/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
citroen zx 3-d 96.. centrallås
Fra : teleskop
Vist : 932 gange
100 point
Dato : 26-04-06 10:22

Har et problem med at mine døre kun kan åbne og ej låse. er der nogle der har et bud på hvad dette kan være. eller hvor styreenheden sidder. i de gamle modeller sad enheden i håndbremse konsollen, der sidder i stedet i de nyere modeller nu abs-relæ. Endvidere skal nævnes at centrallåsen ind i mellem virker perfekt. dette kunne tyde på en løs forbindelse. med venlig hilsen herfra

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-06 11:53

Lige et Hint. Det kan jo være jeg gætter rigtigt.

Mange biler er lavet, så man kun kan låse når alle døre er lukket. Det chekker styringen ved de samme dørkontakter , som styrer indelyset. Disse kontakret kan være upålidelige, eller have dårlig stelforbindelse, og så vil bilen ikke låse.

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 02-05-06 00:17

det kan også være du gætter forkert, for du bruger ik dørkontakten til centrallåsen, måske hvis dørkontakten er indbygget i låsen som den er på nogle modeller ellers ik, har aldrig set det. hvis du tager en skrue trækker og og trykker låsen ind så den er låst mens døren er åben skal du altid kunne låse dørene, måske ik på en fra 2005 men på en zx fra 96 nej. jeg vill checke den centrallås motor i føre døren det er den som styrer resten af dørene, hvis det ik går gennem styreenheden, men det kan du se hvis den har mange ledninger eller bare nogle få. nå men jeg skriver for meget.
jeg tror

1: at hoved motoren i føredøren er defekt (det kan du måle med prøve lampe om den sender signal ud)

2 at trækstangen er røget ud af justering.

3 mikro switchen som der kan sidde i føre døren eller centrallåsmotoren er defekt.

4 styreenheden

MVH NS auto