/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Billed Faxfremviser
Fra : tadeo
Vist : 1920 gange
100 point
Dato : 24-04-06 09:20

Et spørgsmål på nogle venners vegne om nævnte emne.

Det indbyggede program vil ikke vise deres billeder i enkelt billeder eller som dias show.
Når man venstreklikker på programmet sker der ikke noget, vælger man store ikoner,
sker der heller ikke noget.
Billeder vil kun vises i Microsoft Office Picture Manager programmet.

De vil gerne kunne bruge nævnte program. Jeg har ikke selv oplevet problemet.

Det er en ret ny Acer, de har på et tidligere tidspunkt kunne bruge diasfremviseren.

Kan nogen hjælpe? På forhånd tak.

MVH.
Tadeo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 09:31

prøv at spørge om de kan bruge funktionen når de vælger åbn med - og derpå vælger billde-og fax fremviser

diasfunktionen findes i venstre side under billedopgaver - det kan være de lige skal trykke på den dobbeltpil der forøger og formindsker mulighederne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 09:36

et ps - hvis de har mange fotos og disse er i raw format vises de ikke i store ikoner

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-04-06 09:46

De har forsøgt åben med, jeg har også prøvet alle muligheder, uden resultat,
de har ikke så mange fotos, nævnte fotos er i jpeg format.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 09:54

systemgendannelse til før det opstod ???

forskellige grafikprogrammer har det med at overtage funktionen hvis man ikke fra starten gør noget ved det - og lige den manager har jeg aldrig haft problemer med.

hvad sker der hvis de vælger vis eksempel ??? (der er to muligheder her jo alt efter hvad man har på sin maskine)

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-04-06 10:30

Jeg har prøvet systemgendannelse, stadig det samme problem, også med proceduren
vis eksempel, det virker meget mærkeligt, som tidligere beskrevet har jeg ikke været
ude for dette problem selv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 11:10

altså - hvis der bruges et andet billedredigeringsprogram overtager det som sagt normal og billed og faxfremviser lukker derfor ned.

Prøv at åbne ved at klikke på F11 - de bør åbne billed og faxfremviser altid !

jeg har været ude for et par gange andre steder hvor funktionen kun var tilgængelig i mappen billeder - det er faktisk værd at prøve

tror nu mest på F11

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-06 11:24

Hej, prøv den her da den reinstallerer vieweren:

regsvr32 /i shimgvw.dll

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 11:25

Nå ja, glemte at sige du skal afvikle kommandoen fra Start->Run boxen.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 11:31

lawitt - fremviseren forsvinder jo ikke (normalt) - men lukker bare ned så et andet program kan overtage - det skulle jo så ikke være nødvendigt at installere noget andet vel ??? Jeg har haft problemet hos flere jeg kommer hos og det er som regel da altid lykkedes at få det til at virke.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 12:21

Hej, når man fyrer kommandoen af bliver fremviseren geninstalleret og markeret som default visnings program.

Vær også opmærksom på at nogle af dem der har oplevet lignende problemer har været udsat for Trojan Horse angreb så måske en god ide at få skannet computeren igennem...

Brug denne her:

http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 09:04

Hej, virker det?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 09:23

sikkert nok for så er det jo ikke nødvendigt at gå ind her igen

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 09:27

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-06 09:28

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 27-04-06 14:58

Tak for svaret lawitt.
Og undskyld ventetiden, mine bekendte har jeg først kunne træffe onsdag, vi prøvede dit forslag,
nu virker fremviseren igen, så nu er alle glade.

Fremviseren var der, men virkede som bekendt ikke når man valgte den til visningen af billeder,
det gør den nu.

MVH.

Tadeo

Kommentar
Fra : lawitt