/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
opgadering Microsoft FrontPage
Fra : mraqua
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 22-04-06 10:00

Jeg sidder og har fået lavet min hjemmeside færdig, og vil til at udgive den på mit websted. Men problemet er at når jeg prøver at ligge det på nettet, skriver den.
Disse sider på dit web-sted indeholder dynamiske Front page komponenter, f.eks søgeformular eller Front page-formularbehandler. Komponenterne virker ikke, fordi Front page-serverudvidelser ikke er installeret på den server, som du udgiver på.
Kan det have noget med at jeg skal have opdateret min Front page, jeg købte min pc'er(ny) i aug. 2004 med windows xp.
håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-04-06 10:20

Hejsa

det er ikke hos dig, men dit webhotel, der ikke understøtter frontpage ext.
eller du har ikke tilkøbt dette hos dit webhotel.

Kommentar
Fra : mraqua

Dato : 22-04-06 10:31

hej dk.
tak for svaret, jeg kan bare ikke forstå det, for jeg havde en til at lave noget af min hjemmeside, og han har nemlig lagt noget ud på min web-side. Jeg har bare rettet den lidt til, og vil ligge det ud.
Så tænker om det er min pc'er der er noget galt med, eller bare mig der ikke kan finde ud a det.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-04-06 10:38

som allerede skrevet er det ikke dig eller FP der er noget galt med.
men i FP er der nogle specielle FP-komponenter, hvortil der kræves at din "hotelejer" har lagt FrontPage Server Extensions ind (FP Server Udvidelser) for at kunne håndtere og dermed vise disse specielle FP komponenter.
Bl.a. FP's indbyggede tæller kan heller ikke vises hvis FP Server Ext. ikke er includeret hos din udbyder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 10:42

Hvor ligger din hjemmeside..................altså på hvilket "hotel" - så kan vi lige se hvilke mulighedder der er på det hotel som du har din hjemmeside liggende hos.

Kommentar
Fra : mraqua

Dato : 22-04-06 11:06

Mit web-hotel er hos dandomain.dk
Men som der er en der nævner det, har jeg faktisk en person tæller på hjemmesiden, den havde han vist også fjernet. Det vil jeg lige prøve

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-06 11:10

Som hcma skriver kan man sagtens lægge sider ud på nettet skrevet i Frontpage, så længe disse sider enten, ikke kræver specielle Frontpage extensions, eller at din host (udbyder) understøtter disse.

Hvis du prøver at opdatere siden online vha. Frontpage kan dette også skabe ovennævnte problemer, selvom du ikke bruger komponenter der kræver disse extensions, men så må du blot uploade via. et FTP program eller bruge Internet Explorer til dette :

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72025

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 11:13

Micro til 49/md har ikke udvidet FrontPage (tællere ol.)
Lille til 69/md har udvidet FP.
.
Men det er da et ret dyrt sted at være.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-06 11:15

Ps. Vejledningen er til TDC's hjemmesider, men kan bruges til alle andre internetservere også.

Istedet for:
Citat
Skriv ftp://homeX.inet.tele.dk i adresselinien (hvor X angiver nummeret på din homeserver, f. eks. ftp://home19.inet.tele.dk)

..skal du blot angive ftp adressen på DIN host. DIT brugernavn og DIT password til siden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mraqua

Dato : 22-04-06 11:17

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : mraqua

Dato : 22-04-06 11:18

Takker for Hjælpen

Kommentar
Fra : technic

Dato : 22-04-06 13:11

Du kan da bare skrive ftp adressen i adressen til udgivelsesstedet i Front Page så vil du kunne bruge programmet som FTP program da ftp funktionen er indbygget.
Altså skriv ftp i stedet for http, men det er kun til udgivelse af ting der ikke kræver Front Page server udvidelser.