/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Noget omkring Øl og Slankekure
Fra : goodfriends
Vist : 1232 gange
70 point
Dato : 25-04-06 22:43

Tja den er rigtig nok...

Noget omkring Øl og Slankekure, ??? som lyder.

Når 1 Kcal = opvarmning af 1 Gram Vand 1 Grad

Og Kroppen er omkring 37 Grader ( Drift Temp )

Øl = 33 Cl og køleskab kold ( 10 Grader )

Kunne jeg så ikke blive en smuk slank Fyr, af at drikke kolde Øl, eller hvad ?

Goodfriends venter på svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-06 22:49

hø hø hø, den har jeg hørt flere sige. Jeg holder lige øje med svaret, for det lyder da interessant,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 22:49

med det forbehold at du virkelig ER en fyr kunne der sikkert blive mange flotte fyre ud af dig

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 25-04-06 22:52

Som tak for

"med det forbehold at du virkelig ER en fyr kunne der sikkert blive mange flotte fyre ud af dig"

Den Forøg point med 20, og Tak

Goodfriends

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 22:55

Nej, det kan du faktisk ikke

Og øl er normalvis meget forbudt hvis man skal slanke sig, både fordi det virker vanddrivende og fordi det FEDER, og meget mere end de fleste regner med

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 22:58

Dova altså - der er intet der er FORBUDT hvad slankekure angår -men meget der er forkert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 23:00

kan man så ikke sige at en der drikker meget og har taget på gennem flere år holder formen ????

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-04-06 23:02

og øl feder ikke mere end andet alkohol..f.eks. vin!

Kog øllen før du drikker den..så feder den ikke!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 23:04

mango aaaaaaaaaaaaad

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 23:07

Citat
Kog øllen før du drikker den..så feder den ikke

Nej det gør den nok ikke, og hvis....så forsvinder det sikkert i toilettet hvor vedkommende skal tilbringe maaaange timer med dårlig mave

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-04-06 23:30

he he..så ka han lær det ka han

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-04-06 07:05

... tag et foto af dig selv i fuld figur og aldeles nagen fra toptiltå og forøg så antallet af "slankeøller af de koldeste". efter et passende tidsrum tager du et nyt foto som "fuldfed" og sammenligner.
så er du måske ikke tvivler mere. åh så sjov hun er, hende der aase.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 07:52

Er du sikker på det ikke er

1 Cal = opvarmning af 1 Gram Vand 1 Grad ?

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 26-04-06 08:28

Tja jeg ved det ikke der for

Bruger Jeg WWW.KANDU.Dk

Men det laver jo en del om på regnskabet, omkring forbrænding,
når KCal er lidt stører end Cal.

Du har nok ret omkring 1 Cal = opvarmning af 1 Gram Vand 1 Grad

Goodfriends

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 08:32

En kalorie er defineret som den energi der kræves til opvarmning af 1 gram vand 1 grad celsius fra 14,5 °C til 15,5 °C. Faktisk er der andre måder at definere 1 kalorie på.

I dag benyttes almindeligvis SI-enheden joule til at angive energi. Almindeligvis er 1 kalorie lig 4,19 joule.

Der er også en kilokalorie som normalt forkortes kcal. Der gælder

1 kcal = 1000 cal

I den forbindelse kaldes en "almindelig" kalorie også en gramkalorie. Forvirrende nok kaldes kilokalorier ofte blot for kalorier inden for ernæringslære. Dette kan eventuelt misforstås som gramkalorier, altså en enhed der er tusind gange mindre.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-04-06 09:33

Altså tøser---er det noget i [B]ved[/B] noget om ????
JEG HAR PRØVET
10 pils/dag i 14 dage og jeg tabte 21,2 gram
Kan det skyldes at der ikke var plads til fast føde???
Måske temp. på øllet skal sænkes til 2 grader
Ps.
Er stadig en flot fyr, men slank---øhhhh
Pyt/skidt--livet går videre og øllet smager da udmærket

Hygge og fortsat god dag til alle

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-04-06 09:35

[U]ved[/U]
nyt forsøg

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-04-06 09:37

kan åbenbart ikke lade sig gøre
[U]ved[/U]

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 09:41

pstttt dajb - nej det kan ikke lade sig gøre både at lave fed skrift og understreget skrift

Accepteret svar
Fra : surfsusan

Modtaget 70 point
Dato : 26-04-06 09:45

Kalorier i "sprut"

* 1 Underberg (2cl) 49 kcal
* 1 snaps (2 cl) 50 kcal
* 1 cognac (3 cl) 70 kcal
* 1 vodka (3 cl) 70 kcal
* 1 whisky (3 cl) 75 kcal
* 1 portvin (5 cl) 80 kcal
* 1 rødvin (12 cl) 90 kcal
* 1 Baileys (4 cl) 125 kcal
* 1 fadøl (50 cl) 200 kcal

Der er en grund til vi kalder det en ølmave !
Taget fra min blog
http://slankemoster.smartlog.dk/alkohol.html

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 09:47

Jeg har lavet en kostplan til mig selv, der inkluderer 3 glas vin om ugen - den tabte jeg 12 kilo på.
(hvis nogen vil have den - poster jeg den gerne her).

Min erfaring er, at man ikke skal drikke mere end en genstand om dagen, ellers mister sådan en som mig let overblikket og kan høvle en Othello lagkage indenbords uden at opdage det før det er for sent ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 09:50

surfsusan post den endelig - her sidder jeg og har sendt link til din side til en masse IGEN

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 26-04-06 09:51

Humm...

