/ Forside/ Interesser / Fritid / Rollespil / Spørgsmål
10  nullerbul.. 100
Børnefødselsdag
Fra : CADmageren
Vist : 4268 gange
100 point
Dato : 05-05-06 19:40

Hejsa.

Jeg vil gerne holde en anderledes 12 år fødselsdag for min datter og hendes klasse.
Tænkte om rollespil måske var en mulighed.

Nogen der kender nogen der laver denne slags arrangementer i Allerød/Nordsjælland?

Mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-05-06 20:18

Det lyder spændende med rollespil.
Bare tænk på at rollen måske er svær at få af igen hvis rollen er upopulær.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-06 20:28

Jeg ved der er to rollespilsklubber her i Nordsjælland, men nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad

de hedder meeeen hende her kan hjælpe dig

http://home20.inet.tele.dk/wassar/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-05-06 20:51

Hejsa.

Jeg kan ikke hjælpe med dit spørgsmål men jeg vil lige sige at jeg har holdt en hel del børnefødselsdage i tidens løb og det kan være umådelig svært at arrangere noget bestemt på sådan en dag - blit eet af børnene ikke 'gider', kan det hele være ødelagt, for man kan jo ikke bare lade en eller to børn sidde og se på.

Min erfaring (efter mange forsøg på alle mulige 'spændende' arrangementer) er at man blot skal have lidt i baghånden, hvis festen 'går død' - og så ellers lade ungerne selv finde ud af det. Man kan evt. lave et gennemgående tema under spisningen - men ellers være varsom med forventningerne.

Dét vi har haft mest held med, var såmænd en 'Kinesisk dag' hvor man sad på gulvet og spiste med pinde og alle fik 'kinesiske' navne som man så skulle forsøge at huske hele dagen. Vi havde forberedt forskellige ting - på 'kinesisk' selvfølgelig men der blev ikke brug for det, da maden var spist blev der leget indtil den obligatoriske lagkage (- som vi osse har prøvet at undlade en gang - men stor stor utilfredshed til følge ).

Tillykke med din datter og hav en god fødselsdag

Mvh Dorthe

Accepteret svar
Fra : Muncken

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-06 21:36

Det lyder da som en super ide .

Skriv på invitationen at det er det i skal , så kan de besværlige vælge fødselsdagen fra. Hvis din datter er 12 ( eller bliver det) går hun så ikke i en klub?
Spørg evt der om du kan låne deres udstyr ( enhver klub med respekt for sig selv har det udstyr, eller må hun i en anden klub) så en tur på biblioteket og låne lidt bøger.

Har i ikke set de børneudsendelser der har gået hele vinteren om Barda
http://www.familieogmedier.dk/folder.2006-01-05.0575825787/document.2006-01-19.3577698693

Se også her.
http://www.rollespil.dk/

Man kan på biblioteket låne bøger i serien Sværd og trolddom , her fungere spillet ved at man slår med en terning, og derved udvikler spillet sig.

der er mange måder at gøre det på

God fornøjelse

Muncken -

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 17-08-06 11:10

Tak for svaret Muncken.
Jeg fik hyret en til at komme og spille http://www.rollespil.com/

Kommentar
Fra : pernilles86

Dato : 27-04-15 20:41

Jeg tænker at man bare selv kan lave det... Leje nogle kostumer og sådan??