/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
skat
Fra : hpapp
Vist : 650 gange
300 point
Dato : 08-05-06 19:42

er der nogen der kan sige mig om det er mugligt at ændre sin årsopgørelse, da jeg har fundet ud af at der er noget der hedder skattefri indkomst som jeg har medtaget da jeg lavede min selvangivelsefor for 2005, eller er det bindende det man har godkendt jeg har godkendt det via computeren.
hp

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 310 point
Dato : 08-05-06 19:50

Når selvangivelsen er indsendt (indberettet) skal du henvende dig til SKAT med anmodning om, at få ændret din indkomst for 2005.

Skriv et brev til det nærmeste Skattecenter, hvor du redegør for, hvad der er forkert selvangivet (husk beløb) og vedlægger dokumentation for forholdet.

Genoptagelsesfristen i skattesager er 1. maj i det 4. år efter indkomstårets udløb. Der er derfor ingen problemer i forhold til tidsfrister.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-05-06 19:53

Du kan altid logge ind på SKAT, og ændre, men om det er for sent denne gang.
Mener du kan NÅ det endnu. Men ikke sikker.
Du har dit eget login, hvor der tydeligt står, hvad du kan ændre

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 08-05-06 20:00

Det er ikke muligt at ændre sin selvangivelse selv.
Fristen for indsendelse var 1. maj, og når man selv har godkendt den over nettet har man (tror jeg nok) 24 timer fra indberetningstidspunktet til at lave ændringer.

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 09-05-06 06:59

Tak for svaret Paulus1. det vil jeg prøve