/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Indsætte søgeord i programkode
Fra : boro23
Vist : 1557 gange
100 point
Dato : 02-05-06 22:11

Er ved at lave en hjemmeside og vil gerne indsætte nogle søgeord, så man kan finde min hjemmeside via en søgemaskine f.eks. google. Mener at have hørt noget om metanavne, der kunne sættes ind i frontpage. Kan nogen hjælpe mig? Vil gerne have det skåret ud i pap NB. bruger frontpage 2003

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 22:15

Det hedder metatags
Her er lidt om det:
http://www.webcafe.dk/artikler/html/metatags/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-06 22:18

Og når du vil sætte det ind i FrontPages så er det i HTML visning.
Nu hvor du er ved at bygge en hjemmeside i FP så har du vel startet med at lave et websted på din egen comp.

Accepteret svar
Fra : renekure

Modtaget 110 point
Dato : 02-05-06 22:30

Hej

I frontpage vælger du visning: "programkode"
i HEAD sektionen indsætter du en linie som denne:

<meta name="keywords" content="søgeord,søgeord,søgeord,søgeord">

Du udskifer selvfølgelig ordet "søgeord" med dine aktuelle søgeord.

I head sektionen er der i forvejen nogen lignende liner som starter med "meta"
Du indsætter bare denne linie neden under dem.

Hvis du har yderligere spørgsmål, så skriv igen.
jeg vil gerne prøve at hjælpe - så godt jeg kan.

Venlig hilsen

René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-06 22:48
Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 03-05-06 01:02

Tak for svaret renekure.