/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Transport Tycoon Deluxe Manual...
Fra : IceCap
Vist : 772 gange
234 point
Dato : 05-12-02 18:07

Er der nogen, der ligger inde med en elektronisk manual til det spil?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-12-02 18:10

Ok, jeg accepterer hvis der er nogen, der mener at jeg er DUM!!!

Fandt det selv. http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 10:28

Næææ en elektronisk manual ligger jeg ikke inde med... Men det er mit livs
yndlingsspil. Så har du nogle specifikke spørgsmål?

MVH
Hans

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> wrote in message
news:MN9I9.60698$HU.4185328@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen, der ligger inde med en elektronisk manual til det spil?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-12-02 12:51

Nej, jeg har ikke haft tid til at spille det endnu..... Men jeg er mest til retrospil. Har nok brugt 2 måneder af mit til på RailRoad Tycoon i alt de sidste 10 år, men det har jeg knækket for længst, så jeg er lidt spændt på at prøve det nye her.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 12:52

Jeg har ledt efter en manual på nettet, men jeg kan ikke lige finde nogen.
Det er ellers ikke så svært, men har du probs, så spørg bare, evt på mail,
men fjern lige lidt fra min adresse.
Dit spørgsmål fik mig i øvrigt til at finde dette herlige gamle spil frem
igen.............. Så flyver tiden sgu.

/Ole

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MN9I9.60698$HU.4185328@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen, der ligger inde med en elektronisk manual til det spil?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 12:54

Det spil er gud... Har du den nyeste patch fra www.tddpatch.com ? Der er
nogle forbedringer...

MVH
Hans

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> wrote in message
news:3df1e0fd$0$1311$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har ledt efter en manual på nettet, men jeg kan ikke lige finde nogen.
> Det er ellers ikke så svært, men har du probs, så spørg bare, evt på mail,
> men fjern lige lidt fra min adresse.
> Dit spørgsmål fik mig i øvrigt til at finde dette herlige gamle spil frem
> igen.............. Så flyver tiden sgu.
>
> /Ole
>
> "IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:MN9I9.60698$HU.4185328@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen, der ligger inde med en elektronisk manual til det spil?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-12-02 13:58

Hej Icecap,

LOL... det er hva' der ka' ske'... jeg har også ind imellem ledt efter min blyant... og da jeg ikke ku' finde den, tage en ny... og da jeg så var færdig med den, putte den bag mit øre hvor den anden blyant så faldt ned fra...

Hans K. Pedersen og /Ole, så er de nyhedsbrugere og ka' først læse beskeder herinde fra Kandu når de bliver sendt ud til nyhedsgruppen... dette gøres bl.a. ved at trykke på "skriv til nyhedsbruger"... du ka' læse lidt mere om det i dette tip fra Rellom... "Kontakt til nyhedsgrupperne"... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2218

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-12-02 14:04

Nej, jeg har ikke haft tid til at spille det endnu..... Men jeg er mest til retrospil. Har nok brugt 2 måneder af mit til på RailRoad Tycoon i alt de sidste 10 år, men det har jeg knækket for længst, så jeg er lidt spændt på at prøve det nye her.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 07-12-02 14:05

Ok, jeg accepterer hvis der er nogen, der mener at jeg er DUM!!!

Fandt selv manualen og spillet for den sags skyld..... http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 16:47

er der nogen der vil være med til at starte en klan i det her spil, dem som
vil være med kan komme med en ide hvad den klan skal hedde

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:07

"IceCap" <IceCap.news@kandu.dk> wrote:

>Nej, jeg har ikke haft tid til at spille det endnu..... Men jeg er mest
>til retrospil. Har nok brugt 2 måneder af mit til på RailRoad Tycoon i
>alt de sidste 10 år, men det har jeg knækket for længst, så jeg er lidt
>spændt på at prøve det nye her.

Nye!?!!? Næppe. Spillet er over 5 år gammelt mener jeg. Men det holder
stadig og er efter min mening MEGET bedre og flottere end Rail Road
Tycoon.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:28

Hvordan er det nu med de stationer?? (jeg har glemt det - spillede spillet i
mine "unge dage").
Jeg har bygget en togstation ved en skov, og i den anden ende en togstation
ved en lumbermill.
Jeg "loader" så træ ved skoven og "unloader" ved lumbermillen. Men jeg
tjener kun få penge, og der hober sig træ op på stationen ved lumbermillen.
Hvorfor vil lumbermillen ikke tage imod alt træet? (er der en grænse for
hvor meget træ den kan tage, eller skal der være en forbindelse med "goods"
til en anden station?)

