er heller ikke spurgt om noget der vedrører 3 taktere, wankelmotorer, gode drejninhsmomenter, 3- kantede stempelringe bla. bla bla. , så jeg fatter ikke hvorfor geniet plaprer derudaf med sin "viden" om ligegyldigheder, der ikke er spurgt om.

Men selvfølgelig... sån er det ofte med nogen der ikke ved så meget. De plaprer desperat og hovedløst derudaf, for at blive opfattet som en lille Jepardymester LOOOL

Kommentar
Fra : bne

Dato : 11-05-06 10:52

Og når plæneklipperen (og andet benzindrevet) ikke vil starte efter vinter-pausen, så er det fordi benzinen har tabt 'energien' af at stå en hel vinter; SÅ hvert efterår tømmer man alle benzinforbrugende genstande der skal opstaldes, og til foråret tanker man FRISK benzin på igen. (denne øvelse kan også starte her i foråret, med at man tømmer tanken, og så tanker frisk benzin på - egen erfaring.......)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-06 12:59

99 ud af 100 motorklippere der er solgt indenfor de sidste 10 år kan køre på al slags motorbenzin.
Det skal dog ikke være olieblandet knallertbenzin.

Det er ingen fordel, og den starter ikke bedre med højoktanbenzin, nærmest tværtimod, hvis det overhovedet gør en forskel.
Inden du sætter den væk for vinteren skal du køre den helt tom for benzin.

Hvis der er gammel benzin på om foråret er det bedst at hælde det ud.

Hvis du vender plænelipperen på siden, då skal luftfilteret være opad.
få en til at vise dig luftfilteret hvis du ikke ved hvor det er.

HUSK AT CHEKKE OLIEN HVER GANG INDEN DU STARTER:

Ellers har du ikke den maskine så længe.