Debat er godt og flere oplysninger er rigtigt godt....

Men hvor kold skal min Tuborg pilsner så være, for at den ikke feder !

Pilsner = 38 Kcal Pr. 100 g.

Pilsner = 33 Cl = 330 g ( omkring ) = 125.4 Kcal pr. Flaske

Tja køleskabet siger 8 grader & Maven siger NOK 37 på en god dag

køleskab 8 - Maven 37 = 29 Grader

Når så 1 Cal = opvarmning af 1 Gram Vand 1 Grad giver 29 Cal og

1 kcal = 1000 Cal, så må jeg nok flytte køleskabet et par kilometer Øst på...

Eller Finde det magiske nulpunkt på -267, hvilket nok gør at Ølèn ikke vil være en nydelse mere

Snupper lige en kop kaffe, til at skylle den ned med,

Takker for den man oplysninger

Goodfriends

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 09:54

goodfriend - hvorfor så mange bekymringer - du kan bare lade den blive i køleskabet og lade være med at tage kapslen af

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 09:57

Morgen
Frugtsalat af to stykker frugt, i alt 200-250 g, svarer til ca. en halv banan sammen med en blomme eller et halvt æble eller en halv grapefrugt eller et par skiver frisk ananas.
En kop kaffe latte (lige dele minimælk og kaffe).

Formiddag
1 lille bæger (1,5 dl) syrnet mælkeprodukt - højst 1,5 g fedt/dl .

Frokost
En stor portion blandet salat af f.eks. rødkål, broccoli, gulerod, agurk, champignon, peberfrugt, baby majs, ærter, blegselleri, kinaradise, tomater eller rå blomkål. 2-3 tsk. dressing (15 g).
Proteiner som tilbehør, i alt 90 g, f.eks. kalkun, kylling, skinke, roastbeef, marineret sild, røget laks, torskerogn, frikadelle, tun i vand, skaldyr, æg, hytteost 5+, rygeost 5+ eller fetaost 5 pct.
1 skive rugbrød (40 g) eller 2 skiver groft knækbrød.

Eftermiddag
1 gulerod, 1 skive rugbrød (40 g) eller 2 skiver groft knækbrød, ½ banan eller 1 stk frugt. Vand, te eller kaffe.

Aften
Tre gange ugentligt:
Enten 2 små kartofler (80 g) eller 50 g grovpasta (tør vægt) eller 1 skive rugbrød eller grovbrød (50 g).
Hver dag: 150 g magert kød med maks. 10 pct. fedt, fjerkræ uden skind, fed fisk eller 200 g mager fisk.
Højst 1 spsk. (15 g) olie i alt til stegning og dressing.
Minimum 100 g grønsager uanset tilberedning.

Vin og alkohol
3-4 glas vin ugentligt.

Drikkevarer
Kildevand og grøn te (alt kan drikkes, så længe det er kaloriefrit).

Alt hvidt skal væk fra kosten, mel, sukker, heroin og pasta.

Tag dagligt en vitamin/mineral tablet.
Man kan bytte om på det hele - sålænge kalorieforbruget holder sige på 12-1400 kcal om dagen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 10:02

skal man nu også fjerne heroinfra det daglige tilskud ???????????????

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 10:03

Jeps - vi skal jo ikke ligne Kate Moss vel ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-06 10:09

KAN ikke ligne hende

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-04-06 12:23

Surfsusan ..den var søj den der

Det lyder jo fornuftigt...du siger 12 kg? Hvor meget overvægtig var du da du startede? Og hvor længe tog det?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 12:28

Jeg er 170 cm høj og vejede 75 kilo - på 3 månede tabte jeg 12 kilo...
Nu er jeg normal igen

Det skal siges jeg tog de 12 kilo på efter hormontilskud (i forb. med overgangsalderen) på kun 1½ måneds tid.

Det er små 3 år siden .... jeg vejer stadig 63-65 kilo og tager ikke hormontilskud mere.

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 26-04-06 12:55

Jeg er 188 / 110 kg, soldat, med kraftig Knogler / Muskel opbygning

Bmi på 30, Min læge på Flyvestationen, siger det er ok.

Iden til tråden var en medarbejder der skulle have noget kendskab til
køleteknik, og hvad er mere nærliggene end En Øl og et Køleskab.

Tidliger tråde som jeg startede var omkring Watt / Watt, kan man erstatte en El radiator på 1000 Watt, med 10 X ( 100 watt Pære ) og få samme effekt.

Tråden blev startet pga. min datter der ikke slukkede lyset på værlset, der var el opvarnet.

Goodfriends

"Sitat : Manden der ville hedde Wolfstone, men det var optaget"

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 13:00

Hele regnestykket er OK, hvis altså man undlader at fortælle"k" i kcal betyder kilo

Det kan man jo altid gøre bagefter ...

Kommentar
Fra : goodfriends

Dato : 26-04-06 13:02

Citat
http://slankemoster.smartlog.dk/alkohol.html

Sender point og tak til surfsusan som tak for oplysninger

Goodfriends

Godkendelse af svar
Fra : goodfriends

Dato : 26-04-06 13:04

Tak for svaret surfsusan.

Goodfriends

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-04-06 13:09

Selv tak - alkohol er jo altid et lystigt emne