Mvh Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 21:11

Det kan være fordi, du har for få vogne på dit tog, eller der ikke er ret
langt, at du ikke tjener så meget. Jeg har nu ikke været ude for, at der er
begrændsninger på, hvor meget, man kan levere.

/Ole

"KT" <fake@ID.hehe> skrev i en meddelelse
news:ast7hu$m6v$1@eising.k-net.dk...
> Hvordan er det nu med de stationer?? (jeg har glemt det - spillede spillet
i
> mine "unge dage").
> Jeg har bygget en togstation ved en skov, og i den anden ende en
togstation
> ved en lumbermill.
> Jeg "loader" så træ ved skoven og "unloader" ved lumbermillen. Men jeg
> tjener kun få penge, og der hober sig træ op på stationen ved
lumbermillen.
> Hvorfor vil lumbermillen ikke tage imod alt træet? (er der en grænse for
> hvor meget træ den kan tage, eller skal der være en forbindelse med
"goods"
> til en anden station?)
>
> Mvh Kim
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 21:29

Du skal ikke Unload'e da det kun er til hvis du skal transpotere godset
vidre med evt. lastbiler e.l.
husk at du så kan fra lumbermill'en kan lave en lastbilstation og tage
"goods" fra lumbermill'en til en storby og tjene godt med penge :)

"KT" <fake@ID.hehe> skrev i en meddelelse
news:ast7hu$m6v$1@eising.k-net.dk...
> Hvordan er det nu med de stationer?? (jeg har glemt det - spillede spillet
i
> mine "unge dage").
> Jeg har bygget en togstation ved en skov, og i den anden ende en
togstation
> ved en lumbermill.
> Jeg "loader" så træ ved skoven og "unloader" ved lumbermillen. Men jeg
> tjener kun få penge, og der hober sig træ op på stationen ved
lumbermillen.
> Hvorfor vil lumbermillen ikke tage imod alt træet? (er der en grænse for
> hvor meget træ den kan tage, eller skal der være en forbindelse med
"goods"
> til en anden station?)
>
> Mvh Kim
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 22:07

"Jonas Borg" <JonasBorg@TDCADSl.dk> wrote in message
news:3df25a08$0$35850$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Du skal ikke Unload'e da det kun er til hvis du skal transpotere godset
> vidre med evt. lastbiler e.l.
> husk at du så kan fra lumbermill'en kan lave en lastbilstation og tage
> "goods" fra lumbermill'en til en storby og tjene godt med penge :)

ok, takker for svarene

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 23:49

jeg har downloadet det, men kan ikke få det til at virke. hvad skal jeg gøre
mvh morten
ps. jeg har XP

"KT" <fake@ID.hehe> skrev i en meddelelse
news:astntj$b8u$1@eising.k-net.dk...
>
> "Jonas Borg" <JonasBorg@TDCADSl.dk> wrote in message
> news:3df25a08$0$35850$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Du skal ikke Unload'e da det kun er til hvis du skal transpotere godset
> > vidre med evt. lastbiler e.l.
> > husk at du så kan fra lumbermill'en kan lave en lastbilstation og tage
> > "goods" fra lumbermill'en til en storby og tjene godt med penge :)
>
> ok, takker for svarene
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 02:00

Prøv at kigge her - har ikke selv testet det.
http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/ttd-on-nt.html

"m.e" <morten@games.dk> wrote:

>jeg har downloadet det, men kan ikke få det til at virke. hvad skal jeg gøre
>mvh morten
>ps. jeg har XP
>
>"KT" <fake@ID.hehe> skrev i en meddelelse
>news:astntj$b8u$1@eising.k-net.dk...
>>
>> "Jonas Borg" <JonasBorg@TDCADSl.dk> wrote in message
>> news:3df25a08$0$35850$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> > Du skal ikke Unload'e da det kun er til hvis du skal transpotere godset
>> > vidre med evt. lastbiler e.l.
>> > husk at du så kan fra lumbermill'en kan lave en lastbilstation og tage
>> > "goods" fra lumbermill'en til en storby og tjene godt med penge :)
>>
>> ok, takker for svarene
>>
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 09:19

"m.e" skrev d. 07-12-02 23:49 dette indlæg :
> jeg har downloadet det, men kan ikke få det til at virke. hvad skal jeg gøre
> mvh morten
> ps. jeg har XP

