/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Konfirmation sang/tale????
Fra : tinah
Vist : 14554 gange
200 point
Dato : 03-05-06 19:49

Min nevø skal konfirmeres næste uge og jeg, som jo er moster, har tilbudt ham at hjælpe med en takkesang til mor og far hvis han vil. Det er ikke lige sagen og en tale er heller ikke lige sagen.
Er her nogen der har en ide til noget helt andet han kan gøre, for at sige tak?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-05-06 19:56

Jeg synes du skal overtale ham til at I, sammen, får skrevet en lille takkesang til hans mor og far - den bliver de glade for.

Den behøver ikke være på mere end 5-6 vers, det vigtigste er budskabet. Sangskjuleren kan være en A4 kuvert hvorpå han har klistret et ark karton som han har dekoreret med div. billeder osv.

Prøv at overtale ham

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 04-05-06 07:55

På denne hjemmeside kan du gå ind under sange, derefter konfirmation. Så vil der komme nogle takkesange frem. Du kan også bare bruge deres søgefunktion og søg efter takkesang.

http://www.festsange.dk/

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 05-05-06 11:03

Lige et lille pip fra mig.

Vi har lige været til 18 års føs'da, hvor der var mange gæster og gaver. Efter middagen, forlangte
forældrene at datteren skulle stille sig ved siden af gavebordet, pakke gaverne op, og læste de til-
hørende kort op, alt imens vi gæster skulle sidde og se/lytte med. Føs'dagsbarnet var bare grædefærdig af genert hed, og spurgte om at blive fri, men nix nej, jeg og sikkert nok andre, synets det var så synd/pinligt for hende, så derfor.... hvis konfirmanden helst vil være fri (der er jo ikke rigtigt kommet nogle alternativer) så syntes jeg det er synd at udsætte ham for det, det kan give en del kriller i maven for ham ved at tænke på han skal, så hvorfor ikke bare lade ham blive fri og nyde dagen, han skal nok få sagt tak til sine forældre på en anden måde.

Go' fest

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 06-05-06 18:29

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-06 18:39

Selv tak, med ønsket om at i må få en rigtig god fest allesammen

Kommentar
Fra : s-ofi-e

Dato : 15-04-07 16:39

hej....
er der ikke nogen her der har en takke sang eller nogen link eller sådan noget som jeg må få? :)
håber nogen vil hjælpe mig..

Kommentar
Fra : s-ofi-e