/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bibliotekernes netmusik
Fra : olelyster
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 03-05-06 21:59

Når jeg downloader fra Bibliotekernes Netmusik, står der en advarsel:
"Husk: Det er ulovligt at kopiere musikfiler du låner på biblioteket".
Er det ikke en overflødig påmindelse - for det er vel slet ikke muligt at kopiere disse filer?

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 03-05-06 22:04

Spørg andre VISE mennesker herinde.
Du MÅ ikke KOPIERE musik.

Hvad vil du have

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 03-05-06 22:05

Sorry, HVAD var ??? et

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 04-05-06 00:04

Så længe noget kan læses på computeren kan det også kopieres.
Det er bestemt muligt, men det kræver nogle programmer til formålet.

Men det er som sagt ikke lovligt at kopiere musikken.

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 04-05-06 21:47

nej det kan ikke kopieres for det er på bibliotekes hjemmeside det loades fra og der er også begrænset adgang til de filer på henter der. det er min erfaring KH P

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 04-05-06 22:09

Det har du ikke ret i Herbie.
Det der sker er, at man downloader musikken fra hjemmesiden og ned på sin egen computer.
Men musikken er DRM-beskyttet, og indstillet således, at det holder op med at virke efter 1 eller 7 dage, alt afhængig af ens valg på hjemmesiden.

Men selvfølgelig findes der programmer, der kan knække DRM beskyttelsen. Enhver anden påstand bygger på uvidenhed.