/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Udformning af kontrakt
Fra : nbang
Vist : 2893 gange
100 point
Dato : 01-05-06 22:18

Jeg skal for første gang ud at spille som professionel musiker. Min kunde har bedt om en kontrakt. Hvordan laver man sådan én? Bør der være nogle standardformuleringer eller -opstillinger. Hvem skal have original/kopi?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-06 22:21

Prøv og se om der skulle være en kontrakt i dette link, ellers er der nok en ide til at udforme en

http://www.abcsiden.dk/katalog.aspx?k=522

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-06 22:23

Det må være dig, der har kopien af kontrakten

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-06 01:01

Kan musikerforbundet ikke hjælpe dig?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-06 01:37

kontrakten kan være mereeller mindre detaljeret.

Som minimum bør der stå hvor , hvornår, hvor længe og af hvem der musiceres, og hvilken slags musik. pauser

honoraret skal også anføres og betalingstidspunktet.

Delbetaling ved sen aflysning , og erstatning for manglende musik bør også fremgå.

Husk forbehold for force majeuer , såsom sygdom , stejke , vejrlig mv.
Begge parter underskriver.
Begge parter skal have et eksemplar af underskreven kontrakt. De er begge originaler

Der findes uden tvivl en standard , du kan henvise til.

Godkendelse af svar
Fra : nbang

Dato : 02-05-06 20:28

Tak for svaret Kortoververden.