/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
*måber* lige lidt
Fra : malumse
Vist : 922 gange
500 point
Dato : 25-04-06 12:46

Hej

Håber en der kan hjælpe ..
For at gøre en lang historie kort ...
Jeg har stået overfor en skilsmisse i Oktober månede - kontakede selvfølgelig advokat - fik alt sagt - hva der skal siges i sådan en sag ....bodeling osv......hussalg osv...
Nu skriver vi April månede ....Der er stadig ikke sket en slutning i denne sag..
Har flere gange rykket min advokat - hvorfor der ikke sker noget -enten har han haft barselsorlov - eller også har han lagt i byggerod

Nå - Men idag modtager jeg brev . Han er trådt ud af min sag . Da jeg og min exmand nu har samme advokatfirma ( altså de 2 firmaer er lagt sammen)

Her sidder jeg med en " mystisk smag i munden" Han har slet slet ik undersøgt nogen af de " ting" - som vi talte om der engang i Oktober månede.
Samtidig var der et venlig giro kort med på 3500 kroner ......( ja ...guuuuud ved- hva det er jeg betaler for )

Har selvfølgelig ..sendt ham en mail .....At jeg er tosset over det !!
Han skriver han ...kan eller vil - hverken yde eller besvarer mere service for mig ...

Hva ...filan ...gør man i sådan situation ??? ER jo lidt oppe imod en konge

Nogen der har oplevet noget lignende???

Håber på svar

VH ..........Sommer Hilsen fra Malumse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-06 12:53

Det hedder aldeles med det samme ny advokat. Det kunne dufte af interesse konflikt.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 25-04-06 12:58

Tag kontakt til Advokatnævnet

http://www.advocom.dk/Default.asp?ID=11675

http://www.advocom.dk/default.asp?ID=11655

Det er jo en trist situation, du er i. Det ser jo ud til at det er din eksmand, de "holder" med

Har advokatfirmaet så valgt at fortsætte som rådgiver for din eksmand?

Kontakt Advokatnævnet.

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 25-04-06 13:02

Hejsa Ans

Tak ..for link ...

Og ja ja ...min exmand - har stadig ........både min gamle advokat og den han hele tiden har haft ...

Surt - er det !!

Malumse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 13:02

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/174.html

Jeg ville gå videre med sagen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 13:10

Ja, det er surt.

Jeg tror at det i dette tilfælde er din eksmand, der skal af med mere, end han vil.

Kæmp din sag, det kan være svært, men da du tidligere har haft kontakt med en advokat, som nu svigter dig, ved du hvad det betyder.

At skulle kæmpe mod sin eksmand, når det drejer sig om penge er ikke sjovt, men nu da du begyndte for et ½ år siden, så fortsæt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-06 13:16

http://www.delacour.dk/default.asp?id=5&content=&action=details&userid=31 ham her ved jeg har "fixet" en anden advokat, der ogås havde "fusket" lidt med bodelingen

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 25-04-06 13:26

Tak for svarerne indtil videre..

Rigtig Ans - min exmand skal af med en sum penge til mig ....
Bla .....deling af pensionsordninger osv....

Så er der de værdifulde ting ...ssåsom ....bil... scooter ......Som han er smuttet med.
Jeg fik i Feb ....månede et brev ..fra MIN egen advokat ...at han havde skrevet til min exmands advokat ...at der skulle " falde" et større beløb til mig .....Har flere gange skrevet til min advokat - at jeg ikke har modtaget de penge ....Men han har ikke reageret på det - jo skrev tilbage han lå i byggerod - da de to advokat kontorer skulle sammenlægges. Så han havde ikke gjort mere ved det !! hm hm hm ......
Desuden er jeg blevet skilt pågrund af utroskab fra min mands side ...Statsamtet oplyste mig at jeg pågrund af det - havde en chance for at få tilkendt husturbidrag på baggrund af dette ( påtrods af vi kun har været gift i 2 1/2 år - dog samboende i 6 år )
Har nævnt det for min advokat - forlængst ..

Men han skriver ..JEG TROR ikke du kan ...............HAN skal ikke tro ...men VIDE...

Ja- det lugter ---af et eller andet ....................

Har set den side - hvor jeg kan klage over en advokat .......Vil sætte et " godt brev" sammen

Samtidig ved jeg også jeg er " den lille i det her ...

3773...den advokat --bor i mit område .....vil tage kontakt til ham ....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 13:47

Kæmp din sag.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-06 13:47

Klogt - han er en skrap djævel.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-04-06 20:01

Du må absolut kunne få din journal udleveret, fra den 'advokat' - skriv og udbed dig dine sagsagter.
Når du har dem i hånden, kan du se hvad han har foretaget sig, på dine vegne og så har du noget at komme med, når du kontakter klagenævnet.

Advokatnævnet
(Klagenævnet for advokater)
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf. 33 96 97 98
www.advocom.dk
e-mail: samfund@advocom.dk

Held og lykke med det og husk at de er altså IKKE 'konger'! At være advokater er bare deres job - ligesom så mange andres jobs - føl dig ikke underlegen i forhold til dem!

Mvh Dorthe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 20:20

Ja ja, gentagelse fremmer forståelsen.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-04-06 23:02

25.04 - 12:58 Tag kontakt til Advokatnævnet

25.04 - 12:58 Kontakt Advokatnævnet.

25.05 - 13:02 Jeg ville gå videre med sagen.

25.04 - 13:10 Kæmp din sag

25.04 - 13:47 Kæmp din sag.

[/citat]
Ja ja, gentagelse fremmer forståelsen.
[/citat]

Det er, så vidt jeg kan se, ikke mig der gentager noget? Er det?

Jeg kan ikke se nogle steder at spørgeren har fået råd om at indhente sagsagterne og ved at det er væsentligt at have papirer på så meget som overhovedet muligt, når man skal kæmpe, derfor tillod jeg at skrive mit indlæg kl. 20:01.

Måske har jeg overset et råd om at indhente sagsagter? I givet fald tror jeg såmænd spørgeren godt kan abstrahere fra mit indlæg - endda uden spydigheder.

Mere held og lykke med det 'Malumse'

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 27-04-06 07:09

Hey

Siger tak for ALLE svarerne

Har taget kontakt til ny advokat - og vi tager den fra side 1 af

God dag til jer alle

Knus fra Malumse

Godkendelse af svar
Fra : malumse

Dato : 27-04-06 07:10

Tak for svaret ans og i andre der hjalp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 10:04

Tak malumse.

Så håber jeg at den nye advokat vil føre en god sag for dig.

Har du kontaktet Advokatvævnet?

Kommentar
Fra : malumse

Dato : 27-04-06 10:17

Nej - Har ikke kontaktet Advokatnævnet ....endnu ..

Men har tænkt mig at gøre det ..

Kender en der studere jura - skal have ham til, at hjælpe med et " godt brev"...

Men er fast besluttet på , at sende klage .......Kan jo lige så godt prøve

God ...dag ...
Malumse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-06 10:23

Du skal da prøve, det kommer jo kun til at koste et frimærke.

Du kan jo også spørge din nye advokat.

Men knæk og bræk