Hej M.E.,

jeg har ikke selv spillet Transport Tycoon eller downloadet den endnu... men da jeg kukkelure lidt rundt på nettet efter noget info omkring den så den ud til at være beregnet til win 95/98... hvis det er tilfældet ska' du i Win XP nok ha' sat den til kombalitet mode til det før den vil virke... den måde du ka' få kombalitet mode sat til win 95/98 er ved at højreklikke på ikonet/exe filen til Transport Tycoon og her så vælge kombalitets mode... og så herefter sætte den til enten win 95 eller win 98... umiddelbart vil jeg tro den også ka' funke i win 98 kombalitets mode men jeg er ikke sikker... hvis den ikke ka' det så bare sæt den til win 95 så burde den i hvertfald...

håber du får det til at funke...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 09:29

"m.e" skrev d. 07-12-02 23:49 dette indlæg :
> jeg har downloadet det, men kan ikke få det til at virke. hvad skal jeg gøre
> mvh morten
> ps. jeg har XP

Hej igen,

øh... var vist ikke helt vågen...

havde ikke lige set linket fra Jannick Depoilly... -->
http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/ttd-on-nt.html

på den side der linkes til ser der ud til at være en patch der gør det muligt at køre den på XP, hvis den funker så burde det ikke være nødvendigt med at sætte Win XP i kombalitets mode a la Win 95/98 mht til Transport Tycoon...

manner jeg må vist til at få drikket noget mere kaffe inden jeg svarer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 13:10

der kommer bare en fejl meddelelse op hvor der står "Error reading registry"
i overskriften står der "Initialisation Error"
mvh morten

ps. please help me, fordi det er det fedeste spil man kan have

"strarup" <strarup.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QdDI9.61781$HU.4346816@news010.worldonline.dk...
> "m.e" skrev d. 07-12-02 23:49 dette indlæg :
> > jeg har downloadet det, men kan ikke få det til at virke. hvad skal
> jeg gøre
> > mvh morten
> > ps. jeg har XP
>
> Hej igen,
>
> øh... var vist ikke helt vågen...
>
> havde ikke lige set linket fra Jannick Depoilly... -->
> http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/ttd-on-nt.html
>
> på den side der linkes til ser der ud til at være en patch der gør det
> muligt at køre den på XP, hvis den funker så burde det ikke være
> nødvendigt med at sætte Win XP i kombalitets mode a la Win 95/98 mht til
> Transport Tycoon...
>
> manner jeg må vist til at få drikket noget mere kaffe inden jeg
> svarer...
>
> mvh.
>
> Strarup
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 13:12

Jeg har lige downloadet og installeret spillet, men jeg kan ikke starte det.
Den siger 'error reading registry'.. Hvad er nu det? Jeg bruger XP, men har
ikke installeret den patch der står man skal, for jeg kan simpelthen ikke
finde den på deres side. (En der gider smide det præcise link eller maile
den til mig?). Jeg har sat den til at køre i WIN 95 mode, men det hjælper
heller ikke.

Mvh
John

IceCap wrote:
:: Ok, jeg accepterer hvis der er nogen, der mener at jeg er DUM!!!
::
:: Fandt selv manualen og spillet for den sags skyld.....
:: http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/
::
:: --
:: Leveret af:
:: http://www.kandu.dk/
:: "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 13:27

m.e wrote:
> der kommer bare en fejl meddelelse op hvor der står "Error reading
> registry" i overskriften står der "Initialisation Error"
> mvh morten
>
> ps. please help me, fordi det er det fedeste spil man kan have

Læs her: http://www.transporttycoon.co.uk/download/ttdeluxe/ttd-on-nt.html
nede i bunden...

Se ydermere: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 15:31

"John Doe" <nowhere@noplace.com> wrote in message
news:3df33701$0$47424$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har lige downloadet og installeret spillet, men jeg kan ikke starte
det.
> Den siger 'error reading registry'.. Hvad er nu det? Jeg bruger XP, men
har
> ikke installeret den patch der står man skal, for jeg kan simpelthen ikke
> finde den på deres side. (En der gider smide det præcise link eller maile
> den til mig?).

http://www.ttdpatch.com/ttdpt19W.zip

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 17:15

er der nogen der vil være med i en klan, fordi jeg vil helst spille med
nogen som kan dansk, det kunne være sjovt at spille sammen mod nogen andre,
håber der er nogen der svare

