/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
hvad koster møblering af lejli
Fra : smutter50
Vist : 1097 gange
100 point
Dato : 23-04-06 11:50

Ved skilsmisse, skal den ene part starte forfra. Er der nogen, der har erfaring for, hvad det koster, at møblere en 2 værelses lejlighed. Det er alt fra knive og gafler til TV og anlæg.
Kvaliteten skal være medium. Ingen designermøbler eller fladskærms-TV. Bare helt almindelige ting.
Jeg ved, at det bliver "et slag på tasken", og det er også godt nok.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 23-04-06 11:52

tror du skal regne med alt mellem 25-35.000,-

Peter

det er dyrere end man tror.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-06 12:21

Selv indenfor det almindelige er der stor variation.

Et sted mellem 20000 og 100000 kr.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 23-04-06 13:19

Set hos Røde Kors genbrug og Kirkens Korshær genbrug:
træseng dobbelt 425
2 stk gode madrasser Lama a 225 (betræk kan tages af og vaskes)
Lænestol 275
Skammel 125
Sofa ca. 400
Sofabord ca. 200
Reolsystem ca. 500
spisebord 200
4 spisestuestole a 50= 200
Bestik: knive a ca. 5 kr. , skeer 4 stk. 10 kr., gafler 4 stk. a 10 kr. en stak tallerkner 12 stk. dybe- og flade 40 kr. skæreknive, paletknive, grydeskeer m.m. ca. 5 kr. pr. stk.
Gryder, potter og pander ca. 10-100 kr. stk.
gælder ligeledes kaffemaskiner, elkedler o.a. køkkenmaskiner.
Lamper: sengelamper 2 stk. a 10 kr. Hængelamper, standerlamper m.m. ca. 50-100 kr. stk.
Gardiner, duge, håndklæder, viskestk. m.m. fra 5 kr. stk.

Derudover knofedt, rengøringsmidler m.m. ca. 200

Det er in med brugte møbler og med lidt knofedt kan du billigt få et pænt hjem
Sengetøj ville jeg nok vælge at købe ny, men en kogevask kan gøre underværker også her.

Held og lykke!
hilsen Amanda

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-06 13:40

Hvis det skal være nye ting, skal der regnes med minimum 50000.

Jeg sammenligner lidt med, hvis forsikringen f.eks. skal dække indbo efter en brandskade.

Og som standard for "alm" indbo, altså uden dyre designerting, B&o anlæg og den slags, regnes for en famile ca 100-150000,- som et gennemsnit.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-06 15:03

Nu er der tale om en skilsmisse...
Men hvis man som ung flytter hjemmefra, så kan man jo klare sig for ingenting og gratis ting næsten hele vejen.. Det kommer i høj grad an på, hvor meget man ønsker at starte et nyt sted.

Da jeg selv blev skilt, skulle da vi også dele indbo. Og hvis man bor to mennesker i en lejlighed, så har man jo nogle gange så meget af visse ting, så det også rækker til to lejligheder. -For os betød det, at jeg fik sofa, sofabord og tilhørende stole, og min mand fik spisebord og tilhørende stole...
Af køkkenting havde vi stort set nok til at begge parter kunne få det nødvendigste. Men vi havde været gift i 22 år, -så får man skrabet en del ting sammen .

TV beholdt han, men jeg startede med et lejet TV, og har først for nyligt, -efter 12 år- købt et fjernsyn.

Det samme kan man gøre med en eventuel vaskemaskine.

---Jeg mener, at prisen er afhængig af, hvad man har råd til. Det kan ikke være manglende indbo, der får folk til at undlade en skilsmisse.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 23-04-06 15:23

Der er ikke tale om, at dele ting.
Den ene part skal starte fra bunden, og det skal så vidt muligt være nye ting.
Det bedste svar endtil nu er, er Dova's. Hvis ikke kan noget mere konkret, så regner jeg med ca. 75.000,- Det lyder ikke helt "skudt forbi".

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-04-06 16:40

Hvis det er sådan, at den ene part frivilligt giver afkald på halvdelen af indboet ved bodelingen, så kunne man også gå den anden vej og vurdere indboet i den eksisterende lejlighed og tage halvdelen af den vurdering. Måske eksisterer der allerede en vurdering i forbindelse med en forsikring?

Jeg synes altså, at det gør alverden til forskel, hvilket hjem man taler om. Selv "medium kvalitet" er et meget vidt begreb -alt efter om man taler om en familie på minimums-lønninger eller folk i direktørstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 23-04-06 17:18

Tak for svaret dova.
Jeg tror, at du kom nærmest, det jeg gerne ville vide.