/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Kamellort i hash????
Fra : frk.fidus
Vist : 3362 gange
90 point
Dato : 23-04-06 15:27

OK folkens...

Nu har jeg søgt på nettet og alt muligt - og hverken i de kemiske sammensætninger eller udfra rapporter foretaget af psykiatere m.fl. nævnes der noget om kamellort...

Ikke desto mindre, er jeg kommet ud i en ret omfangsrig diskussion med én af mine hash-rygende venner som siger at kamellorten bruges som bindemiddel (lim) ???

Jeg er altså nød til at vide om det er sandt D hahahah...

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-04-06 15:29

PS... det skulle ikke undre mig - men hvorfor så lige kamellort og ikke noget andet??

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 23-04-06 15:31

Når du nu har brugt så meget tid på at søge, syntes jeg du skal bruge omvendt bevisførelse, lad din hash-rygende ven om at bevise sit udsagn

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 23-04-06 15:32

http://debat.ateist.net/showpost.php?p=12246 men prøv lige at se dette link

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-04-06 15:35

9060... dit link kendte jeg godt....
har også søgt på google og læst en masse
men jeg vil have et videnskabeligt bevis

Og han kan ikke bevise niget da han ikke er sikker men ligeså nysgerrig som jeg.

Kommentar
Fra : BigDBoogie

Dato : 23-04-06 16:58

tjaa...det eneste jeg ved med videnskabelig sikkerhed er, at man får kamel-pukkel-store uvirksomme områder i hjernen af at ryge det lort...

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-04-06 21:21

BigDboogie...

taler du af erfaring???

Altså... jeg er klar over konsekvenserne af at ryge "lortet".... vil bare gerne vide besked ang. indholdet af ovenstående

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-04-06 00:24

Jeg ved at nogle har blevet bøffet med kamellort når de skulle sælge hash.Og at i dårlig hash kan det være blandet i alt mulig mærkelige ting, muligens også kamellort. For mange år siden hjalp jeg en ven der dyrker hamp, at lave hash, da rystet vi topskud gennem et tynt silke klæde.Den hash vi fik, præsset vi sammen med en donkraft, så det blev plader på 1cm. tykkelse.Vi trængte ikke bruge "lim" for at få det til at henge sammen. Så at det er kamellort i god hash tror jeg ikke.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-04-06 10:50

Jeg holder med alimak.

Hvis der er blandet kamellort og andet i hash, er det som fyldstof, da der ikke er problemer med, at få hashen til at "klistre" sammen når det presses.

For øvrigt kom jeg sådan til at tænke på den gamle Cheech & Chong film:

De to syrehoveder sidder i bilen og inhalerer verdens største joint, og da den ene spørger hvad det er for noget "shit", får han at vide, at det er "Labrador", fordi køteren havde ædt hashen, så han havde rendt rundt i et par dage efter hunden for at få det tilbage

mvh dova

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-04-06 11:28

hahaha... sjovt nok Dova

Jamen altså.. stadig ingen facts på indholdet af kamellort i hash... surt.

Måske skulle jeg en tur på staden

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-04-06 13:09

Det med limen tror jeg altså ikke holder......

Kamellort skulle efter sigende være så tørt, når det kommer ud, at det kan brænde direkte på bålet...

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-04-06 13:16

hmmm...

Ja du siger noget... men hvad så?
Er der virkelig ingen der ved det med sikkerhed???

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 24-04-06 14:15

Jeg vil mene at de der ryger kamellort, bør finde en anden "tobaksforhandler". :D
Kamellort er bestemt ikke, en nødvendig ingrediens, i en god pibe/joint.
Forefindes det alligevel, må det betragtes som hærværk/terror, eller et forsøg på at spare os misbrugere, for den forfærdelige tobak,vi anvender til slige sager
I Danmark dyrkes, det dejligste "græs", så drop kamellorten, og ryg dansk.:)
;)
mvh halvdum

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-04-06 14:45

ja jeg forstår hvad du siger... men nu lød mit spørgsmål jo ikke på om man bør ryge lorten eller ej... men om der findes kamellort i hash - where ever! Om det så er den aller dårligste kvalitet, vil jeg vide om man reelt har brugt det.

Men tak :)

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 90 point
Dato : 24-04-06 14:56

Hejsa...

Kamellort bliver ikke brugt som bindemiddel, men det er ikke ensbetydene med at der ikke er kamellort involveret

Dova har faktisk fat i den lange ende med Cheech and Chong (skægge film iøvrigt)...

Kamelens mave er ikke istand til at fordøje hamp, men på vejen gennem kamelens fordøjelsessystem bliver det virksomme stof i hampen (delta-9-tetrahydrocannabinol) udsat for en gæringsproces, der forøger virkningen.

Det er denne "kamelgærede" hamp der er basis for den kraftige "Røde Libanon".

Samtidigt er det jo meget praktisk da man på den måde kan få hampen transporteret gennem ørkenområderne...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-04-06 16:04

Taler du virkelig sandt fluffy???

Jamen vil det sige at... vent! Søger lige på ordet "delta-9-tetrahydrocannabinol" og ser hvad jeg finder

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 24-04-06 16:26

nej... der findes simpelhen ingen dokumentation herfor...

Der vanker flere poænger til dem der kan sende mig et link hvor der er beskrevet ovenstående situation om transporten af hash'en i kamelens mave etc.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 30-04-06 13:12

hmmmm

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 10-06-06 21:08

kamel lort hvis du samler det frisk op så kan du brække det over og sætte ild til det og det er ikke blød kun den eneste kerne (ca en rund kule på ca 2 mm) så den kan lade sig køre at bruge det som binde midel men hvem vel side og brække dem over og udhule den lille smule men det kan blive brugt til at få det til at brænde beder ( da hjemmepræsset plader har det med at gå ud nemt selvom det er genem tøret)

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 11-06-06 00:46

okay... jamen hmmm... nå....

er der virkelig ikke nogen der kan forsikre mig om at det BLIVER eller ikke bliver brugt i hash???

:)

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-06-06 21:44

Jamen hallo!!

Vi prøver sgi da ligesom bare at hjælpe, det er nok ikke ligefrem det mest veldokumenterede område, du søger nogle hårde facts indenfor!!

hmhm

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 12-06-06 02:21

Hej igen.
Ikke så mange fiduser, men...
Jeg vil stadig mene at det stadig er muligt, der findes en "grøtnthandler" der kunne finde på den slags. (køb ikke dine grøntsager i ZOO)
Muligvis ville det også være sådan at, der hvor der er kamellort, er der ikke nødvendigvis så stor mangel på "brænde" at man ikke kunne sælge det til "vennerne" nordpå.
mvh halvdum
Fortsat god ryger ryger dansk hver dag

Godkendelse af svar
Fra : frk.fidus

Dato : 12-06-06 10:37

Tak for svaret fluffyclaus.
Jeg vil mene at dette er det svar der teoretisk bedst besvarer mit spørgsmål selvom jeg ikke har fået endelige beviser for at det faktisk sker på denne måde.

Takker igen