/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Skummateriale
Fra : Larsstender
Vist : 779 gange
265 point
Dato : 28-04-06 10:09

Findes der et skummateriale, der er let at opskumme og som er rimeligt brændbart - som flamingo.
PU-skum er særdeles brændhæmmende.
Det skal bruges til at lave en skulptur af, der skal støbes i bronze.

Lars Stender
Skulptør

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 142 point
Dato : 28-04-06 10:27

Vær du glad for, at PU-skummet ikke brænder. Ellers ville du have fået en blåsyreforgiftning under forsøget. Din ny metode til at afløse cire perdue-metoden lyder ellers smart. Beklager, jeg ikke kan hjælpe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-04-06 10:33

PU skum er særdeles brændbart, selv de såkaldt selvslukkende kvaliteter brænder bedre en fyrretræ.

Men det er ikke så let at smelte , og røgen er mere giftig end fra de fleste andre materialer.

Godkendelse af svar
Fra : Larsstender

Dato : 28-04-06 11:31

Tak for svaret pbp_et.