/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
swish 2,0
Fra : 234
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 07-12-02 01:02

Hej !
Jeg er ved at lave en julekalemder det er jo ved at være den tid. Den laver jeg i swish 2,0 og jeg ved også hvordan man laver et objekt hvor man trykker på og aktivere et andet objekt lige som et link men , hvordan skjuler man objektet indtil man aktiverer linket. Fordi når man trykker på play for at se hele scenen aktiveret starter de effekter som man har givet de foreskellige objekter med det samme.
Er der nogen som kan hjælpe mig det så vil jeg værer meget glad?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 10:53

>Jeg er ved at lave en julekalemder det er jo ved at være den tid. Den
>laver jeg i swish 2,0 og jeg ved også hvordan man laver et objekt hvor
>man trykker på og aktivere et andet objekt lige som et link men ,
>hvordan skjuler man objektet indtil man aktiverer linket. Fordi når man
>trykker på play for at se hele scenen aktiveret starter de effekter som
>man har givet de foreskellige objekter med det samme.
>Er der nogen som kan hjælpe mig det så vil jeg værer meget glad?

hvis det var lavet i flash, så kunne jeg hjælpe dig ret hurtigt, men
swish er en af de applikationer, som lukrerer på flash - dog ikke godt
nok..

jeg vil ikke nedgøre programmet voldsomt men blot sige, at når du
engang er blevet færdig med din kalender, så gå i krig med Flash MX
fra Macromedia.. bliver du mester i det, slipper du for programmer som
Swish, som er baseret på Flash fra Macromedia..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Kommentar
Fra : 234

Dato : 07-12-02 15:52

Hej Bo Dudek !
Jeg har også flash liggende om du vil fortælle mig hvordan man gør i dette program ?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-02 08:15

> Hej !
> Jeg er ved at lave en julekalemder det er jo ved at være den tid. Den
> laver jeg i swish 2,0 og jeg ved også hvordan man laver et objekt hvor
> man trykker på og aktivere et andet objekt lige som et link men ,
> hvordan skjuler man objektet indtil man aktiverer linket. Fordi når man
> trykker på play for at se hele scenen aktiveret starter de effekter som
> man har givet de foreskellige objekter med det samme.
> Er der nogen som kan hjælpe mig det så vil jeg værer meget glad

Du kan evt. lægge objekterne i seperate "scener". Så kan du lave en label i
hver scene, og i hoved scenen en "go to frame" hvor du angiver hvilken label
der skal hoppes til.

Jacob :)

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 09-12-02 11:24

Tak for svaret Jacob Culmsee.