/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Selvangivelse
Fra : alimak
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 29-04-06 20:28

I 2005 betalte jeg et lån på som med det hele var på 12000 med gebyrer og omkostninger. I hvilken kolonne i selvangivelsen skal jeg føre op dette?Har ikke fået fra finansieringselskabet hvad der er lån og hvad der er gebyrer og omkostninger. Jeg kan vel trække fra gebyrer og omkostninger?
alimak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-04-06 20:47

Kun renter kan fratrækkes, ikke gebyrer og omkostninger.

Lyder ikke betryggende, at du ikke har fået en opgørelse fra finansieringsselskabet, da de har pligt til at indberette.

Har du prøvet at forespørge hos dem?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 30-04-06 00:00

Gå ind i din skattemappe under "Personlige skatteoplysninger m.v." og derefter Renteudgifter og restgæld. Der vil du kunne se hvad der er indberettet af renteudgifter du har haft i 2005.

HVis der ikke er indberettet noget, bør du tage kontakt til skat og høre om der de kan se noget. Hvis ikke, så tag kontakt din kreditor som bille også skriver.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-04-06 07:59

Det er korrekt hvad klojs skriver, at du kan se det i din skattemappe. Hvis du ikke har været derinde før skal du finde din selvangivelse eller forskudsregistrering. På denne er der en adgangskode du skal bruge sammen med dit personnummer.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 30-04-06 16:01

Og hvis du har digital signatur, logger du bare ind med den...så behøver du ikke din tast-selv-kode.

Har hygget mig rigtigt meget med min søns i år, da han stadig mangler nogle indtægter som er registreret fra lønmodtagernes garantifond.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-04-06 21:45

Det står ingen ting om de penge i min skatte mappe. Så i hvilken kolonne skal jeg føre op de penge jeg har betalt?
alimak

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-06 21:52

Så skal du skrive dem i rubrik 42. Men hvis du feks i forvejen har fået indberettet 1000 kr og selv indberetter feks 300, så skal du i feltet skrive 1300.

Det er dog kun rentebeløbet du har betalt og har været forfaldent i 2005 du kan skrive på. Ikke andre gebyrer og omkostninger.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 30-04-06 22:02

Tak for svaret Klojs.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 30-04-06 22:09

Selv tak, og husk nu at sidste frist er imorgen

Og så sanrt du har godkendt, kan du gå tilbage til tast-selv menuen og vælge årsopgørelsen og se hvad du skal betale / have tilbage.