/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Hjælp til forsigtigt gæt...
Fra : pytberg
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 29-04-06 18:16

Er lidt nysgerrig =;)
Har lige modtaget brev fra Skat, om at mine glemte indberettede fradrag for underholdningsbidrag for 2003-2004 er godtaget. Ca.20K sammenlagt.

Hvor meget kan jeg forvente at få tilbage ?
Såvidt jeg selv kan finde ud af, er begge år i " 0" over for skattevæsenet.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-06 18:50

Du skriver
Såvidt jeg selv kan finde ud af, er begge år i " 0" over for skattevæsenet.

Hvis det betyder at du ikke har betaltskatde to år, får du heller ikke noget tilbage.

Hvis det betyder at du har betalt, og ikke skylder skat, vil du få et beløb tilbage.
Hvor meget det er afhænger af dine skatteforhold, bla. a. af vilken kommune du boede i.
Dine indtægter betyder også noget.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-06 18:53

Et meget løst gæt er at du får omkring halvdelen af beløbet tilbage.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 29-04-06 19:24

Takker, transor

At begge år er i nul, menes at jeg har betalt skat og ikke skylder noget skat.

Jeg er på det rene med, at kommuneskatten betyder noget, men det var også bare et lille hint, jeg var ude efter.
Og mht. min indtægt, er jeg vist i normal området, lige under topskatten.
Det var en tilfældighed der gjorde, at jeg opdagede jeg ikke havde påført det på selvangivelsen.
Så det er da en rar ting, sådan et par år efter, hvis der kommer lidt retur.

Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-04-06 19:46

Umiddelbart og med lidt hurtig hovedregning: omkring 12000.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-06 01:46

Underholdningsbidrag er et ligningsmæssigt fradrag. Skatteværdien er derfor kun mellem 30% og 34% af det betalte beløb, alt afhængig af kommune og amtsskat.

Så du kan formentlig forvente at få mellem 6 og 7 tusinde tilbage + renter.

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 30-04-06 08:18

Tak for svaret Paulus1.