/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Journal!?
Fra : hans-u
Vist : 823 gange
30 point
Dato : 26-04-06 13:04

Lad os antage at jeg ringer til min læges sekratær og siger følgende: Jeg tror jeg har en hammertå, kan jeg få ham til at se på den da jeg evt. skal ....... indenfor 2-3 måneder?
Hun skriver det ned og jeg kommer som aftalt. Og han fortæller mig at det ikke er en hammertå og ikke er på vej til at blive det.

Mit spørgsmål er så: Kommer dette til at stå i min journal eller andre steder så det er muligt gå ind at se? Altså for Falck hvis man skal arbejde der eller lign.

Hvornår skriver de ting ind?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 13:36

du har saginsigtsret i hvad der står i dine lægejournaler så hvorfor ikke bruge den - eller blot spørge din læge ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 13:37

et lille ps - jeg vil tro det står som en lille enkelt sætning - og hvad så ?

Kommentar
Fra : hans-u

Dato : 26-04-06 13:42

miritdk --> Det var et dårligt eksempel...

Jeg havde problemer med ryggen, men mærker ikke mere til det. Jeg vil nemlig meget gerne i militæret her næste år og derefter håbe på at komme i politiet. Så er ikke glad for hvis der evt. står at jeg har kigget forbi med rygproblemer..

Kommentar
Fra : hans-u

Dato : 26-04-06 13:42

Hvis du forstår?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-06 13:46

Hvis du ringer og bestiller en tid, bliver det sammen med tidsbestillingen, skrevet ind i computeren hvad formålet med besøget hos lægen er, hvis altså du oplyser det.

Og ligeledes kommer der til at stå, at du ved besøget hos lægen er undersøgt for en formodet hammertå, og hvad resultatet af undersøgelsen er.

En anden ting er, at Falck ikke har mulighed for at gå ind og tage oplysninger fra din lægejournal, medmindre du selv giver en skriftlig tilladelse.

Og jeg vil tro, at hvis man er interesseret i din fysiske/psykiske tilstand, vil man kræve en ny helbredsundersøgelse og dermed følgende helbredserklæring fra lægen.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-06 13:49

Hov: Militær og politi.

De har deres egne læger der undersøger ansøgere, og ud fra det vurderer om man er fysisk egnet.
Netop for at undgå fortielser eller direkte snyd.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 40 point
Dato : 26-04-06 13:50

http://www.sundhedsguiden.dk/expertPanel.aspx?categoryId=2025&QA=265

og loven er her:

http://www.pn.sm.dk/C.Ny-Design/0e.22Mapper.Sdrne/21.Love.Regler/Alle.Love+Regler/s.PatientRetsstil.htm

hvis du er rask nu vil lægen jo skrive det også foriøvrigt - problemer med ryggen er ikke ensbetydende med at din ryg fejler noget - det kan have mange årsager.

sorry hvis jeg var for hurtigt ude

Godkendelse af svar
Fra : hans-u

Dato : 26-04-06 13:58

Tak for svaret miritdk.

sorry hvis jeg var for hurtigt ude - Gør ikke intet!

Men jeg var bare en del i tvilv!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 14:06

bare helt i orden osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-06 14:19

Jeg kender til den der blev kasseret til session pga det ene knæ havde været opereret. Det blev han så ked af, for han ville også så gerne ind, og han havde ingen gener i knæet længere, han gik til sin egen huslæge, som gav ham ret i, at der intet galt var med knæet længere. Han kom til en ny session, og blev optaget. Nu er jeg bare så møj ked af at han blev optaget, han skal Irak til august

Kommentar
Fra : hans-u

Dato : 26-04-06 16:40

Nordsted1 --->>> Forstår godt man bliver skuffet, når man gerne vil ind. For jeg kunne også godt tænke mig det skal ind til session her efter juni.. Men regner da også med at komme ind.

Hehe.. Der sker ham ikke noget, de passer godt på ham.
Men kan godt forstå du er lidt "bange".