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-12-02 22:41

Nej, jeg er udmærket godt klar over at det er et gammelt spil - "Retro" - men det er nyt for mig, da jeg aldrig har spillet det.............. Det er i øvrigt fra 1995

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 17:26

Jeg er også hoppet i igen, nu hvor det endelig kan lade sig gøre at
spille det under Win2k

....men, hvorfor tjener mine togruter ingen penge?
http://www.cs.auc.dk/~vitz/tt.gif

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
| -- Terry Pratchett, Thief of Time

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 19:46

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
news:at54er$ct$1@sunsite.dk...
> Jeg er også hoppet i igen, nu hvor det endelig kan lade sig gøre at
> spille det under Win2k
>
> ...men, hvorfor tjener mine togruter ingen penge?
> http://www.cs.auc.dk/~vitz/tt.gif
>
> --
> Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
> jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
> http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
> | -- Terry Pratchett, Thief of Time
>
Det ser da meget mystisk ud synes jeg... Og sætter da virkelig en stopper
for ens udvikling :( Håber du finder årsagen...

--
MVH
Hans K. Pedersen
www.oddsforsjov.dk
Klik ind, og se om DU kan
pille "pengene" fra mig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 19:46

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
news:at54er$ct$1@sunsite.dk...
> Jeg er også hoppet i igen, nu hvor det endelig kan lade sig gøre at
> spille det under Win2k
>
> ...men, hvorfor tjener mine togruter ingen penge?
> http://www.cs.auc.dk/~vitz/tt.gif
>
> --
> Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
> jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
> http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
> | -- Terry Pratchett, Thief of Time
>
Det ser da meget mystisk ud synes jeg... Og sætter da virkelig en stopper
for ens udvikling :( Håber du finder årsagen...

--
MVH
Hans K. Pedersen
www.oddsforsjov.dk
Klik ind, og se om DU kan
pille "pengene" fra mig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 22:24

Du har ikke sat togene til unload? Unload skal vist kun bruges til at
sende varer "en route"

"Hans K. Pedersen" <hansvejbo@hotmail.com> wrote:

>"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message
>news:at54er$ct$1@sunsite.dk...
>> Jeg er også hoppet i igen, nu hvor det endelig kan lade sig gøre at
>> spille det under Win2k
>>
>> ...men, hvorfor tjener mine togruter ingen penge?
>> http://www.cs.auc.dk/~vitz/tt.gif
>>
>> --
>> Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
>> jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
>> http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
>> | -- Terry Pratchett, Thief of Time
>>
>Det ser da meget mystisk ud synes jeg... Og sætter da virkelig en stopper
>for ens udvikling :( Håber du finder årsagen...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-12-02 23:13

Jannick Depoilly wrote:
> Du har ikke sat togene til unload? Unload skal vist kun bruges til at
> sende varer "en route"

Unload skal kun bruges til at læsse varer af på en station der normalt
ikke tager imod disse (til "en route", som du også er inde på). Men
profitten, som man ser på screenshot'et, skulle stadig gerne kunne ses
under "Finances".

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
| -- Terry Pratchett, Thief of Time

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 13:43

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> Men profitten, som man ser på screenshot'et, skulle stadig gerne kunne
> ses under "Finances".

Nå... jeg startede et nyt spil, og nu virker det.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
| -- Terry Pratchett, Thief of Time

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 13:43

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> Men profitten, som man ser på screenshot'et, skulle stadig gerne kunne
> ses under "Finances".

Nå... jeg startede et nyt spil, og nu virker det.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction
http://www.jakobnielsen.dk/ | of everything in the other tenth."
| -- Terry Pratchett, Thief of Time

Kommentar
Fra : karstenBB

Dato : 26-12-02 05:29

Pas på med svar fra e.p. han er kun ude efter point

Hilsen KarstenBB

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 26-12-02 10:57

Hej Alle

Jeg har downloaded spillet og den patch. men når jeg køre min patch får jeg følgene fejl

F:\trans>ttdpatchw.exe
TTDPatch V1.9 (Windows) starting.
TTDLOADW.OVL not found, looking for original files:
GAMEGFX.EXE: No such file or directory
Could find neither TYCOON.EXE nor GAMEGFX.EXE.
Press any key to abort.

Hvad fanden gør jeg

Annuller spørgsmålet
Fra : IceCap

Dato : 01-03-06 18:39

Jeg har jo åbenbart fundet det selv engang, og annullerer derfor dette spørgsmål